Gå til innhold

Hjelp? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om bare 4 uker og er ikke klar for noen fødsel i det hele tatt! jeg får helt angst bare ved tanken på at jeg skal føde en gang til! Noen som har noen råd å komme med for at jeg skal kunne forberede meg til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, det må være lite hyggelig for deg!

Jeg kan bare fortelle deg hva som motiverer meg for å se fram til fødsel, og håper det kan hjelpe deg.

Jeg skal føde mitt tredje barn (atpåklatt, 13 og 15 år etter sine brødre) om fem uker. Jeg er så glad for å ha en kropp som har klart seg kjempegodt gjennom en graviditet, til tross for at jeg har vippet over 40 år. Jeg kjenner at jeg er veldig klar for den "jobben" jeg har foran meg. Jeg gleder meg til at kroppen tar styring, hjernen kan ta ferie, og jeg skal flyte gjennom en opplevelse som fører til at jeg får en etterlengtet liten baby i armene.

Tenker mye på at det blir spennende å se hvem hun ligner på!

Sist fødsel var jeg opptatt av å føde uten smertestillende. Det gikk fint, MEN denn gangen har jeg ikke laget meg et sånt mål. Jeg vil antagelig be om hva som helst for å få hjelp hvis smertene blir vanskelige.

Selv har jeg forberedt meg mentalt ved å se på fødselsvideoer. Tårene triller, og kynnerne river i kroppen.

Dette er bare mine tanker, men håper de kan være til nytte for deg.

Lykke til!!!

Skrevet

Takker for gode råd :) Er min 3 fødsel det her, men tenker like mye på det uansett.. Men skal prøve å tenke på den lille skjønne prinsessen min som jeg får i armene om noen uker!

Skrevet

Få deg en samtale med jordmor... kan være godt å lufte litt ut det du tenker på og få litt råd med på veien:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...