Gå til innhold

For syk til barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini (20 mnd) har vært hjemme i en og en halv uke pga hoste, snørr og feber. Nå er han feberfri på andre dagen, litt mindre snørr, men har tydeligvis mye slim i halsen enda, han hoster ofte og kraftig. Høres ut som han får opp slimet, da.

Lurer på om det vil straffe seg å sende ham i barnehagen i morra? Eller er det sånn at når man først blir bedre så blir det bedre uansett?

Ser det seff an in morra tidlig uansett om jeg bestemmer meg for barnehage i kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange som går i barnehage snørrer og hoster hele vinteren og da er det vanskelig å holde dem hjemme hver gang de hoster. Samtidig så bør de orke å være med på de vanlige barnehageaktivitetene hvis de skal i barnehagen. Jeg ville mao ikke hengt meg veldig opp i hosten og snørra alene, men sett an allmenntilstanden.

Skrevet

Iallefall der ungen min går, så skal ungen ha iallefall 1 feberfri dag før han kan dra i barnehagen igjen.. Ellers må du jo nesten se an formen til ungen.. Er ungen i form til å leke som normalt? I form til å dra ut og leke etc?

Skrevet

Almenntilstanden virker god, men han blir lettere sliten og legger seg gjerne ned under leken, noe han ikke pleier å gjøre ellers. Vi holder ham inne for å ikke forverre hosten - vet ikke om det gjør noe fra eller til men vi har nå gjort det.

så han leker normalt, bare kortere tid av gangen.

Hm. Vi får se an ut dagen og i morra tidlig... vil ha fasit jeg;)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Fasiten får du her ;-). (Neida, bare tulla. Derfor smiley'en.)

En barnehagedag er slitsom, og det er som regel alt for få voksne til at det er mulig å tilrettelegge for barn som ikke er helt i form.

Jeg er enig med vedkommende som sa at mange barn er snørrete det meste av vinteren i barnehage. Snørr er ikke i seg selv grunn til å holde barnet hjemme, mener jeg.

Men dersom allmenntilstanden ikke er helt bra, la ham for all del få en dag til hjemme. At han legger seg ned under lek fordi han blir sliten er et tydelig tegn på at han ikke er i form. I barnehagen får han veldig lite mulighet til å hvile seg.

Skrevet

Ja... lurer på om det er best. Ikke spesielt bra å slite ham ut i morra, bare for å ende med sykt barn resten av uka i stedet... Takk for innspill=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...