Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Kjæresten min jobber som advokat i London og har tatt master i kriminologi. Vi snakket litt om det hvordan han vil bo i Norge osv, men visste helt ikke hvordan det ble med jobb i Norge, altså norsk og engelsk lov er jo helt forskjellig, er det da mulig for han å få jobb i Norge evt hva må han da gjøre for å få jobb soma advokat her ( studere norsk lov?)
Gjest Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Kriminologi er det jo behov for, så kanskje han kan få jobb med det. Og kanskje noen har behov for en adovokat fra uk? Jeg ville ringt rundt og spurt på sånne plasser hvor de trenger folk med juss jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Ok:-) Høres bra ut, er det bra lønn å jobbe som advokat iNorge?
Gjest Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Er ikke advokat selv da men har ei venninne som er det (hun jobber forresten i et annet skandinavisk land nå, så det er ikke umulig å få jobb i utlandet). Det virker som om de får ganske godt betalt ja. Best hvis de har privat praksis, men ikke så verst i det offentlige heller.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 En advokat som har utdannelse fra utlandet, ved et lærested som er anerkjent i dette landet, må avlegge en del tilleggsprøver innen norsk juss, norske samfunnsforhold og norsk språk før han/hun kan arbeide i Norge. Advokatforeningen kan gi nærmere informasjon. Jeg er ikke advokat selv, men arbeider innen "nær beslektet bransje" og vi har ukentlig (minst) samarbeid med ulike advokater, så jeg har hatt en del samtaler privat med advokatene vi samarbeider med om dette (bl a for å sammenligne med tilsvarende krav innen eget yrke). Etter hva jeg har forstått på dem er det forberedelsesarbeidet som ligger bak FØR man melde seg til disse prøvene ganske forskjellig alt etter eget kjennskap til norske forhold og språk (bare det å lære språket kan jo for noen kreve års studier, prøvene skal besvares på norsk "juristspråk") og faglig bakgrunn. Klart man stiller mye bedre når det gjelder å lære NORSK juss om man har jusstudiet sitt i Danmark enn i Argentina.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå