Gå til innhold

Høygravide alenemødre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem skal dere ha med på fødselen?

Jeg skal ha med bf, men hvis riene setter i gang,og det blir knapp med tid,hvem ringer jeg først??

Ambulansen? Bf? Huff,ekkelt å være alene nå et par dager før terminen. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha med med mamma eller svigersøster med på fødselen. Har ikke helt bestemt meg enda. Men jeg skal bo hos mamma den siste uka før termin siden jeg bor to timer unna nærmeste sykehus. Kan jo være at ungen kommer lenge før, men satser på at h*n ikke gjør det da...

Har du ingen du kan bo hos eller noen som kan bo hos deg den siste uka, eller noe sånt, for å slippe å være alene?

Skrevet

jeg skal ikke ha med noen under fødselen, men blir kjørt til sykehuset og er sammen med kompisen min etter det. vi bor sammen og han jobber rett ved siden av sykehuset.

hvis det starter mens han er på jobb ringer jeg bare ambulansen.

Skrevet

HI her: Nei,ingen jeg kan bo hos + at jeg har en 2 åring hjemme her sammen med meg. Kan jo bli spenende.

Bf er bare 10 min unna med bil,og det er ca 15 min til sykehuset.

Jaja,det går vel fint. ;)

Lykke til Vinterflickan,dette klarer vi! =)

Skrevet

jeg skulle ha med en venninne. men hun rakk ikke fram. for jeg fødte på 45 min.

er veldig glad for at jeg fikk være alene om det. at den personlige hendelsen er noe mellom meg og småen, som den familien vi er og den familien vi skulle bli

Skrevet

Har tenkt litt på det og at det hadde vært godt å være alene. Men er også litt redd for å være alene. Om det tar lang tid og når det gjør skrekkelig vondt...

Har heldigvis 7mnd å tenke på;)

Og til HI: Klart vi klarer det!

Skrevet

jeg tror jeg heller ville hat en der til og holde meg med selvskap fram til man må være naken og presse. da får man litt i pose og sekk.

men jeg er sånn som ville ligget der og tenkt på at noen så meg naken og i en litt rar situsajon.

alle er forskjellige :)

Skrevet

Har født da for 8 mnd siden, Men jeg hadde med meg mammen min og den nye typen....

Skrevet

Er man helt naken?? Ehh, vet ikke om jeg er så veldig lysten på å ha tilskuere til det...

Men jeg liker i pose og sekk så da stapper jeg posen oppi sekken og går for forslaget ditt;)

Skrevet

Man velger selv, jeg har hatt på sykehuskjorte ved vær fødsel, og da har bf stått ved min side oppe ved hodet mitt,og da ser han ingenting nedi der liksom. ;)

Men,blir det full pakke med badekar og akupunktur,ja da er det vel mindre klær på. ;p

Skrevet

jeg hadde jo på meg sykehussjorta. men om folk ser puppene mine er jo ikke noe stress. det er mest det å ligge der og sprike ;)

men om du har med en så kan du jo bestemme selv om du vil at hun/han skal gå ut når du skal kle av deg eller om du vil ha personen der.

for jeg tror det er vanskelig og vite hvordan man føler det der og da. det er nok veldig individuelt også.

men uansett så går det fint!

jeg husker når jeg reiste hjem fra sykehuset. jeg tenkte "de må jo være gale. sende meg hjem med en baby på den måten, jeg kan jo ingen ting. hvordan i alle dager tør de dette?"

hehe.. men det gikk jo fint ;)

Skrevet

Ja,jeg også går for pose og sekk. Jeg vil ha venninna mi der under åpningsfasen,noen å prate med i ventetiden,jeg brukte 15 timer sist gang. Og jordmor forlater jo rommet mye,da er det greit å ha noen der. :)

Men når det er full åpning og pressingen starter,da venter hun på gangen. :)

Skrevet

hehe! De visste nok hva de gjorde;)

Har fått enda mer å tenke på (og grue meg til), men det er heldigvis lenge til og har god tid til å forberede meg. Men først må jeg finne en bra bil å kjøpe og det er visstnok det verste. Gode og billige biler vokser ikke på trær har jeg forstått -. og så er det jo så dyrt å ha bil... Men bil må man visst ha når man skal bo med småbarn på landet og siste buss gikk på 90-tallet;)

Skrevet

Jeg vil ha BF der, selv om han egentlig har såret meg ganske så mye i det siste. Kommer til å ringe moren min eller en taxi først, for å komme meg dit og ringer han på veien eller når det passer seg. Så håper jeg at han kommer tidsnok:-/

Skrevet

ja bil er viktig og dyrt. jeg kjører en fra 96 som kostet 19 000 for 2 år siden... hehe.. den funker, men det er ikke så ideelt.

det kommer til å gå bra med deg Vinterflickan ;) det er mye letter å være alenemor en alenegravid. folks fordommer er nesten ikke eksisterende når babyen først har kommet ut. rart det der.

det er veldig fint å være alenemor. og det blir bare bedre og bedre jo eldre de blir!

Skrevet

Tusen takk:)! Og når man har bil så klarer man jo alt, hehe!

Synes faktisk at folk har tatt dette veldig bra og familien min stiller opp 100%. Jeg grudde meg veldig til å fortelle det til familien, men det største drama er nok det man selv lager i hodet for det gikk veldig bra;)!

Og så har man jo alle dere her inne å spørre og "ty til" når det stormer litt...;)

Skrevet

hehe... ja det er bra å bruke dib.

bra du har familie rundt deg. der er gull verd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...