Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at dei fleste her inne tar tidlig UL, eller venter veldig på ord. UL for å vita kjønn. Er det så viktig kva det blir? Syns de ikkje det er spennande å venta til den store dagen? Vi ville ikkje vita med fyrste, og skal heller ikkje sjå etter denne gongen. Venter i spenning på mars 2010.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke så viktig hvilket kjønn det blir, men det er veldig praktisk å vite det med tanke på innkjøp. Vi synes det er greit å ha mest mulig i hus til babyen kommer. Dessuten følte vi at h*n på en måte ble litt mer "virkelig" når vi fikk vite kjønnet. Uansett er dette opp til hver enkelt :-)

Skrevet

Jeg er ALTFOR nysgjerrig til å vente til fødselen for å vite hva ble blir. Ved å vite kjønnet føler jeg at jeg kommer "nærmere" barnet i magen. Praktisk er det jo også.

Skjønner jo at fødselen blir ekstra spennende for dere som venter :-)

Lykke til videre i svangerskapet :-)

Skrevet

Vi hadde tenkt å vite kjønnet på ordinær UL, fordi vi ikkje klarte å forholde oss til at der var nåke inni magen.

Tenkte at vi kanskje fikk et anna syn på det når vi viste kjønn.

Men da vi kom på UL, og såg et bankande hjerte og sparkende bein, så ble kjønnet heeeelt ubetydelig! Men meiner det er opp til kvar enkelt om dei vil vite eller e.

MEN, eg skal vedde på at eg kan ha klart akkurat like masse som dere som veit kjønnet. Ting må jo ikkje ha guttefarger eller jentefarger...

Skrevet

Det spiller selvsagt ikke noen rolle om det er det ene eller det andre (selv om jeg også syntes det er lov å ha et ønske!) , men det er veldig praktisk å vite på forhånd. Og kall meg gammeldags, men jeg liker at ting er i gutte eller jente farger, jeg, og har ihvertfall hittil hatt det alldeles festlig med rosa...

Skrevet

Jeg vil vite kjønnet av rent praktiske grunner.

Da jeg fikk tvillingjentene mine viste jeg ikke kjønnet og det var da helt greit, for jeg fant mye nydelig babytøy som ikke var kjønsbestemt. Denne gangen er det klin umulig å finne fint babytøy som ikke kjønsbestemt.

Greit nok man kan gå for gult og grønt men det er jo ikke så mye av det å oppdrive.

Min svigersøster som har en som er født i 07 og en i 09 har hatt akkurat samme problem.

Ok jeg er ganske sær på hva jeg putter på ungene mine, jeg vil at de skal se fine og ordentlige ut så derfor.

Jeg vil i tillegg ha alt på stell til de første to månedene, for om det blir som forige forløsning (fra helvette) så kommer i jeg meg ut før det er gått såpass tid.

Men hvilket kjønn som er i magen min bryr jeg meg ikke så veldig mye om, bare babyen er frisk og har det bra så er jeg glad :) Det er det viktikste for meg :)

Skrevet

Jeg er mer spent på om alt er bra og se den lille skapningen enn hva kjønnet er.. Det er spennende det også men ikke så viktig :)

Skrevet

Kjøper stort sett på Nøstebarn jeg, og der er jo alt kjønnsnøytralt. Det blir i grunn en smakssak.. Jeg synes det er finere med rød, grønn, hvit, eller sterke, klare farger enn rosa og lyseblått. (Ikke så glad i pasteller.) Synes at rødt passer like fint på en gutt som en jente, jeg.

Skrevet

Om noen uker skal jeg på ordinær UL og gjett om jeg blir skuffet om vi ikke får se hva kjønn det blir! Jeg er sykt nysgjerrig på hva det blir og kan ikke skjønne hvordan noe klarer å la være å vite det:) Tenker at fødselen blir nok "spennende" nok i seg selv, så jeg trenger ikke enda en overraskelse i tillegg. Ja, også er det jo praktisk mtp innkjøp ol.

Men når det er sagt sagt, så blir vi selvsagt like glad uavhengig av kjønn, selvom jeg ønsker meg veldig en jente!

Skrevet

Vi ville gjerne vite kjønn begge gangene. Føler at det blir litt mer personlig å si han eller hun istedenfor "den".

Skrevet

Jeg synes det ville vært koselig å vite kjønn. Det er så kjipt å snakke om "babyen" eller "den der inne" i stedet for å kunne si han/hun. Det føles så upersonlig liksom.

Men nå ville ikke mini vise seg skikkelig fram på ul så vi vet ikke hva det blir enda. Vi kommer til å ordne oss en 3D ul og kanskje vi får se kjønn der. Vi må jo vente noen uker da, siden de anbefaler 3D ul rundt uke 27.

Når folk spør meg så sier jeg at jeg gjerne vil vite kjønn, for det er jo så mye annet spennende som venter! Fødselen i seg selv, HVEM som kommer ut (babyen har jo sin egen personlighet som jeg er mye mer spent på enn kjønn!), hvordan barseltiden blir, hvordan det blir å bli mamma og pappa og så mye mye mer.

Kjønn blir ikke viktig oppi alt det der, så da kan jeg heller bruke graviditetstiden på å kose meg med å vite kjønn og kunne snakke om navn og kjøpe inn annet enn nøytrale klær og sånn.

Skrevet

Jeg vil vite kjønn =D maaange fine grunner til det, og masse gode begrunnelser er allerede nevnt :)

Skrevet

Jeg var i utgangspunktet ikke så interessert i å vite kjønn - det var helt uvesentlig for meg så lenge fosteret var friskt (vårt første barn). Men mannen min var mer nyskjerrig + fordi vi går til mange UL (risiko) tenkte vi vi ville se det på et tidspunkt uansett...

I starten av uke 20 fikk vi vite at det er en jente - og nå er i ettertid er jeg kjempegla for å vite det:-) Allle babyklær trenger ikke kjøpes i beige og det er en deilig følelse og vite hva det er. Mer enn jeg hadde regnet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...