Gå til innhold

hjelp til julegaver til oldeforeldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe med oldebarna. Har gitt de bilder o.l. av barna nok mange ganger føler jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oldeforeldre har jo gjerne ALT fra før, da...hmmm...bøker? Billetter til noe de vil se, en teaterforestilling kanskje?

Skrevet

har samme problemet, mange pleier å tipse om vin og sjokolade, men barnas oldemor kan ikke spise/drikke dette av helsemessige årsaker...

Hun har de siste årene fått: bilde av barna, skinnhansker, håndkle+toalettmappe med "Oldemor" brodert på (www.monogramservice.no) og flaxlodd. I år vet jeg ikke hva vi skal finne på... Hun har alt hun trenger, og mere til.. Vurderer å gi henne blomster jeg altså!

Skrevet

En god flaske vin, likør eller Baileys. Det bruker vi å gi og det faller alltid i smak - bokstavelig talt;)

Ellers så er en fin fotobok en god gave

Skrevet

jeg lurer forresten på om vi skal gi litt "luksus-varer" i år. Et lite stykke laks, god kaffe (sånn som man kverner i butikken) o.l.

Skrevet

De siste årene har vi gitt div velvære kurver. = Kurver med div innhold som f.eks :

- Snacks kurv : div snacks som : Spekemat, god ost, konfekt evt vin osv

- Mat kurv : div mat. Gjerne mat som kan fryses, holder seg lenge eller boksemat

- Spa kurv : bodylotion, badeolje, duftelys, en god cd og evt en flaske vin.

Bare fantasien setter grenser :-)

Dette har falt godt i smak hos gavemottakere i alle aldre ( tilpass innhold etter alder )

Skrevet

Reven31: Kan du gi meg noen tips til hva man kan ha i matkurv?

Skrevet

Hvis du vet om noe som de liker, godt putter du det oppi :-) (Gjerne noe de ikke tar seg råd til i hverdagen)

Ellers tar jeg gjerne litt div slik at det blir litt pålegg, litt middag, litt dessert og litt til kaffen.

F,eks : en pose kaffe , et stykke laks,, et glass sild, spekemat, en boks frukt coctail, en pakke sjokoladekjeks eller en pakke vestlandslefsa, sjokolade osv osv

Bare fantasien setter grenser ;-D

Skrevet

takk takk! Barna mine har verdens snilleste oldemor, men hun er urolig vanskelig å gi gave til...:) Vestlandslefse var ikke dumt! Ikke sild heller!

Går det ann å fryse laks forresten? I så fall kan hun jo få 2 små stykker :)

Skrevet

Eg har gitt de 7 slag med julekaker de to siste årene, og iår er de begynt å hinte om å få det samme :) Gir de ikke kjempemye, men nett at de har noe å by gjester på. Og så gir eg en pose med kaffe og litt hjemmelaget julesnop :) De setter kjempestor pris på å få noe som ikke tar opp plass.

Skrevet

Sist jul fikk oldemor og oldefar fotogaver fra foto knudsen! vi ordna forkle til henne med bilde av henne selv på og kaffekopp til ham med bilde av ham på. Kjempepopulært! Godt fornøyde begge to. :)

Skrevet

Oldeforeldra til ungane våre har fått bilete av ungane etter kvart, den eine manglar bilete av lille så det skal ho få i år.

Ellers blir dei veldig glade og takknemlege for gåver som kan etast/brukast opp, og dermed ikkje blir ståande og samle støv ein eller annan plass. Heimebakte julekaker i glaskrukke med band og fin merkelapp på, heimelaga appelsinmarmelade, gjerne saman med f.eks. eit kjøkkenhandkle eller liknande, sjokolade/heimelaga julegodt, osv.

Lurt som er over her sa; å lage til ei korg med litt av kvart godt oppi, det treng ikkje vere veldig spesielt for at det skal bli ei fin gåve. Det treng berre vere "eit lite hakk bedre" enn det desse eldre tar seg råd til i kvardagen (dei er jo ofte ganske sparsommelege sjølv om mange ikkje egnetlig behøver å vere det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...