Gjest Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 etter at lån,regninger å mat er betalt.. Har dere penger å sette på sparing?
Tante Blås Squaw Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Det varierer veldig. Vi har ikke så mye til overs, så når bilen går til helsike eller noe annet ryker, ryker sparemuligheten et par måneder også... Men vi prøver å sette av minst 500,-
flypapir Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Nå for tiden sparer vi nesten 8000kr, men det er fordi jeg skal gå hjemme i ulønnet permisjon en god stund. Så fra og med neste mnd sparer vi nok betydelig mindre...
Gjest Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Dersom du regner med det vi betaler ekstra på nedbetalingen på lånet, så sparer vi vel ca 3000 pr.mnd. Har foreløpig avtale med banken om at siden renten er så lav betaler vi 1000 kr ekstra pr mnd på boliglånet. Også setter vi av ca 2000 pr mnd på sparekonto (litt etter hvor mye som står igjen på brukskonto når ny lønn kommer). Men, nå er ikke sparekontoen vår "hellig" og noe det aldri tas penger ut fra. Men en konto som brukes til å sette av en buffer og ellers benyttes til ting vi måtte ønske oss.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 planen er 2000, men det funker ikke alltid. jeg sparer til hus, men det er ikke så lett
vildejenta Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Ikke mer enn 500kr i mnd dessverre... Skulle gjerne vært mye mer, men siden jeg er student så har vi ikke råd til mer nå.
Alba44 Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Varierer. Forrige mnd 10 000,-. Denne mnd rundt 5000,- tenker jeg.
Mille** Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Sparer ikke, vi lar det bare hope seg opp på kontoen etterhvert, hohoho...... ;oD
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Jeg har ikke så lang erfaring med den mndlige inntekten enda, men klarte å spare 3000 denne mnd. Målet er 2000 og håpet er 3000. I alle fall til jeg har fått en del på sparekontoen. Trenger ikke spare 3000 hvis det er trangt en mnd og det står 10000 på sparekontoen. Men nå står det de 3000 der så da må jeg spare meg opp litt.
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Ingenting, alt forsvinner til lån etc.
Fire småtroll Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Akkurat nå som jeg skal ut i et halvt år med ulønnet permisjon, bare 600,- i måneden.. Men betaler inn litt ekstra på lånet når vi har mulighet (har flexillån).
LadyLuck & Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 går som oftest akkurat i null, og har jeg til overs finner jeg på noe kos med ungene (shopping, cafe etc) en denne mnd har jeg for første gang blakka meg før det kommer penger. Helt blakk, og ikke peng før 20 =(
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 Ingenting:-/Er ganske skrapet hver mnd,men det holder det på å ta seg opp,og da vil jeg prøve å spare iallefall 1000,- i mnd:-)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 12. september 2009 #14 Skrevet 12. september 2009 Tja, prøver litt hver mnd Målet mitt er 3000 etter å ha gått opp i lønn, men ofte må noe hentes ut igjen før neste utbetaling. Håper å kunne være hjemme ei stund etter permisjonen er slutt. Er imidlertid flink til å sette av til utgifter som ikke er månedlige. Vi sparer begge 500kr i fond hver mnd, ungene får 250kr i bank+250kr i fond hver. Mannen min har mye variable utgifter, men sparer når han har en romslig måned. Jeg prøver å sette tilside skattepenger og feriepenger.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #15 Skrevet 12. september 2009 det der med sparing er ikke enkelt...hvertfall ikke for meg som er ekstremt glad i å shoppe:D Vi har felles økonomi så har liksom ikke mine egne penger lengre,og det merker jeg har lønnet seg!vi har som mål å spare 10000 pr mnd og som regel går det når vi bare setter pengene over på en konto for seg selv som det ikke går å føre over igjen på.De er liksom låst der.. Synes det er vanskelig å sette vekk så mye penger men blir glad hver mnd når det er gjort å jeg vet at dukker det opp uforutsette utgifter så greier vi oss alltid:)
Gjest mphs Skrevet 12. september 2009 #16 Skrevet 12. september 2009 Vi gjør som Sina ♀♀ . Vi bruker ikke mer enn vi trenger og det vi ikke bruker står der.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 13. september 2009 #18 Skrevet 13. september 2009 Vi har en ganske god buffer stående, og det som blir ekstra setter vi inn på huslånet, synes det er en god form for sparing da vi kommer til å kjøpe noe større etterhvert. Vi setter inn mellom alt fra 4000 til 8000 hver måned. Om det kommer noe uforusett så setter vi inn litt mindre. Vi har ikke rørt bufferen det siste året.
Tante Gustava Skrevet 13. september 2009 #19 Skrevet 13. september 2009 Sparer 500 til meg selv, samt at jeg og mannen setter inn 500 hver på felles sparekonto.
Musemor med tre søte små Skrevet 13. september 2009 #20 Skrevet 13. september 2009 Vi prøver å overføre 15.000-20.000 til sparekontoen i mnd
partyoffive Skrevet 13. september 2009 #21 Skrevet 13. september 2009 Ikke s mye som vi gjerne skulle ha gjort deseverre. hadde vËrt en ideell tid og spare litt hver mnd nå når renten er så lav. Men desverre går ikke d siden jeg er hjemme på ulònnet perm. Vi sparer kun 600 kr i mnd akkurat nå (200 kr til hvert barn).
partyoffive Skrevet 13. september 2009 #22 Skrevet 13. september 2009 oi....hva slags lònninger har dere da? Så bra for dere☺
Musemor med tre søte små Skrevet 13. september 2009 #23 Skrevet 13. september 2009 Hehe.. Vi har helt normale lønninger, men lever litt sparsommelig for øyeblikket siden bilen er ved å si god natt og vi ønsker å kjøpe en nesten ny, 2006-2007 modell aktig, om ikke alt for lenge uten å ta opp mer lån enn det vi allerede har
partyoffive Skrevet 13. september 2009 #24 Skrevet 13. september 2009 Allikevel. Utrolig hva man kan få til hvis man er disiplinerte og prioriterer bra. d har dere tydeligvis gjort vledig bra☺ Vi lever også vledig sparsommelig i denne småbarnstiden, men kunne ALDRI klart og spare så mye pr/mnd. Vi en liten franks bil (04), og bor i en 4 manns bolig, 3 barn, 1 lònning for tiden.... Noen tips du kan dele med oss? He-he☺
Musemor med tre søte små Skrevet 13. september 2009 #25 Skrevet 13. september 2009 Vi bor i rekkehus med 4 soverom, 2 lønninger, en -99 modell bil og et barn Hver av oss setter 10.000,- over på en felles regningskonto, tilsammen 20.000,- pr. mnd. Det dekker alle regninger, mat osv. Etter det har vi igjen en 27.000-28.000 tilsammen som vi kan sløse/spare. Vi sparte faktisk en det tusen på å gå over på ukeshandel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå