Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Kjæresten min jobber som advokat i London og har tatt master i kriminologi. Vi snakket litt om det hvordan han vil bo i Norge osv, men visste helt ikke hvordan det ble med jobb i Norge, altså norsk og engelsk lov er jo helt forskjellig, er det da mulig for han å få jobb i Norge evt hva må han da gjøre for å få jobb soma advokat her ( studere norsk lov?)
Gjest Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Kriminologi er det jo behov for, så kanskje han kan få jobb med det. Og kanskje noen har behov for en adovokat fra uk? Jeg ville ringt rundt og spurt på sånne plasser hvor de trenger folk med juss jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Ok:-) Høres bra ut, er det bra lønn å jobbe som advokat iNorge?
Gjest Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Er ikke advokat selv da men har ei venninne som er det (hun jobber forresten i et annet skandinavisk land nå, så det er ikke umulig å få jobb i utlandet). Det virker som om de får ganske godt betalt ja. Best hvis de har privat praksis, men ikke så verst i det offentlige heller.