Gå til innhold

Får jeg en gutt?=S


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på for moro skyld en ul for noen dager siden. ville bare se lille nurket mitt,og vite at alt er som det skal. jeg er 3+3 så jeg spurte hun som tok ul på meg om hun kunne se kjønn. Og det kunne vi, det så ut som en liten gutt. Vet at det ikke er 100%,så jeg roer meg ikke helt før jeg har tatt ul i uke 17-18. Men Tanken/følsen jeg fikk når hun sa det ser ut som gutt, var ikke akkurat så god?! jeg har nok tenkt veldig mye på at jeg ville ha jente, pluss at jeg er vokst opp med mor,og søstre bare. Så ble ikke så "glad" akkurat.. men er virkelig ikke utakknemlig heller,men fikk bare en kjip følse. noen som har opplevd det samme noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3+3?? Eller mente du 13+3??

 

jeg har ikke opplevd å bli skuffet, men jeg har en oppfattelse av at det er en del her inne som blir det. Men jeg trur også at dette er noe de er bare i begynnelsen før nyheten synker inn og de gleder seg igjen. Har vært en del å kikket på 3 tri for morroskyld og har aldri sett noen som never noe om det der... igrunn ikke de som er langt ute i 2 tri heller...

 

Jeg tror nok du kan slappe av. Er sikker på at du snart er kjempeglad for å få en liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld for at jeg sier det altså... men når jeg leste innlegget ditt ble jeg faktisk veldig forbanna.... ble skuffet for at det var en gutt? hallo, bør du ikke være glad for at det i det hele tatt var bra inni der da??? uansett kjønn, så er det ditt eget barn som er inni der...

jeg blir bare skjele glad bare ungen er frisk jeg...samme hvilket kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev er jeg IKKE utakknemlig, er selvfølgelig takknemlig for at jeg i det minste ble gravid og har en baby i magen. men ville bare høre litt om andre har opplevd den samme følsen jeg fikk. Jeg skjønner og vet at ting kommer til rette uansett jente eller gutt. Men har aldri sett for meg at jeg kommer til og få en gutt, sikkert akkurat derfor jeg fikk gutt. Ville bare dele følsene mine med noen som kanskje har opplevd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener jeg! Jeg har utrolig lyst på en jente og kan nesten ikke vente på å få vite kjønnet. Tror nok jeg faktisk vil bli litt skuffet hvis vi får beskjed om at det blir en gutt, men det går nok fort over. Så ikke vær så bekymret, alt ordner seg til slutt!

 

Dessuten er et jo veldig tidlig å se kjønn i uke 13 (antar at 3+3 var en skrivefeil), så kan godt hende at ting har forandret seg på ordinær ul.

 

Krysser fingrene for deg jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig og høre! for som jeg prøvde og forklare hun der oppe, er jo at jeg er ikke utakknemlig, men når jeg hele tiden har tenkt at det blir jente, og siden jeg har mange jenter i familien, er mest vant til jenter,så fikk jeg litt rar følse når hun sa (og vi så lille guttens tissemann):P ja skrev vel feil.. jeg er 15 uker.Men men lykke til,til deg også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innrømmer det glatt jeg. Blir dette en gutt så blir. Har gutt fra før av og ønsker meg ei jente. Sånn er det bare! Men jeg har en god følelse på at det blir jente denne gangen. Har du ingen fra før av så er det vel kanskje en mulighet at det kommer ei jente senere? Lykke til uansett hva som skjer. Man blir uansett glad i barnet når det titter fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har det helt motsatt; ønsker meg helst en gutt, og kanskje akkurat derfor tror jeg også at det er en liten beibigutt inni magen min. Klarer ikke forestille meg jente, har prøvd noen ganger, men det føles bare helt feil! Noen venninner av meg omtaler beibi som om det er jente, de tror de er sikre på det og jeg blir nesten irritert!! -det er jo jeg som har han i magen og kjenner mest på han!

Selvfølgelig vet jeg å være takknemlig for et friskt og sunt barn, uansett kjønn!!! Men... vi ønsker <3

 

Og ja, jeg er redd for å bli skuffet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt naturlig å føle det sånn! Og jeg tror nok at de som blir sinte (velkommen til hormonland, forresten) kanskje også har det på samme måte. Joda, noen er sikkert helt dønn like-glad (ikke likeglad, men like glad) om det blir gutt eller jente, men jeg klarer ikke ennå (vi er bare 12+3, så har ikke vært på UL) å se dette lille vesenet på innsida for meg som en gutt. Tror det for min del er fordi søsteren min også er gravid nå, og hun venter jente. Jeg har liksom så lyst til at de skal bli kusiner og ha et tett forhold, lik meg og Søsteren og kusinene våre! Og jo, selvsagt blir jeg glad i barnet om det er en gutt, men det er ikke det vi diskuterer! Det er den følelsen der man har hatt visse forventninger og så blir det i realiteten noe annet! Tror det er helt vanlig.

 

Og bare så det er sagt: jeg BLIR akkurat like glad i barnet om det er en gutt, og joda, jeg håper det er et friskt barn. Men enn så lenge kan jeg gå rundt og i mitt stille sinn HÅPE at det er en jente. UL kommer tidsnok, og da får jeg jo VITE likevel! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to fra før, en gutt og en jente, og jeg tenker på Rusket som gutt, vet ikke hvorfor. YngsteMann kommer til å bli to år like etter at Rusket er født, og han skal dele rom med det nye søskenet sitt, kanskje derfor jeg er så innstilt på at det skal bli en gutt til, sånn at de kan dele rom leeeenge...

 

Og jeg har loftet stappfullt i gutteklær, og vi har liksom masse gutteting, og ikke så mange jenteting, for jenta er ni år, så stort sett alt fra hun var baby er gitt bort for lenge siden.

 

Men jeg har ikke tenkt å vite om det blir gutt eller jente denne gangen da, siden vi har en av hver og det er jo litt spennende å ikke vite! Med første så visste jeg ikke heller, og var helt overbevist om at det var en gutt, og så var det en liten jente, og selv om jeg hadde navn og alt klart så var det sånn at da det gikk opp for meg at det faktisk var en jente så var det bare såååå deilig, selv om jeg trodde det var en gutt og var helt klar for det.

 

Ser for meg mange spennende måneder nå med tipping og diverse metoder for å finne ut om det er gutt eller jente - og omtrent halvparten av alle som gjetter kommer vel til å få rett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Har lenge tenkt å svare.

Når du får gutten (hvis det blir en gutt) kommer du til å bli ubeskrivelig glad for at det ble nettopp han!!! Det samme gjelder jo selvsagt og hvis du får en jente, men anta hvis du får en gutt da. Jeg har selv en liten gutt (nydeligste som finnes!). Jeg har bare søstre og søskenbarn som er jenter, det har vært jenter overalt...selvsagt er en da mest vant med det. For mange er det nok litt uvant å få vite at man får en gutt...

Jeg ville ikke vite hva det ble, men alle sa det så ut som jeg fikk en gutt og det ble det! En vet jo ikke hvordan det er å få et barn når man ikke har noen fra før - men jeg VET at du aldri kommer til å ønske noe annet barn enn det du får. Du kommer til å synes at han er det nydeligste du har sett .- og rett og slett bli flau over at du ønsket en jente. Du må bare tro meg at du kommer til å bli usannsynlig glad for at du fikk akkuratt han!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=) Første gang jeg skjekket hva det ble, var jeg på privat sykehus, men på onsdag var jeg på orinære ul, spurte da også for og være på den sikre siden om hva det blir, og hun sa gutt! Men jeg har begynnt og vende meg til tanken. Litt uvant i ny og ne når jeg tenker, men jeg vet også at uantsett ønske,kommer jeg til og være en stolt mor! tror nok som du sier at jeg kommer til og føle at han er den nydeligste! Men ville bare ta opp det tema, da jeg fikk rar følse når hun sa at jeg får gutt. den dagen var jeg liksom ikke så happy som jeg burde være da, var glad for at jeg i det hele tatt hadde barn i magen,og at alt var ok! Men fortsatt var det noe som var uvant,rart og tenke.Tittet på gutte klær osv, men følte litt "skuffelse" på en rar måte.. Men nå har det gått 3-4 uker siden jeg fikk vite hva det ble for første gang, så det synker mer og mer inn i meg. For jeg driver og små snakker med nurket mitt,og sier allerede gutten min =D Så jeg tror dette går veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Jeg syntes jo og at det var litt uvant å få en gutt.Jeg er den første i familien som har fått en gutt først - synes faktisk det er litt kjekt !

Og når det gjelder klær så er det jo SÅ mye fint til gutter!

Nå er jeg gravid igjen - skal ikke vite hva det blir denne gangen heller..ikke vært på UL enda. Håper bare barnet er friskt! Det er jo et barn uansett, så det går ikke an å bli skuffet. Gleder meg veeeeldig - har termin i slutten av mars!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...