Gjest Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Når fikk barnet diagnosen og når fattet dere mistanke? Var barnet mye urolig og hadde andre plager som baby/småbarn?
konemor med gutt+spire:) Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 dette lurer jeg på osgå. har en ettåring som er helt hyper. begynte å gå for 5uker siden og har allerede slått hull i leppa tre ganger. han springer og snur seg bakover og går rett i veggen. han har raseri anfall uten like, koser ikke og nekter å vere i ro!
Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Hehe, vet hvordan det er ja! Har en gutt på 1,5 år om alltid har vært utrolig aktiv. Selv om nyfødt skulle han opp og frem og ville ikke ligge for seg selv. Han har hatt søvnproblemer siden fødselen, har et utrolig temperament og er veldig viljesterk. Han er ikke veldig glad i å kose, vil sjelden sitte på fanget og har aldri villet samsove. Han er i konstant bevegelse og skifter aktiviteter hele tiden. Spesialisten vi går til sier han har AD/HDtendenser, men kan ikke stille noen diagnose før han blir eldre. Det er jo vanskelig å si om de små bare er litt over gjennomsnittet aktive eller om det ligger mer bak. Gutten min har alltid vært tidlig ute motorisk og har godt språk så langt, så sånn sett stemmer det jo ikke helt.
3småtroll♥ Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Uff- får litt vondt i magen av å lese det dere skriver her jeg;( Man kan da alvorlig talt ikke begynne å si slikt om barnet sitt fordi at det er aktivt!?! Most Fru... ser jo at det er andre ting som søvnmangel osv hos dere, men at man kan si noe slikt pga høyt aktivitetsnivå på en 1-åring? Jo da jeg har også en aktiv krabat som begynte å gå da han var 7,5 mnd!!! Han sitter ikke stille i løpet av dagen annet enn når han spiser, men kan da ikke si noe slikt alikevel! Barn er forskjellige og som oftest er det faktisk et GODT tegn at så små barn er aktive!
Gjest Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 3.gang:) Jo, selvfølgelig er det et godt tegn at de er aktive! Jeg har ingenting imot at lillemann er aktiv! Synes det er kjempemoro, jeg! Problemet hos oss ligger som du nevner ikke der, men i søvnvanskene og temperamentet. Det kan absolutt godt være at han bare er viljesterk, noe som også kan komme godt med senere, men jeg ville bare høre med andre som har erfaring om de merket slike symptomer tidlig. Spesialisten nevnte det for meg på forrige kontroll, og da er det jo greit å være litt obs på det! Det er jo også forskjellige måter å være aktiv på, noen har en uro i kroppen som gjør at de aldri finner roen.
-trollemor- Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Til dere som har AD/HD barn, syntes dere bør lese dette. Veldig interessant http://www.altnett.no/Magasinet/3701
3småtroll♥ Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Jo da- ser den! Syns bare det er så synd at AD/HD her blitt et slik "hverdagsord" som mange bruker om barna sine. "du skal se han har AD/HD- han er jo så urolig" er liksom blitt "vanlig" å si om barna sine.... Blir jo som barn som før fikk diagnosen hyperaktive- nå er jo det et helt vanlig uttrykk vi bruker om barna.... Brøvde ikke å kritisere deg eller ditt spørsmål altså Du vet det er egen ADHA debatt? Prøv å still spørsmålet ditt der- sikkert flere som svarer:-)
Gjest Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Ganske interessant ja! Jeg diskuterte faktisk noe lignende med noen på skolen her en dag. Om "fremtidens barn" som visstnok skal være superintelligente. Kjenner igjen lillemann der da, tror han er en veldig klok, liten gutt!
Gjest Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Ja, det synes jeg også er synd! Både for barn som virkelig har AD/HD (det blir jo på en måte brukt som en veldig negativ betegnelse) og for barn som bare er aktive. Jeg har inntrykk av at aktive barn også veldig ofte er veldig intelligente og utforskende. Det er jo derfor de har så dårlig tid hele tiden, de vil jo finne ut mest mulig. Og det er jo på ingen måte noe nagtivt, selv om det kan være vanskelig for foreldre å holde følge til tider! Ble litt redd for at spørsmålet mitt ble mistolket, for lillegutt er en vanvittig herlig gutt som sjarmerer de fleste i senk! Jeg har bare tenkt litt på dette etter samtalen med legen, og synes det er greit å høre litt erfaringer.
-trollemor- Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 jeg fulgte ikke helt med i "diskusjonen" så bare overskriften og ville legge til dette da jeg kom over dette for en liten stund siden. syntes folk som har adhd er utrolige herlige mennesker. det som kanskje er viktig for disse barna er at foreldrene er forståelsesfulle og gir barna rett veiledning på sin måte. men må bare si lykke til, jeg tror selv mitt barn er unikt, men hvem syns vel ikke det om sitt eget barn? og det er jo også slik at vi lever i en ny tid, og det alternative, moder jord, vår natur og naturlige "gaver"/evner kommer til å komme mer og mer på bane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå