Leer Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Synes dette er litt vanskelig. Skulle gjerne vært mer ute og lekt med minsten på 8mnd, men han stapper alt i munnen. Sand, stein, pinner, blader, blomster, alt han finner og det er litt slitsomt å si nei til alt dette hele tiden. Han kan krabbe og jeg føler at han får boltret seg litt mer ute. Men hva har dere på de av klær ute? Nå begynner det å bli kaldere og mer vått.
Indigo 08-10-13 Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Her er lille blitt akkurat 10md. Vi er ute to ganger om dagen. På morgenen før formiddagsluren, og på ettermiddagen. Da triller vi en tur, går i meisen, leker i sandkassa, disser eller surrer rundt huset på gresset. Her går ALT i munnen, han gneger tom på singel som ligger i oppkjørselen. Jeg prøver å passe på han, men det er umulig å unngå at han "smaker" på ting og tang. Da hadde jeg måtte holdt oss inne. Lille har en utedress på seg, sånn høvelig vanntett, fra Reima. Og skoposer. Evt. ullklær under om det er kaldt. Han kan forresten ikke gå, så krabber rundt ute. Men litt vanskelig med mye klær på. Så det blir mye bæring evt. trilling.
Mia og gullgutten! Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Lille gutt her er 9 måneder. Vi prøver å være uten en gang om dagen. Han og putter alt i munnen, men jeg prøver å passe på så han ikke svelger. Er helt umulig å få han til ikke å putte noe i munnen..... Har på han regnbukse med skoposer og utejakke. Har som regel ull og flis under. Etterhvert som det blir kaldere så blir det heldress(vinterdress). Vi er også på besøk i barnehagen av og til og han elsker d. Både inne og ute!!
Itsrejk Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Nei. Vi er ute og triller tur hver dag, men lekinga på bakken skjer inne. Var mer nede på bakken da det var sommer. Småtten ble åtte mnd i går.
Gjest Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Ja, vi er masse ute:) Snuppa er 9 mnd, og vi er mye ute. Nå har pappan perm og de er ute med bæremeisen og går tur stort sett hver dag. Tar lange raster og leker ute i skogen. Ellers er vi på lekeplassen. Hun sitter i sandkassa eller i gresset, husker og leker - og hun storkoser seg. Det er ikke til å unngå at hun putter ting i munnen, men vi følger jo med og tar det ut igjen. Uansett overlever hun nok selv om hun får i seg noen sandkorn eller et blad;) Vi har en reima dress til henne, sånn vår/høst dress som ikke er helt vanntett. Også har vi regntøy. På beina har hun sånne skoposer fra reima, og som regel ullundertøy og fleece under. Hun elsker å være ute og blir helt vill når vi finner frem yttertøyet:)
Lemonia Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Gutten vår er 9 mnd og vi har aldri vært ute og lekt med ham (han har vært med oss ute på verandaen ofte om sommeren da, men har ikke lekt ute i sand eller noe sånt). Jeg synes det virker mer slitsomt enn gøy, spesielt siden det er mest morsomt å tygge på ting. Tror ikke han savner det heller akkurat. Han krabber og går med støtte, men vi har mer enn nok plass inne til at han får utfoldet seg.
Gjest yrild Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Vi er ute og leker hver dag, men så er lillemann ikke så interessert i å putte alt han finner i munnen, så vi må ikke til stadighet dra ting ut av munnen hans :-) Her er det foreløpig mest rått, ikke så vått, så vi har alltid på ull og robuste klær. Når det blir våtere har vi kjøpt regnbukse (lurer på hvor lenge den holder bare når han krabber...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå