Gå til innhold

Hva merker dere...?


ønskerbaby2010

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 uker på vei og merker egentlig ingenting.. Joa, kjenner kanskje ømme bryster, men det har jeg kjent hele tiden etter vi prøvde å bli gravide! Så vet ikke om det er mer enn vanlig..! Men hva merker dere? Hvor tidlig/sent kommer kvalmen(hvis den kommer), hvordan kjennes kroppen ut ellers? Bare lurer siden jeg leser om så mange som har tidlige tegn.. Er det bra eller ikke bra å ha noen tegn osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat kommet inn i 7.uke og da kan jeg merke kvalmen endel. Jeg er også sulten støtt og må spise for å ikke bli kvalm. Noen dager merker jeg stikkinger i magen, mens andre dager merker jeg ingenting.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For å svare på det siste først, så heter det seg at alle symptomer uansett hvor ubehagelige er gode tegn på at embryoet har det bra. Altså, det er mer sannsynlig at det lever og utvikler seg hvis du har kraftig kvalme og ømme bryst f.eks...

 

Jeg er ca 6,5 uker nå og jeg har hatt ømme bryster helt siden positiv test. Jeg har også fått merkbart større bryster. Mensmurringer innimellom har jeg også hatt og i går og i dag har jeg begynt å kjenne tiltagende uggenfølelse. Er redd det er kvalmen som melder sin ankomst... Jeg spiser støtt og tisser OFTE, ofte tisser jeg mørkt gult så virker ikke som jeg får i meg nok drikke... Også er det humøret da... Hormonene har nok meldt sin ankomst og det er IKKE gøy. Verken for meg eller mannen min stakkar... Og så er det magen da. Merket i dag at naboen kikket litt ned på magen min, hun kan jo ikke vite at det bare er luft...! Haha!

 

Så, her er det ikke noe tvil. Jeg føler meg så absolutt GRAVID! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

jeg har aldri merket noe som helst aldri vært kvalm eller noe og jeg har fått 3 friske flotte barn... Venter nå nr 4 og merker ingen ting...<3

 

Så lykke til...<3 Stor klem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok testen idag tidlig, men har den siste uka kjent litt på at magen er "oppblåst", at korsryggen verker litt og at jeg har vært SÅ trøtt og sliten.

Jeg har 3 fra før, og har alltid fått veldig tidlig mage samtidig med at sistemann brakte med seg litt bekkenløsning og ryggplager...og det første trimesteret er senga veldig god å ha ;)

 

Snart blir jeg vel litt kvalm og, kjenner jeg meg rett...hurra!

 

<3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøtt og ukonsentrert. Kvalmen kommer litt i bølger, noen dager mer enn andre.

 

Ellers så er brystene ømme og større. Har fått noen markerte blodårer og større brystvorter.

 

Magen er hard og hoven, men det går ikke an for noen som ikke vet det å se at det bor noen i den. Jeg sliter med noen av buksnene mine, fordi jeg ikke liker å ha press mot magen for tida, men tror nok at det er mest hodet mitt.

 

Jeg er øm og stiv i nedre delen av ryggen og litt treg i bevegelsene når jeg har sittet en stund, merker det godt på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker veldig godt at jeg er gravid... Veldig ømme bryster, UTROLIG trøtt (vil helst sove hele tiden), og vond rygg... Har alltid likt sterk mat, men nå er til og med pizza ALT for sterkt! Kjenner også lukter på laaaang avstand:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luthien1 - Har termin på samme dag vi. Dvs at vi er nå 6 fullgåtte uker, og går nå inn i vår 7. ;) Spennende!

 

Det du føler på kroppen er som om jeg skulle skrevet det selv!

 

- Hard og hoven mage.

- Et snev av kvalme i ny og ne (litt sånn bilsyk følelse)

- Stiv i ryggen om jeg har sittet forlenge!

- Har ikke vært noe spess trøtt, men igår var jeg helt kaputt hele dagen.

- Brystene er større, og litt ømme (større brystvorter)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det er noe som er i ferd med å skje i kroppen nå. Veldig ømme bryster og konstant trett. Våkner som regel minst en gang i løpet av natta for å gå på toalettet, og kvalme som kommer til alle døgnets tider.

Håper mest at kvalmen ikke skal bli værre, vanskelig å holde vår lille hemmelighet skjult da det vises så godt på meg at formen ikke er helt på topp. Men alle disse plagene er definitivt verdt det <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 + 5 i dag og har min første dag hjemme fra jobb. Kvalm hele dagen, uggen, svimmel, hodepine og så fryser jeg... I tillegg føles det som om jeg har tatt silicon i puppene, de står rett ut. Denne gangen kom symptomene mye tidligere enn forige gang. Da merket jeg ikke noe særlig før uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 7, og har egentlig vært kvalm hele tiden..

Allerede dagen etter befruktning merket jeg en kvalmelignende følelse, og etter det har kvalmen kommet og gått som bare det.. ser ut til st det har roet seg litt nå..

Jeg merker også svimmelhet, mensmurringer, tåler ikke enkelte lukter, mye trøtt, og veldig vonde bryster..

I tillegg er jeg veldig oppblåst, og fryser hele tiden.. selv når det er 28 grader inne...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, følelsen av å ha silikon i puppene tenkte jeg også på!

tenker at det er sånn det må føles å være nyoperert!!

 

Mye trøtt, oppblåst, tissetrengt, småkvalm men ikke veldig plaget, tørst, litt murring og sting.

syns det er skummelt med sting i magen, men har jo lest at det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 7 nå og må opp å tisse om natta, presser mot blæra. Ellers er jeg i småuggen form, men ikke kjempe kvalm enda, tidlig trøtt og ofte sulten! Merker også at brystene er veeeldig ømme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5+4 idag, og har ikke merket så mye plager.. Brystvortene mine forandret seg allerede en uke før jeg skulle ha mensen, så det var vel det første tegnet jeg fikk. Ellers opplevde jeg en sinnsyk hodepine i går kveld. Frøs og syntes virkelig synd i meg selv. Merker også stikking nederst på høyre side av magen, i tillegg til litt murring. håper jeg slipper unna kvalmen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 5+3 i dag og har såre, vonde, lyse rosa brystvorter. Jeg ser mer blodårer på brystene og kjenner murring i livmoren. Jeg synes også jeg fryser mye og tisser hele tiden. jeg kjenenr også at jeg har blitt større på skambeinet. Det er lissom fyldigere der nede.

 

Jeg har hatt to dager med litt uggen, men ellers bare litt svimmel. Er det noen sammenheng om man blir bilsyk fort og gravid kvalme? Jeg blir nemlig aldri kvalm. Jeg krysser fingrene for at det er en sammenheng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...