Gå til innhold

HELT ÆRLIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

vær ærlig nå...

Hva veier du og hvor høy er du???

Hva syns du er normal vekt på en på

*150

*155

*160

*165

*170

*175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si når en ikke vet hvordan benbygning, og hvor tung benbygning, vedkommende har

Skrevet

er 163 g veier 70kg. syns selv det er fem kg for mye,,

150-160 : 55-60 kg

160-175: 60- 75kg

Skrevet

Jeg er 161 og veier 60 kg. Vil gjerne ned 5 kg

Skrevet

Ved normal benbygning er regelen veldig grei.

Ta høyden din feks 1,63 m Ta vekk meteren og du har din ideal vekt.

Skrevet

følte meg plutselig diger.........

Ja,Ja, det var den søndagsmiddagen..

Skrevet

Er 1,68 og veier nå 58 kg. Er gravid i uke 38.

Hva som er normal vekt er vanskelig å si noe om uten å ha sett personen. Det kommer an på bygning osv. Men du ser jo fort om en person har "litt ekstra".

Skrevet

bullshit anonym 10.38! Jeg er 170 høy, og den eneste gangen i mitt liv jeg har vært 70 kg var når jeg var høygravid. Jeg var etter fødselen 65 kg, og jeg var dvask og dissete og full i fett på kroppen. Min idealvekt er langt fra 70 kg. For å bli 70 kg må jeg legge på meg nesten 15 kg muskler eller fett, og det er fysisk umulig for meg. Dessuten er det meget sjelden at noen har noe annet en normal benbygning. Det er muskelmassen som avgjør om man er tyngre en man ser ut eller ikke.

Skrevet

Muskler veier mer enn fett,så vekta trenger ikke å bety alt.

Jeg er 168 og veier 55 kg.

Skrevet

Jeg er 174 og veier ca 68 kilo. Er slank, men har brede skuldre, ankler (!) , så er nok litt tung i beina.

Skrevet

Benbygningen skiller noe sånt som 2 kilo, så det kommer IKKE ann på benbygningen!

Men fasongen på kroppen har mye å si, en med smal midje kan se mye slankere ut enn en med eplefasong selv om de veier like mye. Hvor veltrent man er spiller også inn, en stram veltrent kropp ser bedre ut en en slapp og dissete en. Muskler er også mer kompakt, så en veltrent kropp vil ha mindre omkrets og se slankere ut enn en kropp som er utrent og veier like mye.

Selv er jeg 174 cm høy og veier 77 kilo, er ikke trent i det hele tatt etter to tette svangerskap :(

Men nå er jeg i gang igjen, forrige uke trente jeg tre ganger og fortsetter denne uken. For meg med min eplefasong er idealvekten 65 kilo, jeg kan ikke ha for mange ekstra kilo siden de setter seg på magen og får meg til å se rund ut. Min søster er akkurat like høy som meg og veier 69 kilo, en flott strørrelse 38 i klær, med en smal flott midje. Så jeg vil si det er fasongen på kroppen som avgjør hva vekten skal være.

Skrevet

Jeg er 173 cm høy, og min idealvekt er 73 kg, uten tvil. Vekten nå vil jeg absolutt ikke ut med! *grøss*Jeg har veid så lite som 59 kg, men da så jeg ut som en Auchwitzfange. Hvor mye eller lite man kan veie varierer stort ifht benbygning, muskelmasse, fettprosent osv. Selv har jeg kraftig benbygning og har muskler og fomer, og ser best og sunnest ut rundt 73 kg. Gjerne i veltrent form;)

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags fasong jeg har. Moren min er eple og sier at jeg er det også.

Skuldre 98 cm

Bryst 86 cm

Midje 68

Hofte 92

Gjør disse målene meg til eple?

Jeg er forøvrig 162 og veier ca 62. er 7 kg for mye på min kropp.

Skrevet

Tigerpote: mener du at du har BRED benbygning? Det virker som om mange her inne tror at når man bar "tung" benbygning så betyr det at bena i skjelettet i seg selv veier mye mer en andres skjelett. Klart man trenger flere kg på kroppen om man har en bred benbygning kontra en smal en. Der du ser ut som en Aucxhwitsfange på 59 kg, ser jeg feit ut på 70 kg siden jeg har en smal benbygning:-)

Skrevet

Tja, hva skal jeg kalle det? Bred, tung, stor benbygning. Bena i kroppen min er store, og synes godt, spesielt om jeg går ned for mye i vekt.

Skrevet

Jeg må bare føye meg til horden og si at hva som er idealvekta har med mye mer enn høyden å gjøre. det jeg har lært som tommelfingerregel er høyde minus 1,10. Men det kommer helt an på kroppsfasong og muskelmasse. Noen bærer vekta si bedre enn andre. Den viktigste parameteren er speilet (dessverre er speilet avhengig av øyne som ser, og disse øynene har ofte mye vondt å si om kroppen de ser på...)

Jeg er 1.80 og veier i overkant av 70. Idealvekta mi er 68 kg. Da stortrives jeg med kroppen min, vel å merke hvis jeg også får trent. Jeg skulle gjerne vært enda litt tynnere, men da forsvinner puppene, og det vil ikke min kjære :) Jeg personlig syns det er viktigere at det buler litt muskler på armer og lår og at magemusklene er svakt synlige (ikke som six pack, men som to vertikale "streker" og med deling like under brystbeinet) enn at vekta mi gir meg et lavt tall. Jeg går konsekvent ikke på vekta av ovennevnte grunner.

Skrevet

1,73 høy og veier 60kg. Det er trivselsvekta mi.

Skrevet

Er 1.68 høy og veier 58 kilo. Målet er å gå ned 3 kilo, det meste sitter rundt magen....

Skrevet

Er 165 og veier 55, Ville gjerne ha gått litt mer opp i vekt.

Skrevet

Jeg er 159.6 høy (for å være helt nøyaktig) og veier nå 62.5 kg (er 36 uker på vei). Veier vanligvis mellom 56 og 60 kg når jeg ikke går gravid.

Normalvekt kommer helt an på. vet om noen som er like høy som meg, som veier akkurat det samme, som ser slankere ut, og omvendt. Så vanskelig å si.

Men for en voksen person:

150-160: Alt fra 50-65 kg

165-175: Alt fra 60-75 kg

Det er et vanskelig spørsmål for mye har med kroppssammensetting å gjøre. Noen har tyngre benmasse og mer muskler, mens andre andre har mindre av dette og mer fett på kroppen.

Skrevet

Før jeg ble gravid; 170 cm og 54 kg (jeg er tynn ja).

Nå uke 24, opp 7 kg og ca 61,5. Fornøyd med det :-)

Veeeeldig vanskelig å si hva en normal vekt er for de ulike høydene; fordi dette variere veldig. Min søster veier ca 10 kg mer enn meg og hun er også 170 cm. Hun har dog en MYE finere fig og ser veldig bra ut, men jeg er jo fornøyd selv:-)

Tror det er viktig å se på fettprosent for hver enkelt kropp, da det er gjerne dette tallet som er for høyt... ikke hva tallet på badevekta sier.

Skrevet

Jeg er 1.64 og har de siste årene ligget mellom70-75 kg... Synes jeg er overvektig...selv om jeg har en forholdsvis veltrent kropp under all isolasjonen:) Tror jeg hadde vært fornøyd med å veie litt under 65 kilo.

Er nå gravid i uke 20, og veier nesten 77 kg....

Skrevet

Er 169 cm og 64 kilo. Veier nok et par kilo for mye for har et fint belte rundt magen. Er ganske utrent akkurat nå. Da jeg var høygravid var jeg 75 kilo og diiiiger.

Skrevet

Jeg er 163 cm høy og veier ca 56 kg. Synes ikke jeg veier for mye, men er ikke fornøyd med kroppen min for det. Spes ikke underkropppen.

Kvapsete og utrent med ridebukselår.

Men nå skal jeg begynne på spinning til uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...