Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 man er en lystløgner og en svindler? Men allikevel elsker barna sine, lærer dem forskjell på rett og galt og gir dem all omsorg og kjærlighet som de behøver?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Man er i allefall et dårligere menneske - og heller ikke den beste rollemodellen! Foreldrerollen handler ikke bare om å gi barna mat, kjærlighet og omsorg - man skal også lære de å bli gode samfunnsborgere, og jeg skal like å se den lystløgneren og svindleren som klarer å lære barna forskjell på rett og galt? Logisk brist, spør du meg. Men mest av alt trenger en slik person profesjonell hjelp. Det kan være mange ting som ligger bak en slik adferd, og det kan være et poeng å endre denne - slik at man blir en enda bedre mor.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Nei, jeg mener ikke at man er en dårlig mor pga det. Jeg er enig med anonym 17.21, men jeg tror man kan lære en annen person en annen oppførsel en den man har selv. det er ikke selvsagt at barn av røykere blir røykere selv, eller barn av alkoholikere blir alkoholikere osv osv. Jeg tror også at en slik mor faktisk vil lære barna sine enda mer forskjell på rett og galt fordi hun ikke ønsker å se barna sine havne i samme spor.
Himmel og hav Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Det er det stor grunn til å tro at man er en dårligere mor enn man burde ha vært. Om man er lystløgner så er det neppe mulig å holde dette skjult for ungene, som vil oppleve at mor lyver i vilden sky, men samtidig belærer barna om viktigheten av å snakke sant. Det er dessverre slik at barn lærer av det du gjør i langt større grad enn av hva du sier. F. eks, så er det silk at hvis begge foreldrene røyker så vil 50% av barna i disse hjemmene røyke som 15 åringer, i motsetning til 5 % fra ikke-røykende hjem http://www.nettdoktor.no/roeyking/artikler/ungdom.php Og hvordan skal en som ikke selv synes det er så nøye med ditt og mitt kunne lære barna forskjell på rett og galt? Det holder ikke med å kunne det i teorien, for det vil bli gjennomskuet etterhvert som barna blir eldre. Faren for at man oppdrar nye mennesker med et heller lettvint forhold til eiendomsrett tror jeg er stor.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Nei, denne personen er en venninne av meg. Hun er veldig klar på hva som er rett og galt ovenfor barna sine. De er enda små da, 4 og 1 år, og hun lyver aldri til barna eller generelt egentlig. Det er vel kun når det kommer til penger og situasjonene rundt der. Klarer ikke helt å gjøre meg opp en mening om hun er en dårlig mor pga det. For slik jeg ser henne er hun en fantastisk mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå