Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Og hvorfor kommer de? Jeg har ikke mat eller smuler på kjøkkenet.... Og er de "farlige"? Tenker på, det kan jo fort være de havner på brødskiva osv....
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 På kjøkkenbenken i hvertfall! ;D
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 har samme problem!!! aaarrrrrrrrrrrgggggg hater de!!!!
frinella Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 en liten skål med eddik og zalo tror jeg det var. Sett det på benken
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 ..elle eple eddik. det gjør vidunderverket hos oss.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 50/50 eddik og grønnsåpe evt oppvasksåpe funker her..
lÅktiHaUDe Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Tar ca 2/3 eplecidereddik og 1/3 zalo i en skål og setter på benken. Jeg hadde flere skåler. Fluene trekkes mot skålene kryper ned og drukner. Ha klorin i alle avløp da de legger egg her. Pass på og ikke ha matrester og frukt stående fremme. Tøm bosset minst en gang pr dag. Jeg kastet alle plantene mine men vet ikke om dette er nødvendig, noen mener det er nok og ta nedi grønnsåpevann evt med LITT salmiakk (nesten usynlig mengde salmiakk ellers dør planten). Det tar noen dager før fluene er borte dessverre. Jeg vasket ned hele kjøkkenet i tillegg, så det er litt av en jobb. De kommer rundt deg når du spiser så det er skikkelig ekkelt usj. Tålmodighet er stikkord her ( Ikke kjøp frukt før du har fått bort fluene, kjøp isåfall frukt som du kan ha i kjøleskap. Lykke til ))
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 Hadde samme problem,det krydde av de..Så vi tok ut alt fra skapene,å det viste seg at vi hadde glemt å skru på lokket ordentlig på en sånn sur og søt saus:( Oppi der var det helt svart,det er det kvalmeste jeg har sett...Vi prøve alle kjærring rådene som å ta eddik osv,men det beste er å kjøpe sånn spary mot uønsker insekter osv,å spraye det i vinduskarmen,i kroker og kriker osv..Det gjorde vi,å nå har vi ikke en enste Banan flue i huset..Anbefales på det sterkeste:)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 HELP!lurer på om vi har det samme- bananfluer!? det er mange av dem i hylla der det står tørre kornprodukter , ris, havregryn, pasta osv.... og de er små mørke og kryper på alle disse matvarene. HVA KAN DETTE VÆRE? er det også bananfluer????
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #11 Skrevet 13. september 2009 Ja,det er nok det..Er de litt røde også? De er der hvor det er mat,gjerne i nærheten av frukt og søte ting.. Bruk en insektspray som skal drepe de!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #12 Skrevet 13. september 2009 De er litt brunaktige. Vi tenkte å ta ut alt sammen og det som er åpnet skal kastes og hyllene skal vaskes ordentlig. Håper det hjelper , har ikke noe spray.. takk for svaret:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå