Gå til innhold

Hva går man i som fadder i dåp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan man jo egentlig nesten gå i hva som helst syns jeg.

Bunad

Pen bukse og en skjorte / topp

Skjørt og en pen topp

Pen enkel kjole

Eneste man bør holde seg unna er vel iallefall olabukser, ola skjørt o.l ;)

Skrevet

Ja, det lurte egentlig jeg også litt på.

Første gang jeg var fadder brukte jeg bunaden min, men denne gangen var jeg jo gravid, så bunaden var utelukket.

Nå stiller man kanskje ikke så "harde" krav til gravide og pentøy, da. Er ikke så lett å finne noe, liksom. Så jeg hadde på meg et kort olaskjørt, en fin sort genser, med en stilig ull-jakke-ting over, samt pene støvletter med høye heler, smykker, øredobber og fin sminke.

Føler ikke at jeg så noe særlig dårligere ut enn de andre gjestene, men som sagt, jeg var gravid, og da har man unnskyldning;)

(Når det er sagt var det to barn der som var skittne, uflidde, med hår som ikke kunne ha vært gredd på flere dager, skittent tøy, som ikke en gang lignet på pentøy +++ Det var ILLE. Foreldrene hadde ikke PRØVD å pynte dem en gang... Så uansett hva jeg hadde gått kledd i, ville jeg nok ikke ha skapt mer oppsikt enn dem. Stakar...)

Skrevet

klær? :P

neida.. hmmm..

ville sakt som hun over her,

penbukse og en fin topp

eller kjole, skjørt med fin topp

jeg ville heller ikke valgt dongribukser, men kunne gjerne hatt sånn kapribukse.. mine søstre hadde tights også en veldig fin topp/tunika til!

:) det du føler for :)

Skrevet

Okei :-)

Sitter bare og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av noe nytt eller kombinere noe i klesskapet :-)

Er ikke gravid, men har nok sunket noen centimeter over alt siden jeg var konfirmert i 1992 ;-)

Skrevet

Hva med å leie bunad? Jeg synes det gjør seg veldig.. Spesielt som fadder. Eller en enkel kjole.

Skrevet

Ja, jeg får kikke på bunaden igjen. Gidder nok ikke leie en. Kanskje få mamma til å sy den litt ut/ ned ;-)

Ellers blir det nok en enkel kjole, ja.

Skrevet

Enkel kjole høres jo flott ut, det, da, kan jo bli vel som bunad med f.eks. fine/lange øredobber og pumps.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...