Gå til innhold

HVOR MANGE KAKER I DÅP MED CA 50 GJESTER??

Anbefalte innlegg

Skrevet

oops..caps lock..

Det blir ca 13 barn og resten voksne...

Veit dette har vært oppe før, men vi skal ha snitter. Så det er ingen tung middag og regner med at det går endel kaker...

Og en annen ting..Hvor mye brus regner man med??? Skal jo ha kaffe også, men tenkte å kjøpe 1,5 litere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 10 kaker. Brus ville jeg regnet 1/2 liter per pers, mange drikker det sikkert ikke.

Skrevet

10 (+) kaker, litt etter hvor store og tunge de er. Også hadde jeg laget en diger bolle med gele når det kommer så mange barn.

Skrevet

10 kaker?? Det er jo mer en en hel kake pr 4 voksne... Barna spiser ikke så mye kake, ikke alle voksne som spiser 1/4 kake heller. 6-7 stk inkludert marsipankake er sikkert mer en nok. Vi var 50 voksne pluss barn i dåp, hadde 5 kaker (to store) og hadde kake igjen etterpå.

Skrevet

Jeg vil også si 10+ kaker.

Er ikke koselig å lage til fest og så er kakefatene nesten helt tomme.Det er stusselig.

Skrevet

Det spørs kor i landet det er snakk om. På vestlandet, kanskje særlig sunnmøre, er det heilt vilt. Minst ei kake per person...men så er det gjerne eit slags spleiselag òg, halve nabolaget og slekta bakar og står på når det skal vere dåp og konfirmasjon og slikt, så det blir heilt vilt mykje. På austlandet er det litt annleis trur eg..

;)

Skrevet

Stusslig? Målet må vel være at kakefatene nesten er tomme når besøket går hjem? Ikke at kakebordet ser nesten urørt ut.

Skrevet

Vi blir 26 stk (3 barn på 3, 10 og 13 år), og vi skal ha 5 kaker og 1 porsjon cookies. Skal ha koldtbord.

Vi kommer til å sette frem flere mugger med vann på bordene (vi drikker nesten bare vann selv) og kjøper inn 6-7 flasker brus (cola, solo og farris) og noe melk (svogerne mine drikker MYE melk... Hadde de på lunsj en gang, kjøpt inn masse jus og sånn. "Har dere melk...?")

Skrevet

jeg tenker 8 kaker:) det hadde vi og da var det en del igjen etterpå..2 var store:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...