Gå til innhold

Ville dere brukt en bilstol som er 5,5 år gammel?


Lisa,Vegard&Tarjeis*mor

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte maxi cosi bilstol til datteren vår. Denne har vi brukt til våre to barn og lånt ut til 3 venne-barn. Nå når nr 3 kommer, er bilstolen 5,5 år gammel. De kyndige anbefaler å ikke bruke bilstoler som er over 5 år, men jeg vurderer det likevel. Denne stolen har vært god nok for fem barn, og den har aldri vært i kollisjoner, derfor synes jeg det er litt rart å plutselig mene at den ikke er god nok.

Samtidig vil jeg jo ikke at det skal skje noe med lillegutt!

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at man anbefaler å bytte ut bilstolen etter 4-5 år er fordi man ikke kan garantere at plastikken tåler like mye etter noen år. Det er altså pga foringet kvalitet at man anbefales å bytte selv om stolen ikke har vært utsatt for slag, støt, kollisjoner... Vi har en bilstol som er 6år og brukt til kun to barn. Den har blitt behandlet godt og aldri vært utsatt for noe, men jeg velger å bytte den ut. Koster ikke SÅ mye for en ny stol, og vil ikke havne i en situasjon der det plutselig skjer noe og jeg kan tenke "enn viss vi bare hadde spandert de tusenlappene"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den konklusjonen vi også er kommet frem til. Vi ville selvfølgelig vært villige til å betale mye for å unngå at noen av barna skulle bli skadet, så et par tusen til i utgifter betyr ingentling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...