Gå til innhold

Når går dere over til vanlig melk? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var på helsestasjonen på 11 mnd-kontroll, sa helsesøster at vi kunne begynne å introdusere lett-melk. Hun foreslo å halvblande med mme i starten. Vi gjør det fremdeles, men går nok over til bare kumelk når han blir 1 år (om 2 uker)...

Skrevet

Av gammel vane kjøpte vi nettopp inn 2 bokser med NAN her om dagen, så vi blir nok å vente med lettmelk til hun bikker året. Har hørt at det er 1 år som er anbefalt grense! Melk i matlaging osv er OK fra 10 mnd mener jeg å ha lest her inne=)

Skrevet

fikk høre at de kunne få H-melk med litt sukker i fra 6 mnd alder. min tante som gjorde dette med alle sine da de var små, litt pgas økonomi da da, men er vel anbefalt fra 1 år. her får snuppa mme til frokost og kvelds og H-melk til lunsj i bhg, å ikke melk til middag, hun vil rett og slett ikke ha melk til middag. så etter et par uker fant vi ut at da bare lar vi være. hun er 9 mnd

Skrevet

Barn skal ikke drikke ren melk før de er ett år. Man kan bruke litt melk i matlaging fra 10 mnd.

Skrevet

hvorfor egentli?

har fått høre at de ikke skal få det pga det kan hende de ikke klarer å fordøye det, å så få hard mage, men viss dette går fint da? hva er da i veien for at de ikke kan drikke det?

Skrevet

åja, hvor mye er skadelig? for hun får vel ca 125ml til lunsj, for det er lettere bare, at hun får det i bhg,

Skrevet

Det er ikke bare at kumelk hemmer opptak av jern. Tarmene til babyer klarer ikke å bryte ned proteinene i melken, og det er det viktigste å huske på synes jeg. I tillegg inneholder kumelk for mye av en del stoffer (husker ikke alle i farten, men kalium var en av dem) i forhold til hva babyers nyrer klarer å takle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...