Gå til innhold

Andre med barn som ikke legger på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er bare 7400 gr og 16 mnd gammel. Har gått på melkefri diett i 3 mnd uten noe særlig hjelp. Skal på utredning denne uken da. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jepp. Jentene blir tre i oktober, minstejenta veier 8,8 kg. Men hun slet med spisevegring da de var mindre, nå har hun perioder der hun er ekstremt småspist og litt bedre perioder der hun har litt økt matlyst..hun har fått næringsdrikk på blå resept siden de var ett år.

Etter å ha tatt blodprøver og urinprøve nå har hun blitt satt på melke- og glutenfri diett..hun har ikke cøliaki eller allergi, men tarmene hennes absorberer ikke maten så godt, noe som kan være vanlig blandt dysmature da ( hun var 700 gram da de kom i uke 29 ) Hun skal også til gastroskopi i november.

Hun går på noe pulver og dråper hun også får tre ganger om dagen til å hjelpe tarmene litt, etter hun begynte på dette har hun faktisk gått opp 200 gram, noe som er helt fantastisk :-))

Så bra at dere skal til utredning! Hvordan er matlysten og fordøyelsen hans? Det blir spennende da, godt at dere har kommet i gang..

Skrevet

Takk for svar:o)

Det rare er at matlysten er ganske grei! Vil ikke tro at han spiser mindre enn andre 1 åringer. Han har også fått melk på blå resept (Neocate) men han nekter å drikke den. vi prøvde i over en mnd å venne han til den men han nektet. så nå drikker han havremelk og elsker den da:o) Fordøyelsen er litt opp og ned. Han har hatt periodevis med diarè siden han var 6 mnd. Han var en tjukk og god baby, men med en gang han begynte med fast føde, begynte diarèen. Og når jeg slutta å amme han, begynte vekta og stagnere. er så bekymra for gulle mitt! Men han er heldigvis veldig aktiv og akkurat slik en 1 åring skal være:o) vi blir ikke kloke på hva dette her kan være. vil så innderlig at han skal legge på seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...