Gå til innhold

Når kutte dagsoving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å få lagt han for natta, tenkte det ville gå seg til etter at han begynte i bhg igjen etter sommeren, men det har det altså ikke gjort. Før sommerferien var han i seng rundt 19-19.30 uten problemer, nå får jeg ikke lagt han før rundt 21... Sover 1,5 time på dagen, kanskje det er for mye? Gav beskjed i bhg i går om å vekke han etter 1 time (merket ikke endring på kvelden da, men det er vel ikke gjort på en dag?).

Mye som har skjedd i dag da, han fikk seg ikke mer enn 10 minutter søvn på formiddagen og 19.30 sov han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han da? Jenta her i huset har bare en halv time hvil/soving nå, og sovner stort sett fint på kveldene. Men før vi satte grensa ved en halv time, var hun helt propell til klokka 21 hver eneste kveld...

Skrevet

Det kan nok være mye å kutte fra 1,5time og til ingenting. Vi har akkurat kuttet fra 1time til 30min fordi han er vanskelig å legge på kvelden, men mulig det å sove 30min er vanskeligere enn å ikke sove i det hele tatt, han var hvertfall veldig vanskelig å vekke. Vi prøver nok dette noen dager til og ser om det hjelper på det å sovne om kvelden, hvis ikke kutter vi helt. Jeg ville prøvd å la han sove 1time, hvertfall i barnehagen hvor de gjerne blir mer slitne, og så heller kuttet mer etterhvert.

Skrevet

Han er 2 år. Ja vi prøver nok med den ene timen en stund nå, og så tar vi det vel gradvis derfra tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...