Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Er under utdanning innenfor helsesektoren, og er nå i praksis på sykehjem. Jeg trives kjempegodt og har fått tilbakemelding på at jeg gjør en god jobb. Men når jeg kommer hjem, så går tankene til beboerne. Noen ganger gråter jeg også. Gråter fordi jeg vet at den og den pleieren er på jobb og jeg vet at hun gjør ting så fort hun kan for så å kunne sette seg på vaktrommet å drikke kaffe. Gråter fordi jeg vet at en pleier er hardhent under sårstell, gråter fordi en pleier aldri prater med brukerne utenom praktiske ting. Jeg har i flere uker fulgt både assistenter\hjelpepleiere og sykepleiere. Det er ille å si det men det er kun en hjelpepleier og avdelingssykepleieren jeg føler gjør jobben med hjertet. Jeg er nok ekstra sårbar fordi jeg mistet min mormor for 3 mnd siden og det å jobbe så sykehjem holder de minnene i livet fra når mormor var syk på slutten. På jobben er jeg såklart profesjonell, jeg gråter ikke foran brukerne osv, men når jeg kommer hjem er det vanskligere å holde igjen. Jeg tar jobben 100% seriøst og dropper heller lunchen dersom en bruker trenger hjelp. På fredag var det felleslunch for alle ansatte på avdelingen. Mens vi satt der å pratet(jeg var ferdig å spise) gikk jeg inn til en bruker som trenger mye hjelp. Hun lyste opp og ble kjempeglad for at jeg bare kom for å komme liksom. Uten at det var noe spesielt. Dette ble selvfølgelig kommentert av de andre ansatte..."skjønner ikke hvorfor hun bruker lunchen sin på dette" bla bla bla. Er det noe som går over etterhvert? Det med å ta med jobben hjem? Vært i helsevesenet i 2 år nå.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Nja, om du slutter å ta med jobben hjem er vanskelig å si. Etter min mening bør du jobbe for å stå på 100% på jobb og ta minst mulig med deg hjem. Dette høres fælt ut, men viktig hvis du skal holde ut over tid. Du bør stå opp og si i fra til ledelsen om hva du tenker, gjerne komme med forslag til hvordan dere kan løse hverdagen på jobb for at beboerne får det de trenger, men det er ikke lett :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå