lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Er 18+1 i dag,og plages med mye utflod,blank,hvit også er det sånn lukt....er luktfri et døgn etter dusjing,men så blir det lukt igjen,synes det er så ekkelt,har innleggmen lukter fordi. Trur det var sånn i de andre svangerskapene mine også,er 3 gangs fødene. Men det er jo så irriterende. Noen flere? har dere noen råd om hva det kan være,hva kan evt hjelpe?? eller er det bare å vaskebytte hele tiden???
septbaby09 Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Jeg bytter undertøy kanskje 2-3 ganger pr dag, og spyler med dusjen først. Føler meg skitten ellers. Da dusjer jeg hver morgen også, men 1 gang i døgnet syns jeg ikke holder, så stadig inn å spyle:)
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 13. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2009 Rare greier,men det er vel bare slik det er...må vel bare vaske å vaske!!!
_ThEoMaMmA_ Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 har du sagt det til legen??det høres ut som sjedekatarr....da får man utflod som lukter vondt, men ingen andre symptomer enn det...det får du krem ell piller for av legen:)
Betti spaghetti Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Kan være en bakterie og at du trenger antibiotika. Hør med legen din.
Gjest Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 når kan man bruke canesten mot underlivssopp?
leo83 Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 du kan jo prøve lactal... de selger det på apoteket. er nøytraliserende for skjeden og man kan bruke det under graviditeten.. anbefales..
b77h Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Jeg ville tatt en tur til legen for å finne ut hva det er. Er det ikke sopp, er det jo dumt å gå på kurer for det + man får ikke behandlet det som er galt. Og er det sopp så er det eks ikke lurt å vaske og vaske og vaske seg...det kan bare føre til mer sopp (hvis du bruker såpe iallefal). Men forstår jo at du vil vaske deg selvfølgelig! Men det kan bli en "ond sirkel".
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2009 Takk for svar. Skal på ul neste uke,så skal høre litt med jordmor da. Hadde det slik de andre gangene da jeg gikk gravid også,da brukte jeg canesten. Så får vent å høre:-)
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 heia. Jeg har hatt stram lukt av utfloden min hver gang jeg har vært gravid - har pratet litt med jordmor om dette - og hun sier at veldig mange gravide får dette. Det er sjeldent noe galt( seff går det jo ann å sjekke det), jeg bruker truseinnlegg hele dagen og bytter ofte, det har hjulpet litt. Så har jeg passet på å være barbert nedentil hele tiden, det hjelper godt på at lukta ikke har hår å "sette" seg i!! Lykke til uannsett - det forsvinner etter fødsel.
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 14. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. september 2009 Ja det er det jeg også tror,at det er helt normalt,men det er så irriterende!!! Takk for svar,greit å høre fra flere som har dette problemet;-)
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 Da jeg gikk med nr tre, fortalte jeg flaut om dette problemet til jm. Hun anbefalte å bruke Tena truseinnlegg,og det har jeg nå gjort helt siden da. Har vært veldig fornøyd med disse. Men undersøk først om det kan være noe som trenger å behandles. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå