Gå til innhold

Hvor mye kontakt har barna dine med sine besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Likt fordelt på begge sider. Både hos mormor og morfar og farmor og farfar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke likt fordelt. Blir sånn av naturlige årsaker. Sambo sine foreldre er skilt, og de bor i hvert sitt land. Vi har best kontakt med farfar og hans nye kone, og vi år har de sett gutten 5 ganger. En kjapp helg i januar, så var farfar hos oss ti dager i mars, vi var sammen på ferie i april - var nok en ti dager da også. I sommer var farfar og nye kona her en ukes tid og passet junior da barnehagen var stengt og så var vi en langhelg hos de i august. Farmor så vi en helg i januar. Ser henne lite pga at hun har dårlig forhold til sambo.

Pappa er død, og men moren min lever og ser sønnen vår med jevne mellomrom. Hun har ikke vært hos oss i år, men vi drar til henne for en langhelg eller 5-6 dager. Har vel vært der 5 ganger i år. Pluss vi var der sist jul. Så egentlig har vel gutten like mye kontakt med farfar og med mormor. Veldig lite kontakt med farmor. Det er synd, men slik er det.

Skrevet

Går ut fra det. Har delt omsorg, så jeg vet jo ikke helt hva han gjør. Jeg er vel hos min mor 1 gang i uka når ungene er her. Tror det er omtrent slik hos far og.

Skrevet

Barna mine ser min far som regel minst 1 gang i uka, noen ganger mer. De har ikke sett min mor på snart 1 år. De er skilt.

Hadde jeg bodd litt nermere hadde vi nok vært hos min far oftere, men det er 1 1/2 time å kjøre, så blir veldig sen kveld etter jobb/bhg.

Farfar og farmor vet jeg ikke helt, men etter bf og jeg gikk fra hverandre har det nok gått fra minst annen hver uke til kanskje ca 1 gang i mnd. Som da blir annen hver gang barna er hos han.

Skrevet

Morfaren sin ser de sjelden, men så bor han 66 mil unna å da.

Mormoren sin og besteforeldrene har vi gjevnlig kontakt med og minst en gang i uken.

Skrevet

Mine foreldre bor i samme by som oss, vi ser de i allefall et par ganger pr uke.

Samboers foreldre bor en dags kjøring fra oss, i løpet av det siste året har vi sett de 3-4 ganger.

Skrevet

God kontakt på farsiden, men alt for lite på min side pga store avstander.

Min mor bor store deler av året på Tenerife pga helsen og resten i Sogn.

Så hele familien ser lite til henne.

Min far har vi ingen kontakt med lengre av andre grunner enn bare avstanden (han bor på Sortland forresten).

Skrevet

Mimmi og farfar bor ca 10 mil unna oss, og det tar ikke lange tiden å kjøre til dem eller dem til oss. Men det kan gå lang tid mellom hver gang vi møtes, også kan vi møtes oftere i visse perioder..

Bestemor og bestefar (mine foreldre) bor 40 mil unna, men sønne har i år sette dem hver mnd. Enten i form av an kort helg, eller lengre besøk. Nå kommer mamma å henter han om noen uker, og da skal han være med til dem på høstferie.. Så selv om dem bor et godt stykke unna så har vi faktsik ganske masse kontakt med dem å gjøre.

Skrevet

mormor og morfar er skilt, men siden vi bor i kjelleren til mormor så ser Thalie hu hver dag i 4 uker og ingenting 4 uker etter pga hun jobber på båt. morfar og hans nye kone ser dei vell 3,4 ganger i mnd. farfar og farmor ser hun 1-2 ganger i uken, når farfar kommer hjem frå plattform såver hun stort sett der 1 natt.

Skrevet

Besøk av besteforeldrene har vi ca 3 ganger pr år. Som regel fra sent fredag kveld til sent søndag når det gjelder morfar/mormor, fra tidlig lørdag til tidlig mandag når det gjelder farfar/farmor. Avstander og yrkesaktivitet hindrer tettere besøk (og gjør at det blir kortere mellom besøkene på høst enn på vår). Vi besøker dem omtrent like ofte. Kanskje litt oftere morfar/mormor enn farfar/farmor, pga reisetid (4 timer mot det dobbelte). Men farfar/farmor prøver vi alltid å et kortbesøk til i forbindelse med tur til Danmark om høsten, da har vi ikke stor "omvei" om vi bruker vanlig ferjestrekning. Enten på framtur eller retur. Det blir i praksis ofte ferjetidene (og mulighetene temperaturmessig for en teltovernatting, kan jo ikke sjekke ut fra hotell kl 0330....) som avgjør. Så det har blitt et par (tidlige) frokoster hos farfar/farmor :)

Vi hadde gjerne sett litt mer sommerferie hos farfar/farmor.Men å reise kollektivt hele veien er helt umulig, og både vi og de har det temmelig travelt yrkesmessig om sommeren, vi fram til ca 1. august, de enda lengre. Ingen kan tillate oss så pass som 24 timer fravær da. Så det blir vanskelig. Neste sommer tror vi dette kan bli bedre, da antar vi eldste er gammel nok til å kunne ta ansvar for å både å bytte båt underveis og å kunne gå mellom båtkai og stasjon i en større norsk by (svært god tid, bare å "finne veien", guttene finnes knapt vant til byforhold). Så da kan det nok bli noen dager på egenhånd for guttene. Både vi og de har tid til en liten times kjøretur i hver ende for å hente/bringe i forhold til kollektiv transport!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...