Gå til innhold

Hvem tror du er far til barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dillemma.

Jeg hadde sex med en flørt for mange mnd siden. Fikk en liten mens uken etter det og hadde så sex med eksen min.

Nøyaktig 40 uker etter jeg hadde hatt sex med han flørten fødte jeg en nydelig liten baby. Om eksen er barnefaren er barnet født i uke 36. De sa ikke noe om at han så noe prematur ut. Hadde ingen problem med hverken pust eller suging, veldig våken baby. Jeg har to svært forskjellige terminer, så det nytter ikke å stole på de heller. Og barnet ligner ikke på noen av dem. Har alltid trodd at eksen er faren, siden jeg hadde mens mellom der, men kom så på at man kan jo ha en liten festeblødning. Men er den blødningen veldig liten? For hadde en mens, men liten mens. om dere skjønner.

Er sjansen størst for å føde i uke 40 eller uke 36? Fødselen gikk i gang av seg selv

Og nei, jeg er ingen tøs, havnet bare i litt feile situasjoner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort var barnet? Lange negler? Lite fett på huden ved fødsel?

Høres nesten ut som om det er flørten som er faren.

Skrevet

Hvis du fødte nøyaktig 40 uker etter unnfangelsen så har du jo født i uke 42.

Da burde vekten på barnet si noe.

Første som slår meg her er at du har født i uke 38 og at eksen er far.

Ta en dna prøve av den du er minst redd for å miste i livet ditt..

Skrevet

Hvis du skal ha hjelp tror jeg du må skrive opp når du hadde mens, hvilken dag du hadde sex med flammen og hvilken dag du hadde sex med eksen så kan jeg prøve å hjelpe deg selv om man aldri kan være sikker.

Skrevet

Du må ta en dna for å være sikker. Du kan ikke lure på dette resten av ditt liv.

Skrevet

Jeg tør ikke å skrive nøyaktige datoer for da er det mange her inne som vet hvem jeg er.. eller som i hvertfall kan gjette seg til det.

Men barnet mitt var ikke stort ved fødsel, rett under 3 kg, men det var de to andre også som er født på termin. Babyen hadde negler som gikk over fingertuppen, litt hvitt fett på seg, men ikke så mye. Ingen lege eller barnepleier som kommenterte at h*n var født litt tidlig.

Scoret 10 på alt, på apgar test

Skrevet

Forstår at du ikke vil skrive datoer. Men kan du skrive hvor mange dager det gikk mellom første samleie til du fikk mensen(selv om den var liten) og hvor mange dager etter det hadde du sex med mannen.

Hvor mange dager etter du hadde sex med mannen fikk du positiv test?

Skrevet

Gikk ganske nøyaktig 4-5 dager fra flørten til blødning. Så gikk det ca 6 dager før jeg hadde sex med eksen. Jeg fikk positiv test ca 4 dager før forventet mens igjen, så ca 3 uker etter sex med eksen fikk jeg positiv test. Blødde bare 3-4 dager på den mensen, men det har skjedd før at jeg har hatt korte menstruasjoner!

Skrevet

Jeg beklager å si at dersom du selv er i tvil, og det tror jeg nok siden du skriver her, så bør du ta en DNAtest.

Det er en del som spotter og også blør ganske mye i et svangerskap, noen har festeblødninger og andre har opplevd å miste en tvilling. Faren er også stor for at dersom du selv prøver å se etter likhet i barnet så ser du det du VIL se.

Lykke til. Håper det ordner seg uansett :)

Skrevet

Jeg syns dette var litt vanskelig å få oversikt over. I Hovedinnlegget ser det ut som at det er fire uker mellom de to mennene, men i det hvor du utdyper er det bare ti dager.

Er det ikke HI som har skrevet lenger nede?

Skrevet

Jo, jeg trodde det var 4 uker, men etter å ha sett på kalenderen og regnet, så var det ikke 4 uker. Jeg tok feil av datoene. sorry. det er hi som skriver. Jeg husker bare den nøyaktige datoen for når jeg hadde sex med flørten og når jeg fikk den blødningen. Husker ikke nøyaktig dato for når jeg hadde sex med eksen igjen

Skrevet

Og hvis du går ut fra første dag i mens FØR du lå med flørten, hvilken uke blir det da du fødte i?

Skrevet

Du fødte nøyaktig 40 uker etter du hadde sex med flørten. Du må legge til 2 uker før samleie hvor egget modnes. Så hvis flørten er far er barnet født i uke 42. Men kan ikke vite helt sikkert om egget har ligget i dvale eller liknende.Det kan vises på barnet at det er født over termin, da med fosterfett, negler osv.

Men ingen har kommentert dette eller du har sett det selv?

Fra flørt til samleie med ex går det 14 dager inkludert blødningen.

Trekk fra de 14 dagene på de 42 ukene så får du 40 uker. Og spermen kan leve noen dager.

Jeg tror du har født i uke 39 (kanksje uke 40).

At du har født en uke før termin og ikke 2 uker over.

Man kan selvsagt aldri vite dette nøyaktig, men skjønte du her hva jeg prøver å få frem?

Hvem ønsker du skal være faren? Kunne den du ikke er interessert i ta en DNA så slipper den du vil ha å få vite noe før det eventuellt er bekreftet at han er far?

Skrevet

Mensen jeg hadde måneden før jeg lå med flørten? det husker jeg absolutt ikke. beklager. skjønner at det er vanskelig å hjelpe meg, men takk for at du prøver!!

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Ingen leger eller barnepleiere som kommenterte på hvor gammel de trodde babyen var. La ikke merke til noe spes selv. Litt fett på huden, lange negler, veldig våken. Liten rett under 3 kg, men det har alle mine vært på termin. Jeg er liten selv. Jeg vet ikke hvem jeg ønsker skal være far egentlig. Men det blir vel flørten siden eksen min er lite stabil. Jeg har ingen kontakt med flørten. Han bor i en by langt unna og vi mistet kontakten for lenge siden.

Skrevet

Jeg er anonym 21.55

Dette var jammen ikke lett. Hadde det bare vært et par uker mer som skilte så hadde det vært enklere.

Men hvordan ser barnet ut i forholdt til de andre barna. Ligner det veldig?

Min gutt er som snytt ut av nesa på faren så jeg hadde aldri i livet trengt dna om det var tilfelle.

Jeg tror nesten en dna må til. Selv om jeg forstår hvor vanskelig det er for deg.

Men hva sier du til familie og venner da? er det ingen som spør?

Skrevet

Alle barna er veldig like meg og det gjelder også det yngste barnet. Ser ingenting av faren i de i det hele tatt. Jeg har hele tiden sagt at det er eksen sitt, han tror det selv også. JA jeg vet jeg er råtten tvers igjennom, men jeg tenkte ikke på at det kunne være flørten pga den blødningen jeg hadde midtimellom. Men jeg innser nå at det kan være en festningsblødning. Satt og regnet litt på det og kom frem til at flørten KAN være faren. Jeg TØR ikke å be eksen om en dna test. det er nok bråk mellom oss fra før. Aner ikke hva jeg skal gjøre

Skrevet

At du sitter her 14 mnd etter unnfangelsen og ber oss om hjelp til å gjette på noe når du ikke husker datoer er da helt tåpelig. Er det bare 10-14 dager mellom er det umulig å si uten å vite termindatoer.

Det er svært vanlig å blø 2-5 dager etter en unnfangelse, det kalles festeblødning. Har du vanligvis like mye blod hver mens, er det helt unormalt å plutselig ha en "liten" mens..

Skrevet

Betale en selv?

(kan gjøres uten at han er klar over det, om du kan få tak i noen hårstrå MED hårsekk). Det er DU som behøver vissheten i første omgang og så kan du velge hva du vil gjøre etterpå.

Lykke til.

Skrevet

Jeg ville ha snakket med "flørten". Sagt det som det var, og spurt om han var villig til å ta en test. Og ikke sagt et ord til eksen før svaret på testen kom, siden han virker litt ustabil. Er det eksen som er faren, er jo saken grei. Da trenger du ikke si et ord om dette.

Skrevet

Er det noen som har sagt at det er 14 mnd siden unnfangelsen?

Skrevet

skal jeg bare rykke ut hår av hodet hans? det hadde jo virket rart.

Skrevet

Om han er født i uke 36, så tilsvarer det vel mors uke 38? Og da er han født to uker før termin, noe som da ikke er unormalt eller prematurt. Jeg ville gjettet på eksen... Hvem håper du er faren da?

Skrevet

Babyen er bare 1 mnd gammel så det er nok ikke 14 mnd siden unnfangelsen nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...