Kystrøya Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Etter 3 svangerskap (di to siste født med 12 mnds mellomrom) ser jeg ikke ut lengre Iallfall 15-20 kg mer enn jeg var før jeg ble gravid med eldste. Sover nesten ikke, så kroppen min holder på hver eneste kalori den får. Spiser ikke godteri utennom helg, drikker ikke brus, men klarer ikke få tid til å verken trene regelmessig eller spise kjempesunt siden jeg har en så hektisk hverdag (sikkert bare unnskyldninger, men er så trøtt konstant pga underernært på søvn, så klarer ikke komme igang). Blir jo deppa av dette. Syns magen ser større og større ut for hver dag. Nesten så jeg begynner å lure på om jeg er gravid, for det ser sannelig ut som jeg er minst 7 mnd på vei. *sukk* Nå MÅ jeg skjerpe meg asså
Itsrejk Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Æsj...sånne dager er pyton. Ikke noe artig å føle det sånn - det vet jeg alt om. Men altså: Prøv å ikke la vekta di definere deg. Vekta er bare et tall, og det er mulig å gjøre noe med. Jeg har veid veldig mye mer enn det jeg veier i dag, og jeg har også veid en del mindre. Vekta har påvirket selvbildet mitt, men jeg har jo hele tida vært den samme personen som det jeg fremdeles er i dag. Det som har forandret seg er omverdens reaksjoner og holdninger overfor meg, samt mitt eget selvbilde og min egen selvtillit. Jeg kunne ha skrevet i evigheter om dette, men det skal jeg ikke. Husk bare at ungene dine ikke bryr seg det døyt om vekta di. For dem er du bestest i verden, samma hvor mange siffer vekta viser. Selv har jeg tatt noen grep nå, ift å bli kvitt noen kg på slutten av permisjonstida mi. Ingen store greier, bare små justeringer, samt at jeg har kutta ut kjeks osv til hverdags og blitt flinkere til å gå noen skikkelige turer med barnevogna. Har ikke gått ned mer enn et par-tre kg, men du verden hvor mye bedre jeg kjenner meg... Det skjer noe med psyken straks man kjenner at man er på vei nedover. Får du til noe sånt så får du ganske snart belønning i form av en psyke på vei opp i steden for på vei ned (snodig hvordan den ofte reagerer proporsjonalt med vekta?). Kroppen din har gjort en kjempejobb med å bære fram tre nydelige, små mennesker. Nå må den få litt tid (og litt hjelp) til å komme tilbake der du vil ha den, sånn vektmessig. I mellomtida håper jeg du får til å ha det så godt som mulig, og ikke la de dumme tallene plage deg mer enn nødvendig. Men som sagt: Jeg vet alt om hvor kjipe sånne dager er. *trøsteklem*
eplepeple Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Tips: Grethe Roede kurs. De tilbyr kurs som heter "mor og barn". Spesielt egnet for mammaer sm vil gå ned litt. Du kan ha med barnet ditt. Jeg går på det og det er flott ) Jeg spiste bare to gange om dagen og heller ikke så usunt, men ved å sise ofte (som man gjør under kurset) så går man ned i vekt. Også spise riktig da ) Hvis du ammer så tas det hensyn til det. Sjekk på nettet om det tilbys rundt der du bor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå