Gå til innhold

Har funnet ut jeg er gravid, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden jeg nå har påbegynt studier 2 året så har jeg tenkt og være bad girl og flytte fra samboeren min for ettersom jeg vil da bli "alenemor" så vil jeg jo få utdanningstønad, barnetrygd, overgangstønad etc...

og da vil jo også studielånet minske betraktelig slik at jeg slipper og ha gjeld oppover ørene når livet som student er over.

Vi har tenkt og ha privat avtale når det gjelder bidrag og da skal han selvsagt ikke betale en krone ettersom jeg får masse penger fra staten og nav!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen anmelder deg for svindel!

Skrevet

Akkurat ja. Nok en svindler ser dagens lys...

Skrevet

Dette syns jeg er veldig trist å lese. Håper du tenker deg om.

Skrevet

Hjelper ikke å bare flytte fra han. Dere kan heller ikke være kjærester eller ha sex.

Skrevet

Neivel, kan jo skrive far ukjent på farskapsskjemaet som må fylles ut når jeg får helsekort fra gravide! Kan dessuten være kjærester, det har jo opptil flere her inne skrevet de er selv om de ikke bor sammens med barnefar. Om vi har sex eller ikke kan da umulig nav sjekke!

Skrevet

ingen som driver med dyneløfting.....

Skrevet

Er det bare penger som betyr noe? Du vil ha behov for å ha kjæresten din ved siden av med tiden , tro meg og nothing else matters.

Skrevet

Jeg begriper ikke at man kan ha så lavt egenverd at man med vilje velger en slik løsning. Det er tapere som holder på slik!

Skrevet

Lykke til, da! Mens du er opptatt av å leke alenemor, driver kjæresten din å leke singel. Så du kan bo alene med babyen din du, mens han knuller rundt og har med seg nye damer hjem annenhver natt.

Skrevet

Voksent!! Og et godt forbilde for det kommende barnet.

Tipper at både venner og familie av deg også er ekstremt stolt av deg, og ikke minst; at noen tar til vettet og anmelder deg for trygdesvindel.

Skrevet

Om du har kjæreste kan faktisk NAV regne han som faren til ungen. Om du oppgir far ukjent kan hvem som helst i verden være faren av det mannlige kjønn.

De kan også kreve dna prøve av han og ungen.

Du vet de er blitt strengere med dette og du kan få fengselsstraff.

Ikke mye egnet mor da.

Skrevet

Er tydeligvis den eneste her som støtter HI.. Sånn som staten er i dag, så er man jo faktisk NØDT til å tenke taktisk!!!

Finnes folk som gjør MYE værre ting!

Skrevet

Sånn som staten er i dag, 20:38? Staten skal bare hjelpe de som TRENGER det, f.eks. de som må klare seg på en inntekt istedenfor to... Slutter aldri å forundre meg over at noen alltid klager over at de får for lite fra staten, men noen alltid klager over at andre får for mye fra staten. Stort sett så er reglene for hvem som får støtte gjennomtenkt, faktisk... Men blir alltid provosert av de som skal lure staten og begrunner det med at de liksom burde fått mer i utgangspunktet... Jees...

Skrevet

Jaja, får gjøre som en vil. men de gjør faktisk det de kan for å finne barnefaren hvis man skriver ukjent.

Skrevet

Så flott. Du svindler og jeg betaler regningen. Jeg sliter meg på jobb hver j... dag, selv om jeg ikke er i form, er gravid, har 2 barn fra før og 100% jobb. Og hva går mine skattepenger til? Fø på slike som deg.

Skrevet

Dette lignet da mistenklig på henne som har skrevet innlegg på skravle, som mente at det var så urettferdig at alle alenemødre svindlet staten, og hun stakkars fikk ingenting som student fordi hun hadde mann, og refererte til Carl I Hagen`s veldig diskrimnerende utsagn mot alenemødre. Hun har allerede barn, men dette er tydligvis skrevet for å provosere, så kanskje litt oppspinn for å høre hvordan vi "normale" reagerer på dette...

Skrevet

man får overgangsstønad om man ikke bor ilag, man kan være kjærester..

du får jo ikke utdannelsesstønad i tillegg til overgangsstønad, du får 9000 i måneden ca..det er lite for en voksen og et barn.. mesteparten er borte bare på strøm og husleie ;)

Skrevet

Da jeg ble gravid gikk jeg siste året på en høyere utdanning. Sambo jobbet med en jobb som ikke var så godt betalt. Vi hadde huslån og billån.

Dette var tøft en periode. Jeg fikk jo en del stipend fra lånekassen den sommeren. Men da jeg hadde tatt eksamen var det bare barnetrygden som kom inn på min konto og DET var tøft. Søkte jobber, men etter 3 måneder uten inntekt og uten jobb måtte jeg ringe til NAV for å høre om det fantes noen form for økonmisk hjelp. Heldigvis fikk jeg på nesten samme tidspunkt 100 % fast jobb slik at det ordnet seg. Og i dag har vi god råd.

Men poenget mitt er at man klarer seg med lite hvis man bare prioriterer. man vet jo at man kan bli gravid, og da er det bare å ta konsekvensene av det! Dessuten så lønner det seg å bli gravid som student på grunn av at nan får stipend!

Jeg kunne også ha svindlet staten - Men holder meg for god til det!

Skrevet

Da jeg og barnefar bodde sammen så satt igjen med mer enn det jeg sitter igjen med nå som alenemor (og den en ordentlig en, ikke slik luredame som du vil bli) med stønader. Og forskjellen blir jo bare enda større hvis man tenker at når man bor hver for seg så blir det dobbelt opp med boutgifter.

Hvis du har lyst til å frarøve faren og barnet kontakt med hverandre for noen usle kroner, så burde du kanskje tenke på hva du som blivende mor har å tilby ditt ufødte barn. For en ordenlig mor hadde ikke prioritert på denne måten, med unntak hvis dere ikke penger nok til å brødfø ungen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...