Gå til innhold

Noen med litt peil på politikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil en regjering med Høyre nødvendigvis inneholde Frp? Jeg overrasker meg selv og heller mot Høyre i år, men en regjering med Frp er så uaktuelt som det kan bli. Om dette er en uungåelig konsekvens av å velge inn Høyre går jeg heller tilbake til SV...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen garantier, men det kan virke som om Høyre heller mot samarbeid med Venstre og KrF da de er villige til å gi Høyre statsministerposten noe FrP ikke er villige til da de skal ha Siv uansett. Samt at Høyre og FrP ser ut til å være uenig om mange ting i det siste. Så jeg tror ikke på et samarbeid der, men man kan som sagt aldri vite.

ps. enten Høyre eller SV? Vil det ikke være mer nærliggende å da stemme Venstre eller KrF. Høyre og SV har jo svært lite til felles...

Skrevet

om du stemmer Høyere gir du samtidig en stemme til Frp. du aner nemlig ikke hva du får om du stemmer høyere. for de vil jo sammarbeide med alle som er borgelige.

gå heller for SV ;)

Skrevet

Jeg vet, det er derfor jeg er overrasket over meg selv. Jeg står bak SV's grunnleggende verdier, men de har skuffet meg enormt i regjering ved å vise manglende evne til å ta tak i viktige saker og få resultater. Når Halvorsen tutet på med varm lunsj i skolen som en fanesak visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte...

Det er mange ting jeg er uenig med Høyre i, men i saker som jeg er opptatt av nå, som kriminial-, økonomi- og innvandringspolitikk. Jeg ser absolutt muligheten for at de kunne fått enkelte ting på rett kjør igjen. Problemet er selvfølgelig privatisering- og noen (for meg) svært viktige aspekter ved skole- og miljøpolitikken deres som man får på kjøpet.

At det skal være så vanskelig!

Skrevet

Du kan jo vurdere å stemme Venstre eller KrF, som er veldig opptatt av skole og miljø. De vil i alle fall ikke samarbeide med FrP i regjering. Ellers vil jo en stemme til H gi en stemme mer til Hs politikk. Jo fler som stemmer et parti, jo mer makt får det partiet. Ap er jo også et alternativ, er jo ikke fullt så "rødt" som SV. Men Venstre og KrF er mye bedre på miljø enn Ap da.

Skrevet

Hvis du absolutt ikke vil støtte Frp, må du stemme på venstresiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...