Gå til innhold

Da har gutten vår kommet til verden :) med pappan som fikk ta imot babyen av jordmor.


Nr.4 i april :)

Anbefalte innlegg

Natt til 10 sept. ble han født. Det hele starta 16.45 og 02.50 var han født.

Det gikk overraskende fort. Jordmoren var utrolig dyktig, og ting gikk som hun hadde håpet. Pappan fikk tilbud om å få ta imot babyen, noe han gjorde, det var en fin opplevelse for oss alle.

Nå koser vi oss hjemme, og ønsker alle lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå.. så gøy! Pappa som jordfar altdå :) det tror jeg ikke min er klar for.. heheheh...

 

Jeg har begynt å kjenne sammentrekninger og mer trykk ned i bekkenet siste døgnet, men vet ikke helt hva det er.. har aldri kjent noe til kynnere, så jeg vet ikke om det er det eller svake rier som er på gang. De kommer helt uregelmessig og varer ikke så lenge. Ikke er de spesielt vonde heller, mer ubehagelige.

 

Har dere hatt det? Er det rier?

 

Håper det skjer snart. Først nå jeg har begynt å bli litt utålmodig. Gleder meg veldig til det skjer. Håper din jordmor er på jobb når viskal inn da :)

Ny overtidskontroll på tirsdag hvis ingenting har skjedd før det.. kanskje jeg settes igang da.. spennende!

Skal holde dere oppdatert :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være masrier, men det er vanskelig å si, siden alle opplever rier forskjellig. Mine var ikke veldig vonde i begynnelsen av forrige fødsel.

 

Jeg fikk beskjed på forrige kontroll at hodet var festet (noe som ikke skjedde før termin sist), og to kvelder nå har jeg vært igang med vonde og regelmessige rier i ett par timer før det bare stopper opp. Jeg merker at jeg begynner å bli veldig utålmodig, selv om det enda er noen dager til termin.

 

Jeg krysser fingrene for at det skjer noe hos deg snart mag83!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi holdt på å ta tiden mellom hver rie.. tror nemlig det er det det er. De kommer mer regelmessig nå mellom 10-20 minutter mellom hver. Håper det ikke gir seg men fortsetter utover kvelden :)

Satser på at han er på vei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja så spennende da :)

Håper det er ting på gang da, det er jo litt kjedelig å gå å vente sånn.

Venter spent på å høre hvordan det gikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.. ikke skjedd noe mer her.. herregud!

 

Har notert rier i et døgn nå. Ca ti minutter mellom hver hele tiden. Nå er jeg nede i mellom 7-10 min, men plutselig 15 min også. Ringte føden og lurte på om det var normalt eller om jeg burde komme inn snart.. har holdt på siden lørdag kveld nå. De har begynt å bli vondere også.. jordmora kunne ikke si noe selvfølgelig.. men jeg kunne få komme inn på sjekk hvis jeg ville, men vet ikke. Vil ikke være unødvendig lenge på sykehuset.. vet jeg bør vente til det er ca fem minutter mellom hver.

I dag har jeg gått to turer, vasket leiligheten og nesten ikke sittet i ro. Håper å få fortgang i dette. Bjørnar ble hjemme fra jobb i forhåpning om fødsel, for riene holdt jo på i hele natt, så vi har nesten ikke sovet.. men her er det like stille :)

Jeg skal jo på overtidskontroll i morgen tidlig, så reiser nok ikke på sykehuset hvis ikke det blir kortere intervaller mellom riene.

 

Holder dere oppdatert :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som min forrige fødsel(jeg holdt på slik ei uke), og hvis det ikke skjer noe mer iløpet av kvelden ville jeg ringt føden og forlangt kontroll. Du sliter deg bare ut ved å gå på den måten. Ellers skal det hjelpe å gå oppe under riene for å hjelpe babyen å skru seg ned i bekkenet. Lykke til og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen da. Kankje de finner ut at de kan starte fødselen da om du er klar for det.

Blir slitsomt å gå slik i flere dager.

 

Masse lykke til !

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg spent her, siden vi ikke har hørt noe mer. Håper du har født og at alt står bra til :)

 

Hvordan går det med deg lille my? Koser du deg hjemme med babyen?

 

Her er det fremdeles 9 lange dager igjen til termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent jeg også. Håper vi hører noe i morgen da :)

 

Vi koser oss masse med babyen ja, han er så liten og god.

Spiser godt, og sover godt, til og med når storesøsknene er i farta med lyder og lek.

 

Ikke så lenge igjen for deg da selv om de siste dagene kan bli lange.

Får håpe du slipper overtid da.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig kommet hjem! ;)

 

Jakob kom til verden tirsdag kveld kl åtte. 2890 gram og 50 cm lang.

Det var utrolig deilig å få han ut, var veldig sliten etter to døgn med rier hvert 10-15 min.

Fødselen ble smådramatisk da han hadde navlestrengen hardt rundt halsen og for hver ri jeg hadde så gik pulsen hans dramatisk ned.. så han ble tatt med sugekopp og legene dro han regelrett ut :) ehhehe.. Gikk veldig fint heldigvis. Jeg fikk epidural og det var helt fantastisk, endelig fikk jeg slappe av litt. Kjente ikke riene lenger før han skulle ut.. det skal jeg anbefale til alle! Selv om det vel er litt individuelt hvordan man opplever det.

 

Han er en liten kylling.. veldig tynn til å være såpass lang, så jeg prøver så godt jeg kan å feite han opp. Amminga går strålende, ikke sår i det hele tatt.. vi bare koser oss og er veldig fornøyd med tilværelsen. Gleder meg veldig til å møte dere igjen med barnevogner :)

 

Hvordan går det med dere nå?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj!=) gratulere til dere som har fått baby, hørtes spennendest ut att pappan kunne få ta i mot!=) gøy å høre alle har det bra!

 

jeg har igjen 8 dager til termin (dette er min første då jeg veit ikke alt som skal skje). hadde en heftig efta med maserier fredagen der jeg hadde uregelmessige rier 5 på litt over 20 min, deretter gikk dem ned til 15 min i mellom åsså dabba det mere å mere av. til slutt var det som om det var ubehaglige kjynnere, å noen VONDE inni blant igjen.. vi reiste til jordmor vakta å fikk undersjøkt om hvordan det var.. Vi ble sendt hjem får å sove å heller komme igjen senere hvis det begjynner igjen. håper det skjer snart=) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei

 

Tenker det var godt å komme hjem med Jakob :)

Du fikk en litt mer dramatisk fødsel enn det jeg hadde ser jeg. Måtte være litt skremmende når det stod på som verst ? Det er i hvert fall godt det er bra med dere begge :)

 

Kan tenke meg at han er lang og tynn :)

Haakon var 3725 og 51 lang, så han var litt større enn sine søsken.

Han spiser godt, og sover godt.

 

Gleder meg også til vi møtes og beundre de små nurkene :)

 

Nå er det ikke lenge til Silje har termin, er spent på om det skjer noe snart der også.

 

Klem fra meg

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Jacob! Så bra at alt går bra med ham, selv etter den dramatiske ankomsten til verden.

 

Nå er det bare to dager igjen til termin her. Jeg var på kontroll igår, og hodet er festet, men livmoren har ikke sunket ennå. Jeg skal på overtidskontroll allerede neste tirsdag pga. SF målet hadde økt litt mer enn vanlig, men jeg håper jo at jeg ikke trenger å gå så lenge..

 

Gleder meg til å se nurkene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ingenting annet enn at vi har blitt syke hele gjengen.. Jeg håper ikke fødselen starter før feberen har roet seg! Hvordan går det med de nye verdensborgerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda det var ikke bra, håper dere blir friske snart, ikke noe særlig å skulle føde med feber nei.

 

 

Vi har det veldig bra med den lille :)

Koser oss masse.

Har besøk av moren min, og det er koselig. Kjekt å få litt ekstra hjelp nå i starten.

 

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!

 

Har tenkt masse på deg de siste dagene.. du må oppdatere oss så snart noe skjer. Veldig spent på å høre hvordan det går.

 

Vi har det også veldig bra. Koser oss masse og foreløpig er Jakob veldig snill.. det er deilig når pappan har reist på elgjakt og er borte nesten hele tiden.

 

Gleder meg til å høre mer. Spørs om ikke du får en liten oktobergutt du da :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det er ikke noe fødsel enda, men nå er formen heldigvis bedre. Jeg har hatt mye kynnere og murringer de siste dagene, og skal til overtidskontroll senere idag, så da får vi se hvordan det ligger an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja.

 

Ja da er jeg 7 dager over, og det ble ikke noe septemberbaby på oss.

 

Alt så fint ut på kontrollen, men de hadde problemer med å måle hvor stor han er, for han ville ikke ligge rolig :) Jeg har fått ny time på mandag, men jeg håper virkelig ikke at jeg skal gå så lenge!

 

Har du fått sett mer på opplegget med dnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Spennende da!

 

Jeg har ikke snakka mer med DNT. Jeg skulle ta kontakt når jeg følte for det. Har hatt behov for å komme litt i rutine først.. må finne ut hvor lang tid jeg trenger på å amme, spise frokost og kle på meg og Jakob før jeg kanskje må amme igjen og SÅ er klar for tur ;) hehe..

 

Tenker kanksje november kan være en fin måned å starte i.. ikke årstidsmessig, men for min del ;) får se om det blir populært nå som snøen kommer da.. Hva tror du?

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...