b_a_b_y_ Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Skal kjøpe en vogn som jeg kan bruke i hele perioden nurket trenger vogn. Har frem til for litt siden vært bestemt på å kjøpe Quinny, men vet bagen på den er liten! Fikk så tips om å kjøpe TKF Joggster istedet. Noen som har noen tips og7eller erfaringer?
It's all about me Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Har har du jo valget mellom den største vognen på markedet og kanskje den minste. I tillegg er den ene stødig som et hus, mens den andre er en skikkelig veltepetter. Så det valget er ikke vanskelig akkurat: TFK.
lille frø, mor til to Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Jeg har valgt TFK joggster twist. Stor sportsdel, stødig, lett å slå sammen, liten sammenslått, gode hjul, skivebremser som er bra i nedoverbakker, ikke minst ser bra ut. Jeg kjøper min fra Tyskland og sparer noen tusen på det.
barney Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Personlig syns jeg at TFK joggster er stygg som nøkken, men ville allikevel valgt denne fremfor Quinny (og mange andre vogner) fordi jeg har hørt så mye positivt om den!
twoboys & a girl Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Ville ikke kjøpt quinny, den er liten og tipper lett.
septbaby09 Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Vi har kjøpt TFK joggster Twist, og gleder meg masse til å bruke den, Syns Quinni vogna ser litt sånn "jalla" ut jeg, Ser ut som barna tyter ut av vogna hehe. Syns ikke TFK er stygg i det hele tatt:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Hvis du har baby som skal bruke bagen i vinter, så ville jeg nok anbefalt TFK. Bagen der er 82 cm lang og god plass til vinterpose. Quinny er dessuten veldig bred mellom hjulene. Er ikke alle butikker man kan gå inn i fordi man ikke kommer seg ut igjen mellom kassene (hvis ikke handicap-kasse er åpen)
b_a_b_y_ Skrevet 14. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2009 Har termin i Februar, så bagen blir nå iallefall brukt på den kaldeste delen av vinteren den første vinteren. Men kan sikkert være godt å bruke den neste vinter også! Har hørt at bagen i Quinnyvogna må skiftes ut fort og dette er jo uheldig! Allt som blir sagt her stemmer med det jeg har begynt å høre fra andre folk. Supert å få bekreftet.! Er det noen andre vogner enn TFK dere anbefaler da, eller er den et sikkert kjøp?
enpå3ogenpå1 Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 vi har quinny (freestyle) og følgende å si om den: liten bag (mener vi byttet til sportsdelen når han var 5 mnd) har ikke slitt med at den tipper kurven under er nesten ubrukelig når man bytter til sportsdelen skjermen bråker når man tar den opp og ned den er innmari tung (16 kg?) den er veldig god å kjøre, bevegelig forhjul er genialt men den er bred og det er riktig at den ikke kommer inn overalt sikkert mer jeg ikke kommer på nå, men det er ikke værre enn at lillebror arver vogna nå. Gidder ikke kjøpe ny og hvis vi gjør det blir det nok en søskentrille eller no.
3 tette gutter Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Har hatt Quinny vogna til 2 barn, og skal bruke den til nr 3. Sportsvogndelen kan legges heilt ned, så når du må bytte vogn etter 5-6 mnd, så er ikkje det et problem. Grunnen til at valget hadde blitt den istedenfor TFK er at du kan ha sportsvogndelen mot deg når du bytter ut bagen. Har TFK sin tvillingvogn og synes det var kjempekjipt å trille tur uten å kunne sjå og snakke med de små. Så sportsvogndelen mot deg eller fra deg er et valg du må ta, hadde ikkje vert i tvil. Det finst jo fleire modeller der du kan det, men eg MÅ ha håndbremsa så derfor Quinny....
b_a_b_y_ Skrevet 14. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. september 2009 Men er det ikke håndbremse på TKF sin også da? Selv syns jeg det er det beste at de sitter fra meg i vognen. Skjønner jo hva du mener, men hadde en simovogn til min første og der gikk det an begge veier. Følte jeg begrenset sønnen min sine muligheter til å følge med når han satt mot meg, han satt hele tiden og kikket rundt kanten og ville se biler ol som kom. Dessuten ble han mye mer masete og sutrete når han så meg, mye vanskeligere for ham å legge seg til å sove når han så meg.
septbaby09 Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Jeg skjønner heller ikke helt problemet med at man må ha ungen bort. Syns bare det er bra jeg:) Så får de "se" verden mer, de blir jo veldig nysgjerrige allerede fra 6 mnd. Jo TFK har håndbrems, og tom skivebremser:) Stødig, god og riktig bygd for barn:)
b_a_b_y_ Skrevet 14. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2009 Helt enig. Tror det er kanskje det er vi som foreldre som lager oss slike behov, men det er nå min mening da! Så bestemoren til min sønn slet VELDIG når gutten satt fra henne når hun trillet. Hun MÅTTE ha han mot seg slik at hun hadde kontroll på ham og kunne snakke med ham! Men vi er alle forskjellige! ) Er dette med bremser på vogn noe viktig egentlig?? Har aldri hatt det på vognene før og kan ikke si at det er noe jeg har savnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå