Gå til innhold

Kan smaksløkene forandre seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på. Synes vann smaker rart nå for tida. Men gubben kjenner ingenting, så jeg lurer på om det kan være noe "gravid-ting" som gjør at vannet smaker så rart når det bare er jeg som kjenner det. At smaksløkene forandrer seg under en graviditet? (På den annen side så er det vel egentlig bare vann som har fått en annen smak, ingen annen mat...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har gått fra å være "colaman" til å ikke kunne drikke det i det hele tatt under begge mine graviditeter. Og av en eller annen grunn er hvitløk noe som gjør meg direkte kvalm. Det er noe vi normalt sett bruker litt av i matlagningen, så min kjære er lettere frustrert over det. Jeg har hørt at når en er gravid kan en plutselig begynne å like ting en aldri har likt før, og hate det som normalt er favoritt. Så sterkt har ikke jeg følt det, men er mulig det er noe i det. Vet ikke jeg? :)

Skrevet

Ja, matvanene mine forandrer seg stadig. Men mer fra hva jeg har lyst på, enn at maten smaker rart.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på det. Jeg har aldri likt tomater f.eks, men forrige dagen hadde vi salat som tilbehør til middag, og min samboer hadde kjøpt tomater. Tenkte bare jeg skulle smake litt, og nå er tomater kjempegodt sånn helt plutselig! Hehe Det skjer visst mye med kroppen når en er gravid:)

Skrevet

min smak har iallefall forandret seg, nå hater jeg plutselig kylling, rødløk, og bacon, men jeg har fått helt dilla på ansjos - som jeg ikke kan spise en gang! rare kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...