Bolten Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Føler vi har prøvd alt.Det går mellom 5-6 dager før hun får til noe.Da er de 2-3 siste dagene ikke gode.Hun vil da ikke leke, ikke spise o.s.v Noen gode råd?
Alvepike Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Da regner jeg med at dere har prøvd biola? Det hjelper både meg og min datter.De har jo forskjellige smaker , faktisk liker hun det bedre enn meg, vi drikker biola og skåler for bra mage he , he. Fantastiske jenta mi. Ellers er det vell svisker som er bra. Har hørt at vist ham spiser et eple med en gang man står opp, så renses magen og man kan risikere å måtte på do innen en halvtime... Ellers kan du jo høre med hs.
merry;) Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 gi henne maltekstakt:) det kan du gi barnet fra det er veldi smått og blandes ofte i morsmelkerstatning:)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Maltekstrakt har fungert veldig fint her også de gangene lillemor har vært treg og hard i magen
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Nå er ikke min 2 enda, men er ikke så lenge til... Vi sliter skikkelig med magen hennes og er under utredning nå. Det vi fikk beskjed om å prøve er: - gi mest mulig "ren" mat. F.eks. ikke fiskekaker, men ren fisk. Ikke kjøttkaker, men rent kjøtt. Osv. - ikke gi most mat, la det være biter så magen får noe å jobbe med. - Biola youghurt med 4 korn til kvelds hver dag. - Banan er fy, kanskje en bitteliten bit en sjelden gang. - Mest mulig frukt og grønt, pære er bra for løs mage! Vi gir som regel litt frukt til "dessert" etter hvert måltid. - IKKE gi noen ting mellom måltidene, det eneste hun får er vann. Ikke frukt, kjeks eller noe som helst. - Gi selvfølgelig masse vann å drikke, så ofte som mulig. Etter at vi begynte å følge disse rådene har vi merket stor bedring... Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #6 Skrevet 18. september 2009 Når hun har vært akutt hard i magen(2 år) så har vi gitt en flaske sviskesaft og/eller glass med sviskemos(sånn som man gir til babyer). Vi har bare kjørt på.....og det har gått helt fint. Vi har også brukt maltekstrakt i grøt. Gitt babygrøt da(hu har en lillebror som får grøt og er poppis for henne også)og det blir ganske søtt, men helt ok en sjelden gang. Ellers så mye drikke som mulig og grøvt brød el med fiber. Men pass på å øke fiberinntakk sammen med økt vanninntak/væske. Om det bare blir mye fiber, så blir det stopp i stedet.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2009 #7 Skrevet 18. september 2009 En ting til jeg glemte (ikke sist anonym, men forrige). Maks 5 dl. melk i døgnet, og da er yoghurt/biola inkludert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå