Lovemelikeyoudo Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 jeg må ærlig innrømme at jeg er ganske grønn på de ulike partiene, men tok en valgtest og da ble det ; høyre...
Tante Blås Squaw Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Jeg stemmer Rødt ) Det er fordi jeg innerst inne er en liten kommunist...hehe. Rødt har mye bra på programmet, ting som er viktige for meg.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Jeg stemmer Høyre, både ved lokalvalg og stortingsvalg. Årsaken er at det er det partiet som har mest som stemmer overens med mine ønsker for landets og egen fremtid. AP er et annet parti som har mange punkter i sitt partiprogram som passer for meg. Jeg har kommet frem til mitt valg ved å faktisk sette meg ned å lese partiprogram, følge debatter og være interessert i hva de syser og mener om alskens rare ting:) (eller, vel, nå er jeg også litt forutintatt siden jeg er medlem i Høyre lokalt...)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 jeg stemmer rødgrønt, fordi jeg er for felleskap, for likhet for alle, for høyere lønn til kvinner, for menns rettigheter til engen pappapermm for at det skal gjøres samme løft innen eldreomsorgen som det er gjort innen barnehageutbyggingen og for å bevare ekteskapsloven og gratis skolebøker i vgs.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Senterpartiet De er mot eu, de vil beholde skoledagene som de er- heller kreve mer av lærerutdanningen.De er faktisk det partiet som er "best" på vei. Alle snakker om FrP og hva de skal bygge ut, hvorda de skal gjøre det mer trafikksikkert. SP Er bedre enn FrP på dette. De vil gjøre det bedre å bli gammel. Bygge flere eldresenter, samt gi dem aktivitetstilbud. Hvem liker tanken på at oldmor sitter på gamlehjemmet og ikke har noe å gjøre? Skattelette til enslige. Større engangsstønad, større adopsjonsstøtte. Ingen oljeborring utfor Lofoten- de fornybare ressursene burde prioriteres først. Så er de vel også best på jordbruk. De vil bedre tilbudene til mennesker i distriktsnorge.
LilleBjella Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Venstre. Fordi jeg er enig i veldig mye av det de står for, blant annet i miljø-, skole-, innvandrings- og familiepolitikken. Er også uenig og tvilsom til et par punkter også, men man finner aldri et parti man er enig med alt i. Jeg ville styrt unna valgtestene og heller gått inn og lest de ulike partiprogrammene. Det trenger ikke nødvendigvis ta deg en uke. Det er en borgerplikt å stemme og om man ikke tar oppgaven alvorlig har man i mine øyne ingen rett til å klage på noe som helst i samfunnet (litt satt på spissen). Og med å ta det alvorlig mener jeg å seriøst vurdere hvilket parti som passer best for deg. Mange sier de ikke er interessert i politikk, og det er noe av det rareste jeg hører. Så og si alt rundt oss er i en viss grad avhenger av beslutninger som de folkevalgte tar: nivået på skatter og avgifter, hvor det bygges nye veier, prisen på barnehage, likelønn, kvaliteten på skolene, kontantstøtte, varighet av fødselspermisjon, trygdeordninger osv.
Eva_81 Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Jeg stemmer SV, fordi jeg ønsker fire nye RØDgrønne år. SV har verdier jeg absolutt kan stå inne for. Bedre miljø, bedre skole, billigere og bedre barnehager (og to hovedopptak i året), billigere SFO, mer til velferd, fellesskap, solidaritet, beholde ekteskapsloven, fjerne kontantstøtten, nei til oljeboring i Lofoten/Vesterålen, likelønnspott, tannhelsereform etc!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå