Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 For snart et år siden begynte jeg i ny jobb, og trives godt. Det er mye reising på jobben, og jeg har i noen uker vært på tur med sjefen. Jeg kjente han ikke så godt før vi reiste sammen, men vi fant tonen fort og har hatt det trivelig. Men plutselig begynte han å ta på meg - ikke beføling, men stryke meg over ryggen/armen/beinet osv, og etter at vi hadde vært og badet prøvde han å ta av meg bikinitoppen. Jeg ba han pent om å lukke den igjen, og kommenterte det ikke noe mer. Vi er begge gift og har barn, og om vi ikke hadde vært det hadde det likevel vært uaktuelt for meg å ha noe forhold til sjefen min. Jeg har fått noen kommentarer fra enkelte på jobben som kan tyde på at de vet noe, men jeg vet ikke hva de evt vet, eller hvor de har hørt det fra. Bør jeg ta opp dette med sjefen? Eller skal jeg bare tro det går over av seg selv når vi er ferdige med å reise sammen? Jeg vil jo gjerne fortsette i jobben min.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Forferdelig kinkig situasjon. Han har allerde tråkket over ei grense, og jeg synes du skal kontakte noen som er over sjefen.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Du kan ta det opp med tillitsvalgt eller med verneombud på jobb. De har begge taushetsplikt, men kan hjelpe deg i en litt kinkig situasjon. Husk: Du skal IKKE være nødt til å finne deg i, det jeg vil kalle, seksuell trakassering fordi du er redd for å miste jobben!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Synes det er synd at du skal komme utfor et slikt arbeidsmiljø, der de ikke har noe bedre å fylle hverdagen sin med enn sladder og misunnelse. For hva skulle de andre ansatte liksom "vite"? Det er jo ikke noe å vite, de bare synes det er fint å ha noe å snakke om, og akkurat nå er det hvor vidt du og sjefen din gjør ting som ikke er jobbrelatert. Jeg skal si noe som sikkert får damene til å hyle ut her; Jeg synes ikke at du skal ta dette opp med verken sjefen, "høyere makter" eller tillitsvalgt. Jeg tror rett og slett dette kan bli veldig vondt for deg, risikerer at du ikke kommer til å trives lenger og må finne en annen jobb. Jeg synes du skal vise denne sjefen at du ikke er interessert. Vær koselig, smil, snakk om jobb, ta kvelden tidlig når dere er ute og reiser og stå opp tidlig med et smil. Fortell mannen din om hvordan du føler dette med sjefen er. Kanskje han kan vise deg litt ekstra oppmerksomhet når du er på jobb og er ute og reiser? Sende blomster når du er på jobb eller ringe etter middag når du er ute og reiser. Hvis sjefen din gir deg komplimenter for klær/sko/veske osv. så svar med et: Takk, jeg fikk den/det av mannen min. Han er jo ekstra oppmerksom nå som jeg ikke er hjemme hver kveld vet du. La sjafen få vite hvor lykkelig du er med din mann. Han vil nok fort ta hintet. Og du? Neste gang dere er ute og bader, så legg igjen bikinien og ta på deg en badedrakt. Ingen tegn vil være tydeligere enn det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå