Gå til innhold

Gravid og magnesiumtilskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg kan ta magnesiumtilskudd som gravid? Ble anbefalt det pga hender som dovner og er smertefulle og har veldig lyst til å prøve, men tenkte å spørre noen her inne først om noen vet eller har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurt et par leger, begge sier at det er helt i orden. Men jeg har aldri hørt at det skal hjelp mot dovne/numne hender, da - det er vel mer typisk karpaltunnelplager? Fikk magnesium anbefalt mot rastløse bein og kribling generelt.

Skrevet

Helt trygt å ta magnesium, jeg bruker det også mot rastløshet/urolige bein.. Men har hørt noen rykter om at noen mener det kan være noe rie hemmende, pga at det påvirker muskulaturen.. Merket ikke noe til det i forrige svangerskap, og bekymrer meg ikke så mye for det nå heller...

Skrevet

Gynekologen min sa at magnesium kan forebygge svangerskapsforgiftning. Han sa at i Russland var det helt vanlig at gravide gikk på det, og han ville jeg skulle ta de og. Jeg sjekket litt på nett og fant flere artikler som sa det samme. Så farlig er det ikke, heller motsatt :-)

Skrevet

jeg begynte på det da jeg fikk leggkramper om natta, det stoppet opp med en gang :-) Prøvde å slutte en stund, gikk 4 dager så kom krampene tilbake. så jeg må gå på de ja

Skrevet

Så det funker mot leggkramper? Hm, kanskje jeg skal prøve magnesium da. Tør jo ikke å strekke på meg om natta i frykt for leggkrampe. Finnes de som rent magnesiumtilskudd?

Skrevet

Jepp! Jeg er veldig glad i den som heter BioMagnesium, fåes stort sett på alle apotek, og i helsekostbutikker.. Men det finnes flere andre merker, og styrker også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...