Gå til innhold

Hvor lenge har dere jobbet 100%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 31, og har i noen uker vært plaget med vond nakke, rygg og korsrygg. Kjenner jeg begynner å bli sliten og mer trøtt, og at de ekstra kiloene på magen er tunge å bære.

Plagene mine er jo ikke noe "alvorlige", da jeg hverken har bekkenløsning eller annet, så jeg presser meg på jobb. Jeg jobber i barnehage, så er jo en del fysisk arbeid der. Kollegaene mine er supersnille og tilrettelegger veldig bra for meg. Av den grunn føler jeg det er vanskelig å sykemelde meg med f.eks. å gå litt ned i stilling e.l.

Hva ville dere gjort? Og er det noen som kan anbefale en god behandling for vond nakke, rygg og korsrygg?? Er litt skeptisk til kiropraktor.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble sykemeldt 50% i uke 36.. men har jobbet 100% før dette... grunnen til jeg ble sykemeldt var pga dårlig søvn og mye kynnere og nedpress... jeg jobbet på et bofellesskap der beboerne måtte observeres hele tiden... og jeg greide ikke det pga nedpresset...

eneste tipset jeg har for ryggen er å ha riktig holdning, og tenk ergonomi... er ikke så mye annet å gjøre... evt ta paracet...

Skrevet

hva med fysioterapeut, ettersom du er skeptisk til kiropraktor? Evt. osteopat?

Skrevet

Ja, fysioterapeut er kanskje verdt et forsøk! Takk for gode råd:) Osteopat har jeg ikke hørt om før......

Skrevet

Heia.

Jeg jobber i skolen - er 22 uker på vei og skal fra i morgen jobbe bare 50% ( dvs 50% sykemeldt). Jeg gikk mange runder med meg selv før jeg gikk til lege og fortalte at jeg var helt utslitt ( klarte ikke å ta meg skikkelig av de 2 jeg har fra før - og jobben jeg gjorde var ikke bra. Dvs at jeg hadde dårlig samvittighet ovenfor mine elever daglig!). Jeg traff en meget flink lege som pratet lenge med meg, det gjorde godt - han anbefalte max halv jobb, verken barnet i magen, deg selv eller familien din ellers har godt av at du er helt "utbrent" før fødselen var hans ord.

Så jeg ber alle som føler at de så vidt henger med i hverdagen om å roe ned og lytte til kroppen sine signaler. Vi skal leve i mange år til!! og vi får ikke noe takk for å slite oss helt ut. Yrkedslivet venter oss i maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år etter dette (hvis vi er flinke til å ta vare på helsa vår)

Lykke til videre - men ikke ha dårligsamvittighet for redusert jobb nei!

Skrevet

Ååh, du er virkelig flink!!! Jeg får kjeft av samboer og venninner hele tiden! De ser at jeg er sliten og tar litt for mye på meg! Er jo i bunn og grunn samvittigheten som holder meg igjen! Og sånn har jeg alltid vært! Presser meg til det ytterste, og som du sier "Ingen takker oss for å slite oss fullstendig ut!"

Er førstegangsfødende og har fått klar melding fra venninner med barn, at en trenger å være uthvilt til fødselen. Jeg får ta en telefon til legen min, og prøve å legge min dårlige samvittighet bak meg.....

Og takk for gode råd! Det hjalp å lese om hvordan du har det! Lykke til videre i svangerskapet ditt!

Skrevet

Jeg jobbet 100% i 14uker, har vært delvis eller helt sykemeldt etter det.

Skrevet

I forrige SK ble jeg 100% SM etter ca 20 uker, denne gangen jobbet jeg fullt til 3 uker før permisjon, og 50% fram til permisjon! Må nok innrømme at dette svangerskapet har vært mye lettere, og det er nok fordi jeg har holdt meg mer i gang! Men man må ikke pushe så hardt at man blir utjørt heller, så da er det vel bedre med en gradert sykemelding og ikke minst litt behandling!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...