Gå til innhold

Uff og huff, må jeg bytte jobb? (forelsket i kollega)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i en vanskelig situasjon.

Har et godt ekteskap, et nydelig barn og i prøveperiode for nr. 2. Plutselig merker jeg at jeg er mer enn normalt opptatt av en kollega. jeg sitter bare og venter på at han skal komme på jobb, Når jeg lukker øynene ser jeg han for meg, jeg liker å si navnet hans og jeg elsker å tulle og spøke med resten av de jeg jobber med bare for å se han smile eller le.

Det har ikke skjedd noe mellom oss og han er også gift, men jeg kjenner at dette gjør noe med meg som er vondt å bære med seg.

Jeg gleder meg over all den tiden jeg får se han og høre han på jobb, men så kommer jeg hjem til mannen og er sur og tverr og vil bare være for meg selv for å kunne lukke øynene og drømme...

Jeg lurer litt på hvor lurt det er med prøvingen når jeg har et sånt ustabilt følesesliv, eller om dette nettopp kommer av hormoner? Jeg mistes i sa for noen måneder siden og søren ta så tror jeg vi har klaffet denne måneden (det murrer i magen på samme måte som sist).

Hva gjør jeg i en sånn situasjon? Skal jeg starte prosessen med å søke på nye jobber, eller må jeg bare håpe at det går over? Jeg digger jobben jeg har nå så har jo ikke lyst til å slutte der, men dette begynner å føles ganske uholdbart.

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med at du er i stand til å føle på en deilig fristelse! Du er helt normal! I tillegg til at du vel er i overkant sensitiv etter SA og mulig prøving.. Dette kommer vi ut for alle mann (kvinner) før eller siden, og trikset er å ikke lage for stort nummer ut av det. Det er nå du skal kvinne deg opp og gå for det du egentlig vil. Vanligvis er det faktisk det du allerede har; et godt ekteskap, som du selv sier. Du trenger kanskje en liten dagdrøm? Ikke noe galt i det, så lenge du holder deg der du er; i det ekte parforholdet. Jeg tror vi jenter har det sånn minst like ofte som menn, de tenker muligens fortere puling, mens vi blir romantiske og mentalt opptatte av den utkårede. To sider av samme sak! Du ville nok ikke likt at gubben fantaserte om en annen i så stor grad at han vurderte å rømme unna henne. Kos deg i begrenset grad med drømmen, men lev det virkelige liv!

Skrevet

Takk nicebeaver.

Var litt godt å lese det du skrev og jeg skal prøve å gjøre som du sier.

Slipper jo å bekymre meg for å bli overstadig beruset på et eventuelt julebord nå som jeg tror det har klaffet på hjemmebane. Tror ikke jeg hadde greid holde meg i skinnet OM anledningen skulle bydd seg.Jeg drømmer jo om han hele tiden. Hvordan det hadde vært å kjenne han nært, hvordan han lukter, smaker, ser ut naken og hvordan det hadde vært å våkne med ham, sove med ham og kjenne ham... Vel ja... Føler jeg lever et dobbeltliv. Dette er jo ikke noe jeg VIL jeg VIL få det til hjemme.

Skrevet

Velkommen i klubben...

Jeg har det og sånn, men her er tror jeg det er gjensidig. Han flørter mye med meg. Ikke bra. Jeg og er akkurat sånn som du sier. Veldig grinete hjemme. Jeg vil heller bare være for meg selv, og drømme om han andre. At det får an=( Aner ikke hvordan dette går jeg men. Jeg vil ikke gå fra mannen min, men vet ikke hva som skjer hvis han andre prøver seg skikkelig.

Skrevet

Jeg tror og håper at han ikke vet eller mistenker hva jeg går og tenker på. Jeg prøver virkelig å skjule det. Til tross for dette møtte jeg blikket hans her for en stund siden. Jeg håper virkelig han bare så at jeg så ned i bakken, men egentlig så var jeg borte vekk i tankene, helt i min egen verden og (huff dette er flaut å skrive) uten å mene det hadde jeg vel egentlig blikket festet sånn ca rett under beltespennen hans...

Det må ha vært eneste gangen jeg virkelig kan ha stått i fare for å røpe noe, men jeg tror jeg fikk glattet over blemmen.

Jeg føler meg som en fjortis igjen.

HI

Skrevet

Hmm.. Hadde det også sånn, men jeg hadde kun kjæreste som jeg var i ferd med å flytte sammen med. Det var verre med mannen som hadde en gravid kone.

For å gjøre en lang historie kort; vi er samboere i dag. Den gifte mannen og jeg altså.

Skrevet

Var dere kolleger? Så du han hver dag? Hvordan er det med barnet i dag?

Jeg vil ikke dette her, samtidig som drømmen er for god til å gi slipp på. Dvs jeg skulle ønske jeg kunne drømme sånn om min mann og ikke han på jobben. Jeg greier rett og slett ikke stoppe, hele kroppen min sitrer når han er nær.

Hva gjør du andre anonyme her i samme situasjon? Prøver du å skjule det som best det går, eller lar du han se hva du føler?

Jeg MÅ bli kvitt disse følelsene ellers må jeg bare skifte jobb, for dette har blitt en påkjenning for meg.

HI

Skrevet

Det går over. Du er nok bare litt ustabil for tiden. Dersom du nå er gravid er jo dette bra, for da blir det nok enklere å få kollegaen ut av systemet. Iallefall blir jeg ekstra monogam og glad i min mann når jeg bærer hans barn. Heller ingen overveldende fare for at han skal ha lyst å feie over deg når du er gravid, så det passer jo fint:)

Skrevet

Takk. Måtte le litt av siste kommentaren din der. Jeg håper det gir seg. Kanskje jeg bare trenger å drømme litt...

: )

Skrevet

Ja, vi jobbet på samme sted. Ville jo ikke at noe skulle skje og holdt oss i skinnet lenge, men han var sabla aktiv og lot meg ikke være i fred. Ble til at jeg drømte mer og mer om han og ble mye mer grinete på hjemmefronten. Endte med at kjæresten slo meg faktisk, så grinete var jeg blitt.

Nå hadde det seg sånn at de ikke hadde hatt et skikkelig samliv på flere år og de hadde blitt gravide fordi de ikke visste hva annet de kunne gjøre for å redde forholdet sitt. Ikke overraskende funket ikke dette, så de ble etterhvert enige om å skilles, uavhengig av meg. Barnet er hos oss på samvær og har det utmerket.

Du slipper i det minste overdreven sjekking/flørting fra din kollega. Du må stålsette deg og prøve å ikke ha så mye med ham å gjøre. Å flørte og bli sjarmert er bare normalt og det er noe de fleste av oss må gjennom fra tid til annen. Dette betyr ikke at det er ditt livs kjærlighet og at du må handle.

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare og særlig takk for det du skrev til slutt.

Godt det ordnet seg for dere :)

Hvem av dere byttet jobb?

Skrevet

He he, vi jobber på samme sted fortsatt vi!

Skrevet

Og så er det søndag.

Jeg har bare lyst til å gå og legge meg slik at jeg kan drømme om min kollega og så våkne i morgen og se han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...