luva* Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 I dag var vi for første gang i babybutikk og så på barnevogner. Vi har virkelige ikke peiling, og det var liksom ingenting jeg likte. Det var noe galt med alle vognene vi så på. Nå tenker jeg på om vi kanskje skal gå for to vogner. Heldigvis har vi enda litt tid på oss, men jeg tror dette blir vrient. (Den eneste vi fant som vi ikke hatet var den fra Stokke, men den koster jo ca en million...) Hvordan noen klarer å bestemme seg for vogn er mer enn jeg kan forstå.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Hei hei!! Ja dette med barnevogn er ikke lett. Jeg venter nr 2 nå, så jeg vet litt om hva jeg IKKE vil ha. Forige vogn var stor, tung og med en sånn ligge del og sitte del hver for seg, som var vanskelig å bytte( kombi vogn heter det vel). Så denne gangen dro vi til svergie: Kathys baby shop, og kjøpte en emmaljunga city cross. Den er liten , lett , med en soft bag og kan brukes begge veier.Vogna koster ca 6-7000 komplett med stelleveske, regntrekk, fotpose og alt. Synes egentlig dette er mye penger, men har funnet ut at det er det man må gi for en god vogn. Kjøpte vognen i Svergie fordi da blir den noe billigere( hvor mye billigere avhenger av kursen som er den dagen du betaler). Gå på nettet og sjekk test av de vognene du vurderer!! Lykke til med kjøp av vogn:-D
littlepeanut Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Jeg har denne gangen gjort det slik at jeg fant en vogn jeg likte på finn.no. Venter også nr to. Syns voognene i butikken er forferdelig dyr, og i tillegg er jeg som deg luva, det var noe feil med alle vognene. Fant en jeg likte på barnas hus her i Bergen, men den var DYYYYYYR... Jeg er glad i 4-hjulinger, og av en eller annen grunn er det mest trehjulinger på markedet. Jeg hadde en basson 4-hjuling til min eldste, og var godt fornøyd med den, så når jeg fant en basson firhjuling på finn var jeg godt fornøyd. Vognen vi fikk kjøpt, ser ikke brukt ut i det hele tatt. er godt fornøyd med det kjøpet ja. Lykke til med valget.
Maisie Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Barnevognjungelen er stooor, altså! Anbefaler deg å lete litt rundt på nettet. barnevognguiden.no for eksempel har god oversikt. Finn ut hva slags behov dere har - 3 eller 4 hjul, skal sittedelen være forovervendt eller bakovervendt, svingbare hjul, faste hjul, osv. Kommer dere til å trille mye på asfalt, kjøpesenter og slikt, eller i skog og mark og ulendt terreng? Er vekt viktig? Plass til vogn i bilen, og andre praktiske ting. Er lettere å orientere seg når man sitter hjemme i ro og mak enn å stresse rundt i en babybutikk uten å ha peiling på hva man ser etter. Finnes mange vogner på Finn også når dere har funnet ut hva slags type vogn dere er ute etter. Selv har jeg brukt lang tid på å finne vogn til nr 2. Vi skal selge Simoen vi har og kjøpe en som er lettere. Nå ser det endelig ut til at vi har funnet en vogn som passer oss, må bare stable på beina litt penger først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå