Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Mulig det er helt uten grunn da.. jeg er 8+1 uke på vei, og den siste uken har jeg hatt influensa. Litt feber en dag, og ellers slapp, sår hals og MYE hosting. Jeg hoster så mye at jeg nå får vondt nede i magen og i ryggen når jeg hoster.. Er det noen som vet hvordan dette påvirker fosteret? Tenkte først å få legetime imorgen, men vet ikke om det er til noe nytte.. Det er uansett for tidlig for å høre forsterlyden... Må vel bare vente til kontrollen, og håpe alt er bra..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Høres veldig ut som det er svineinfluensa du beskriver. Tror nok ikke det skal være noen fare for barnet. Men om du er urolig kan du kanskje ringe legevakten å snakke litt med dem?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Sannsynligvis IKKE svineinfluensa.. Da skal du ha mer enn litt feber en dag. Feilinfo fra anonymen rett over her.
Cat.68 Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Anonym 13;57, ikke vær så standfast. Bortsett fra at de ikke tester svineinfluensan lenger så mener legen jeg har hatt det og ble sykemeldt i 7 dager. Sa klart ifra om at jeg selv ikke mente det kunne være det, fordi jeg ikke hadde nå feber. Høyeste temp under hele uken var 37,5, og til tross for at normal tempen min er 36,2 ca ,så er det ikke noe særlig feber å snakke om. IKKE alle får et hardt forløp, og IKKE alle får feber. Dette kom helt an på person, sa legen og hvordan kroppen hamlet opp med viruset. Jeg har kanskje hatt influensa 1-2 ganger i hele mitt liv så jeg husker ikke riktig hvordan jeg hadde det da. Og høy feber har jeg nesten aldrig hatt. Hadde 40 engang da jeg hadde dobbelsidig lungebetennelse og det husker jeg ikke noe av. Så det stemmer tydligvis ikke at man må ha feber eller bli voldsomt syk. For var det svineinfluensan jeg hadde, var det mildere en den værste forskjølelse jeg hatt.Og likevel mente legen det troligvis var det.??? Så det finnes visst ingen "riktige "svar på den influensan der.
Cat.68 Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Glemte hi da. Jeg trur ikke du skal være bekymret for den lille. De tåler en trøkk de. men snakk uansett med legen, for du vil ikke blir rolig før du får snakke med noen som har peiling likevel. Og bedre å ringe en gang for mye en, en for lite. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Mesteparten av de som tror de har svineinfluensa eller som sier det, har det ikke. Menmen. Du får jo ikke dratt på legevakten om du har det, de vil ikke at du skal komme dit hvis du tror du har svineinfluensa.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Hei og hå! Jeg er veldig enig med cat.68 her. Ikke alle får høy feber og ville symptomer på denne svineinfluensaen. Min kone og jeg fikk begynnende symptomer på mandag og ringte med en gang til legen siden vi begge er i "faresonen". Min kone har diabetes og jeg er gravid, pga dette ble begge testet og vi har begge svineinfluensa. Min kone er helt slått ut og har hatt feber i mange dager, voldsom hoste, rennende nese, vondt i bryst og hodet. Mens jeg har hatt 37.7 i temp en dag og ellers ikke i nærheten av feber. Jeg har hatt vondt i hodet og jeg hoster og er litt tett i brystet. Ellers har kroppen min hamlet opp med sykdommen på en fin måte. Jeg er i veldig god fysisk form fra før, noe som har mye å si når du får en eller annen virus/bakterie smitte av noe slag. Ellers har jeg sovet omtrent hele tiden, som om kroppen har gått i dvale. Så dette svineriet kan slå ut begge veier. Ikke vær bastante om dere ikke har peiling sier jeg! Til HI, om du har det ene eller andre, så tåler fosteret det. Faren er ved høy feber, og den regner jeg med du har fulgt med på. Tenker du ikke skal bekymre deg, men kanskje lufte for legen at du tenker mye på det og at legen din kanskje kan berolige deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Tusen takk for alle svar Jeg tenket ikke noe på om det er vanlig influensa eller svineinfluensa. Er likevel sykemeldt pga andre ting så jeg har holdt meg hjemme Ble forresten mye roligere etter å ha lest svarene på spørsmålet mitt, og jeg tror jeg skal klare å vente til kontrolltimen ) men skal likevel ta det opp da HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå