Gå til innhold

laktoseintoleranse.. kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten babygutt her på 7 uker, som helt siden fødselen av har slitt med mye magesmerter. han har hele tiden masse utslett i hele ansiktet,på mage og rygg. minnes meg om elveblest. hele ansiktet er stappfult av bittesmå prikker. på ørene,haketippen og øyenbrynene har han eksem. han plages noe helt enormt av dette her. klør seg på ørene hele tiden.

Jeg både ammer han og gir han mme.merker at utslettene i ansiktet kommer mere når jeg ammer han.

han er alltid surklete i halsen/nesen..

Han gråter mye..sover dårlig.

nå i det siste har avføringen hans vært helt flytende.. og han skriker litt rett før han må presse ut dette.. og sammen med avføringa kommer alltid masse luft. det bare smeller ut av rumpa hans.

han tar i seg godt med både mm og mme. raper, men gulper nesten aldri.. alikevel går han ikke opp i vekt..

er det noen der ute som har erfaringer med laktoseint?

jeg mistenker sterkt at han har det.. tror dere jeg har rett? kanskje jeg burde kutte ut å spise og drikke alt som innholder laktose? for å se om ting forandrer seg?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Ta dette opp med helsesøster eller fastlege og be om at det blir tatt en avføringsprøve. Vår lille babyjente hadde lignende symptomer som deres babygutt, og resultatet av avføringsprøven ble diagnosen laktoseintoleranse. Vi måtte gi laktosefri morsmelkserstatning. Fikk da en jente som hadde normal avføring og søvnmønster. De kolikklignende gråtaanfallene stoppet. Etter 2 år på laktosefri diett kunne hun gradvis gå over til laktoseholdig kost.

Det er ikke sikkert det vil være slik hos dere, men dette var iallefall vår historie om laktoseintoleranse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...