MissAntrop Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Lurer på om jeg kan ta magnesiumtilskudd som gravid? Ble anbefalt det pga hender som dovner og er smertefulle og har veldig lyst til å prøve, men tenkte å spørre noen her inne først om noen vet eller har erfaring?
snuffe Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Spurt et par leger, begge sier at det er helt i orden. Men jeg har aldri hørt at det skal hjelp mot dovne/numne hender, da - det er vel mer typisk karpaltunnelplager? Fikk magnesium anbefalt mot rastløse bein og kribling generelt.
h.hippo Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Helt trygt å ta magnesium, jeg bruker det også mot rastløshet/urolige bein.. Men har hørt noen rykter om at noen mener det kan være noe rie hemmende, pga at det påvirker muskulaturen.. Merket ikke noe til det i forrige svangerskap, og bekymrer meg ikke så mye for det nå heller...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Gynekologen min sa at magnesium kan forebygge svangerskapsforgiftning. Han sa at i Russland var det helt vanlig at gravide gikk på det, og han ville jeg skulle ta de og. Jeg sjekket litt på nett og fant flere artikler som sa det samme. Så farlig er det ikke, heller motsatt :-)
MissAntrop Skrevet 13. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2009 Supert! Tusen takk for svar
Føken siruppsnipp Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 jeg begynte på det da jeg fikk leggkramper om natta, det stoppet opp med en gang :-) Prøvde å slutte en stund, gikk 4 dager så kom krampene tilbake. så jeg må gå på de ja
Maisie Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Så det funker mot leggkramper? Hm, kanskje jeg skal prøve magnesium da. Tør jo ikke å strekke på meg om natta i frykt for leggkrampe. Finnes de som rent magnesiumtilskudd?
h.hippo Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Jepp! Jeg er veldig glad i den som heter BioMagnesium, fåes stort sett på alle apotek, og i helsekostbutikker.. Men det finnes flere andre merker, og styrker også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå