Gå til innhold

Ang. os og flytte sammen med BF igjen. Noen som har peil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med barnet vårt nå, og mottar full OS. Har snakket om å kanskje prøve igjen, flytte sammen altså.

Før jeg fikk OS, levde jeg på sosialen. Hvordan blir det viss vi flytter sammen igjen, må jeg over på sosialen igjen, eller er det andre muligheter? F.eks dagpenger eller annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger må du vel jobbe deg opp rettigheter til. Så lenge du ikke jobber/ har jobbet, har du ingen inntekter om du flytter med barnefar.

Skrevet

Jobber med det.. Men det er virkelig ikke lett.. :(:(

Skrevet

Enten får du deg jobb, eller så får barnefar forsørge deg. Du mister OS med en gang dere flytter sammen.

Dagpenger har kun de som har tjent over et visst beløp rett på. Og sosialstønad er vel heller tvilsomt, om ikke barnefars inntekt er fryktelig lav, slik at dere ikke har et minimum å leve for.

Skrevet

du mister OS hvertfall. . .

så han må forsørge deg til du får en jobb. folk sier det er vanskelig å få seg jobb. hører det heeele tiden. MEn seriøst, få opp øynene og ta en forandring på innstillingen din. Jeg fikk to jobber på en uke, og en tredje jobb prøvde også å få meg. Så nå jobber jeg to steder, og fremdeles ringer tredje jobben neste hverdag for å komme m tilbud til meg.

Skrevet

Samboere har ikke forsørgeransvar for hverandre så sosialen burde gå bra.

Skrevet

Det er INGENTING galt med innstillingen min. jeg gjør ikke annet enn å kikke etter jobber, og søke søke søke! Er innom Nav så å si hver eneste dag. Jeg gjør alt hva jeg kan får å få meg enn jobb. Det eneste jeg ønsker er å få en jobb, så jeg kan forsørge meg selv og ikke minst min datter. Så ikke kom her å si jeg må forandre innstilling, det syns jeg ikke var noe hyggelig sagt i det hele tatt!

Skrevet

Noen ganger blir jeg så irritert på svar her inne.

HI spør om hun får overgst. om hun flytter ilag med bf igjen.

Svaret er da: Nei,det gjør du ikke.

Også begynner enkelte å disse henne ang jobb og innstillng?!? Hva faen vet dere om hun søker på jobb eller ikke?!? AAAAAARGH.

Det må da gå ann å kun svare på det hun spør om.

Skrevet

Da venter dere med å flytte sammen til du har fått deg jobb slik at du kan forsørge deg selv, enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...