Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Syns dere det er bedre enn vanlig? Jeg orker ikke mer ledninger. Internettuttaket er i gangen og har over 15 meter med ledning som bare forpester hverdagen min. Var det mye pes å bytte til trådløst?
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Men hovrdan fungerer byttet i praksis? Nytt modem og kommer noen og installerer det for meg? Går det igjennom mur uten problemer?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Kjøp deg en trådløs router på elkjøp eller lign. Sett kabelen du i dag har fra moden og inn i pc inn i trådløs router i wan porten. Da skal du være oppe å gå stor sett. Bør sikre nettverket ditt så ikke naboer snylter nett på deg. Ligger stor sett lettfattelig bruksanvisning med routeren på dette.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Kan anbefales. Laptopen kan tas med overalt, også ute faktisk. Ikke minst kan flere være på nett samtidig. Vi har en boks i et ni meter høyt hus, er dekning overalt. Sjekk nettsiden til leverandøren din, så finner du nok ut av det. Hvis ikke ringer du dem.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Hoff så vanskelig du spør:p Jeg tror jeg kjøpte en trådløs ruter og ringte til telenor.
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Aha! så jeg trenger bare å kjøpe meg trådløs router, ikke fikse noe hos telenor med ip etc?? Jeg skal selvsagt sikre nettet mitt. Får jo gått overalt i huset nå og, så lenge jeg har med meg hundretusenmeter med ledning.. og det gidder jeg ikke.. :-p
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Eller kjøp en boks som hun andre sier her.. he he. Tenkte jeg ikke på. Spør i butikken hvordan du gjør det.
Tante Blås Squaw Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Om det er bedre? Oh yes! :oD
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Ok, men jeg trenger altså ikke noe fra telenor om jeg bare kjøper meg boksen? Da blir det som vanlig internett-tilkobling? Har trådløs mottaker på pcn(bruker av og til naboen sitt nett når jeg ligger på rommet og ikke orker å dra med meg ledningsstyret)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 TIl HI Hei du trenger kun den trådløse routeren ikke noe mer. Ip etc ordner seg selv. Følg bruksanvisningen som følger med routeren. Selv "Mor" klarer det
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Ok så bra, jeg kan nok litt mer enn "mor" om pc, men jeg trodde faktisk at man måtte ha noe spesielle greier fra telenor for å få det til, sikkert blitt hjernevasket av at alt skal være så enkelt og greit nå i våre dager og at folk kommer og gjør det for meg :-p Trodde også det var dyrere..hehe
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 Mannen vil også ha det her hos oss, jeg vil helst ikke mtp stråling for den lille i huset:p Derfor blir det fortsatt ledninger hos oss.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #14 Skrevet 12. september 2009 Dette er tull Trådløst internett kjøer på 2,4 ghz nettet det samme som en, trådløs tlf eller en baby call. Mobiler kjører på en mye høyere frekvens som heller ikke er farlig, men er sterkere signal messig. Så da regner jeg med dere helle ikke har mobiler i huset. Eller andre trådøæse telefoner
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #15 Skrevet 12. september 2009 Har kuttet ut trådløs ja, og mobilene ligger nede i hallen langt fra der vi oppholder oss.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #16 Skrevet 12. september 2009 da kan jeg fortelle det at siden din kjøre naboer bruker mobil, og deres egne ligger i "langt " fra deres barn så kan jeg trøste deg med at deres barn blir disponert for "stråling" som er sterkere en enn trådløs router. Men alle gjør som de vil
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #17 Skrevet 12. september 2009 Naboer?? Hahaha. Hvilke naboer, ikke akkurat vegg i vegg her. Men du er nok selvlysende i mørket:D
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #18 Skrevet 12. september 2009 Holder med deg der. Vi har flyttet routeren slik at den ikke lengre står foran der lille ser tv (vi sitter bak, slik at strålingen går "gjennom" han) Har snakket om å bruke ledning igjen. Vi har jo alltid strøm på lappisene, så en ledning til har ingen betydning. Jada, mobiler stråler de også, men hvorfor ikke begrense det man kan =)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #19 Skrevet 12. september 2009 Håper dere har slått av det trådløse kortet i laptopen da. Kan dere ikke heller innse at denne type stråling er ett ikke tema. Vedr mobiler eg nevnte så sender senderene ut signaler overalt slik at du din barn blir truffet uansett hvor du er. Slapp heller av og nyt livet. PS kabel stråler endel den og. ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå