jordbær mathilda Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Ringte meg i går og sa at jeg var kommet inn på helsesekretær.Jeg ble kjempe glad,akkurat det jeg ønsket meg. Men nå har jeg plutslig fått litt angst...jeg kommer jo til å være urgammel i forhold tl de andre.... En annen ting er at det er maaaange år siden jeg tok grunnkurset og ble realkomansert slik at jeg slapp helseservice faget.. Huff får sånne dumme tanker at dette greier jeg kanskje ikke... Oppmuntring ønskes;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 men du kommer nok ikke til å gå i klasse med ungdommene. ihvertfall er voksenopplæringen i mitt fylke skilt fra de andre. slik at voksene går sammen voksene. men uansett kommer det til å gå flott!
jordbær mathilda Skrevet 12. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2009 Jeg skal gå dagtid,så det blir vanlig videregående.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 hm.. så rart. men du kommer til å greie deg fint uansett. det er jo bare for en stund du tjener sikkert på det. for det er færre undommer som satser så høyt. og da er det lettere for deg og utmerke deg positivt
jordbær mathilda Skrevet 12. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2009 dytter jeg..kanskje noen som har gjort det?
LadyLuck & Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 dajeg gikk hadde vi en i klassen som var nærmere 40. Helt greit det, hun var akkurat som oss andr, bare at hun var gift og hadde barn.. lærte mye fornuftig av henn jeg
jordbær mathilda Skrevet 12. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2009 Så bra;) Er litt redd jeg blir litt utenfor.!
AnTiLoPeSvIn Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 nei da du går ikke med ungdommene:) jeg går voksenopplæringen siden jeg mistet retten til vanlig vg. Ble jeg jo gravid.. jeg er ganske "ung" er 23 og sitter med 40+ men trivees absolutt! ville ikke ha begynt med 16 åringene ihvertfall. vi er en liten klasse på 5 stk. lager oss kaffe og te i timen med læreren. forresten går jeg også helseservice faget
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Når jeg gikk på videregående som 16 åring,så hadde vi hele 5 stk voksne i klassen:-)Og det gikk kjempebra,tror de trivdes med oss,og vi likte de også.På mange måter så ble alderen visket litt ut:-)
jordbær mathilda Skrevet 12. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2009 Hmm.. jeg skjønte det faktisk sånn at jeg skulle starte i vanlig klasse. Skulle få mer info på mandag... Er faget spennende?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 hvor i norge bor du da? her i oslo ihvertfall er det slik at sinsen voksenopplæring kjøper år på vanlige videregående skoler, men det er en klasse der det er voksne folk.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Dette er i bergen for ca 13 år siden,og det er ikke umulig at voksne får plasser i vanlige klasser om det er ledige plasser.
jordbær mathilda Skrevet 12. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. september 2009 Jeg skal starte på jessheim vg. det er voksenopplæring,men jeg skal gå dagtid og da skjønte jeg det sånn at jeg skulle starte i ordinær klasse. Opprindelig skulle jeg gå helseservicefag først,men de mente jeg kunne gå rett på helsesekretær pga.bakgrunnen min.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 13. september 2009 #14 Skrevet 13. september 2009 Heisann. Jeg var ferdig i mai med mitt år på voksen opplæring. Vi var 15 stk i klassen, alt i fra 19 år til 55 år. Utrolig spennende og kjekt å gå i en sånn klasse. Det var apotektekniker vi gikk på, så det er jo i samme sjanger. I forhold til andre klasser eg har gått i var dette noe helt annet. Vi hadde 1 mann også, håper du får menn i klassen for de løser opp jenteklikker. Vi har treffet hverandre en gang etter siste eksamen og kommer nok til å møtes jevnlig så lenge som mulig. Og det kunne eg aldri tenkt meg med de eg gikk i klasse med på videregående. Så dette skal du bare glede deg til. Om du blir den eldste så vil alle bare se opp til deg. Du har tross alt mer livserfaring. Masse lykke til :-)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 13. september 2009 #15 Skrevet 13. september 2009 Glemte å si at det var på dagtid vi gikk også. Som en vanlig klasse på videregående. Var en klasse med de unge som holdt på med videregående utdanning og så oss som voksen opplæring i en egen klasse :-)
millie+2klumper Skrevet 13. september 2009 #16 Skrevet 13. september 2009 Hvordan blir en helsesekretær? går en grunnkurs først og så inn på helsesekretær? jeg har ikke peiling nei;) Men har tenkt litt på det selv..
jordbær mathilda Skrevet 14. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 14. september 2009 Først er det helse og miljø..grunnkurs Deretter helseservicefag og tilslutt helsesekretær. Men som voksen blir man realkompansert,slik at det kan hende at en slipper unna noen fag. I mitt tilfelle gikk jeg helse og miljø for mange år siden,tok også omsorgsfag som jeg fullførte men ikke besto. Har i voksen alder tatt engelsk og nyere historie og drevet familiebarnehage i 10 år. På skolen har de vurdert at jeg kan gå rett på helsesekretær med min bakgrunn,men jeg må ta matte i tilegg. Egentlig er det fullt i den klassen,så de jobber med at de kan ta inn en ekstra,hvis dette ikke går vil jeg starte på helseservicefag.. Syntes dette høres ut som et supert yrke som vil passe godt for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå