Christine-88 og lille Jacob<3 Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Lurer på litt ang. vektestimering.. Når bør det skje? Er det kun i visse tilfeller en får det, om man ligger mye over sf-målet f.eks, eller har stor mage? Er det fordi lege/jordmor vil at en skal ha det? Kan jeg få det fordi jeg er redd mtp hvor stort barnet vil være rundt termin? Og hvordan stemte det for deg som har hatt det tidligere? Har ikke time hos jordmor før i begynnelsen av oktober igjen, og tenkte å spørre henne da. Da er jeg ca 35 uker på vei, er det for sent da? Håper på svar!
snuffe Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 35 uker er ikke for sent, jeg hadde den siste ordinære i mitt kontrollprogram i uke 36 og en ekstra i uke 37. Vil tro det kommer an på din lege/jordmor om du blir henvist for vekstestimering på grunnlag av bekymring for stort barn.
Hopptetussa90 Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Jeg fikk det fordi jeg var inne for å sjekke om jeg hadde preeklampsi. Legen tok da vanlig ul for å sjekke at alt stod bra til. Han fikk mistanke om at ungen var litt liten og siden det har jeg fått vekstestimering flere ganger i de påfølgende ukene.
Julelita Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Jeg har hatt det regelmessig hele svangerskapet pga diabetes og økt risiko for stort barn.
Tigerpote Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Jeg fikk det parallellt med at de skulle sjekke morkaka, men hadde nok ikke fått det ellers.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 jeg har fått det denne gangen fordi jeg hadde uoppdaget morkakesvikt første gang. jenta mi hadde nesten ikke fått næring de siste 3mnd i magen og var berre 1870 gram til termin. de mener det er berre mirakel som gjør at hun er i live. men når det er sagt så mistenkte jeg det hele veien, det var berre ingen som hørte på meg
♥2 små gull♥ Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Jeg skal inn på vekstestimering fordi at jeg var på 3d ultralyd tidligere i svangerskapet og da fant de ut at babyen er stor. Han var 2500 gram og hodeomkrets på 32 cm. allerede i uke 32, og ble estimert til å bli 4500-5000 gram ved termin. Jeg spurte legen min om å få sjekket dette nærmere termin så jeg ev. kan bli satt igang i stedenfor å prøve å føde en gigaunge som kanskje ender med hastekeisersnitt. Hun var enig og sendte henvisning til sykehuset, og nå har jeg fått innkalling til kontroll når jeg er 37+1.
barney Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Jeg fikk det i forrige svangerskap fordi jeg har trangt bekken og kan rett og slett i føde store barn. Kommer til å få det mot slutten i av dette svangerskapet også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå