Lillepusen-78 Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Da jeg var på helsestasjonen på 11 mnd-kontroll, sa helsesøster at vi kunne begynne å introdusere lett-melk. Hun foreslo å halvblande med mme i starten. Vi gjør det fremdeles, men går nok over til bare kumelk når han blir 1 år (om 2 uker)...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Av gammel vane kjøpte vi nettopp inn 2 bokser med NAN her om dagen, så vi blir nok å vente med lettmelk til hun bikker året. Har hørt at det er 1 år som er anbefalt grense! Melk i matlaging osv er OK fra 10 mnd mener jeg å ha lest her inne=)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 fikk høre at de kunne få H-melk med litt sukker i fra 6 mnd alder. min tante som gjorde dette med alle sine da de var små, litt pgas økonomi da da, men er vel anbefalt fra 1 år. her får snuppa mme til frokost og kvelds og H-melk til lunsj i bhg, å ikke melk til middag, hun vil rett og slett ikke ha melk til middag. så etter et par uker fant vi ut at da bare lar vi være. hun er 9 mnd
Lemonia Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Barn skal ikke drikke ren melk før de er ett år. Man kan bruke litt melk i matlaging fra 10 mnd.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 hvorfor egentli? har fått høre at de ikke skal få det pga det kan hende de ikke klarer å fordøye det, å så få hard mage, men viss dette går fint da? hva er da i veien for at de ikke kan drikke det?
Hanna08 Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Det hemmer opptak av jern fra tarmen;-)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 åja, hvor mye er skadelig? for hun får vel ca 125ml til lunsj, for det er lettere bare, at hun får det i bhg,
Lemonia Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Det er ikke bare at kumelk hemmer opptak av jern. Tarmene til babyer klarer ikke å bryte ned proteinene i melken, og det er det viktigste å huske på synes jeg. I tillegg inneholder kumelk for mye av en del stoffer (husker ikke alle i farten, men kalium var en av dem) i forhold til hva babyers nyrer klarer å takle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå