Gå til innhold

hjelp...min 3 dager gammle bebi "rykker"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har plutselig beggynt å rykke veldig i kroppen når han sover..ser skummelt ut...noen som vet om det er vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt normalt :))

Skrevet

Legg en hånd på det som rykker og roer det seg så er det ikke kramper, bare sitringer som er helt vanlig.

Skrevet

Er det små rykninger i armer/ben når han sover godt? Dette hadde eldste jenta vår også som baby. Hun hadde kvepp-vise rykninger i ben og armer mens hun sov. Dette ble oppdaget mens vi fremdeles var på sykehuset. Hun ble undersøkt (cerebral ultrayd og EEG Scan) uten at de fant noe galt (de var ei stund bekymret for at det kunne være epilepsi). Det ble konkludert med at det var "godartede infantile myokonier". Hun vokste gradvis av seg disse rykningene, og er nå en frisk og fin 4-åring.

Skrevet

Høres ut som drømmesøvn. Kan nok være noen reflekser kanskje? Sånn hadde lillemann her også. Syntes også det så ekkelt ut, men mamma kom og sa at babyer pleier gjøre det.

Skrevet

Glemte å skrive at vi fikk beskjed om at det var vanlig med slike spedbarns rykninger. Jenta vår ble undersøkt fordi hun hadde så mye av det og fordi det er tilfeller av epilepsi i familien på min manns side.

Minste jenta vår på 1 mnd har også slike rykninger både i armer og ben når hun sover, men ikke på langt nær så mye som storesøstera hadde.

Tror ikke du har noe å bekymre deg for, slike rykninger er vanlig. =)

Skrevet

tusen takk for alle svar.....tenkte også eplepsi når de plutselig var så kraftige men er nok helt ufarlig...:) deilig å bli beroliget her mitt i baby bluesen...og lykkerusen..:) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...