Draculababy Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Jeg MÅ ha en kombivogn av den enkle grunn at jeg ikke får med meg vognen helt til inngangsdøren pga mange trappetrinn. Duobagene blir for tunge å bære opp trappen. Har sett på simo, men "alle" sier jo den er såååå tung og en kommer til å angre på kjøpet. Men er det ingen som kan si noe positivt om vogna da???? Og hva er i så fall alternativet? Problemet med de andre vognene er at den bærebagen som en tar utav og bærer med seg, ikke har egen minikalesje sånn som simobagen. I dårlig vær, og det er det myyyye av her, så vil det jo regne/snø rett ned i bagen om det ikke er minikalesje på den. Stakkars lille vinterbabyen da:-)
chiquetita Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Den er jo god og solid og stabil og lun så jeg vil si den passe godt til vinterbaby. Forstår godt at du vurderer denne siden du skal bære bagen opp trapper. Det at den er tung går jo mye på at man skal løfte hele vognen med understell og sportsdel og bag inn og ut og opp og ned. Jeg syns jeg leser flere her med vinterbarn som sverger til denne.
DenherJenta Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 jeg kommer til å ha simo vogn! de er store og stabile. greit de er litt tunge, men lettere å trille enn en 3 hjuling i sne uansett! de er vanntett, faktisk en av de få vognene som er det.. De er og lune og gode! og ikke minst så er det stor plass i de, så man får god plass til vinterpose. og man kan bruke bagen ganske lenge!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 jeg SVERGER til simo... hadde det til tvillingene mine å var kjempe fornøyd.... kansje litt tung ja men jeg vil heller ha en vogn som er laga for de norske forholdene med vind snø regn å alt annet dritt vær! jeg skal ha simo kombi denne ganga au... å har planer om å benytte simos egen saueskinn pose som også er vanntett i baggen!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 SVEEEEEEEEEEERGER til simo Har prøvd flere vogner nå, hadde en Quinny Freestyle 3hjuling da jeg bodde i blokk. tok med meg dreamibagen. Fornøyd med den, men funker bedre som trillevogn når ungen er større synes jeg. Så har jeg hatt kombivogn, superfornøyd. Nå får jeg baby i slutten av oktober og har kjøpt en duo vogn, SÅ fornøyd er jeg med simo, at jeg har kjøpt enda en Så jeg har altså en Quinny, en Simo kombi og en Simo Duo ! Go for it ! Tung å bære ? Hvor mye bærer man vogna da ? Jeg tar den ut og inn av bilen noen ganger om jeg skal på et handlesenter feks, men er det SÅÅÅ slit da ? Næsj...har Quinny også, og har aldri tenkt over at det er mer pes enn med den. Så go for it ! Har mye å si hvilken innstilling man har. I tillegg vil alltid folk med trehjuling slakte simo omtrent. Slik er det bare. Jeg har begge deler og er fornøyd med begge deler. Hadde jeg måtte velge, hadde jeg tatt Simo anyday over Quinny. Simo er en ordentlig god og tett vogn. Barnet ligger lunt oppi der og man har fin plass under til ting. I tillegg så har den kjempebra dempere. Den er rett og slett deili gå trille og vugge !!!! Lykke til med valget Du blir nok fornøyd skal du se ! Kombien er jo kjempefin !!
Julenissens klossmajor Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Jeg har vært å sett på en simo kombi. Jeg synes ikke baggen er så tung som de skal ha den til, og man bærer jo minimalt på den uansett. Eneste som kanskje var litt dumt med den var at bagen ikke var så bred sånn som den er på duo vogna, men jeg ser ikke på det som et stort problem. Vi blir å kjøpe simo kombi !
♥Madame_Mim♥ Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 jeg synes ikke den er helt forferdelig. Vi har hatt et dilemma mellom Simo kombi og Brio kombi. Synes disse to er veldig like, men Brio er jo en del billigere siden den kan kjøpes i sverige. Tror nok vi tar Brio kombi, men det er hovedsakelig pga prisforskjellen, kan ikke se så mange andre forskjeller! Vi får marsbaby
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Vet du hva? Jeg har prøvd mange vogner, men den ALLER beste er simo kombi vogna:) Har ingenting negativt å si om vogna jeg. Den er perfekt for vinterføre. Er nok den vogna enn kommer best fram i snø med. Den er utrolig lun og god. Jeg syns ikke den er tung og trille i det hele tatt. Utrolig lett og trille i forhold til vekten på vogna. Det er den eneste vogna som er vind og vanntett! Og det betyr mye når du bor i norge:) Det var den første vogna vi kjøpte til førstemann, og den eneste vi har vært 100% fornøyd med:) Så den skal vi ta fram igjen i mai:) Uten tvil:)
Rufsa Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Vi har denne, og er veldig fornøyd! (men har ikkje erfaring med andre av den typen, så kan egentlig ikkje sammenligne). Vi arvet en som er nå... 13 år gammel, som vi brukte til gutten på snart 2, ,og bruker ennå, og denne skal vi bruke til veslejenta som kommer i januar Begge senhøst/vinterbarn.
Solskinnsdag Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Simo kombi er en fantastisk vogn! Ja, den er tung, men den har jo tross alt hjul, man triller den jo, ikke bærer den. :-) Det lille ut og inn i bilen plager ikke meg vertfall. Bagen hadde god plass til skinnpose oppi når jenta vår var nyfødt og frem til det ble sommer og for varmt til den, ca. 2 mnd. Ikke noe problem det. Og så er den super på all slags føre, og på all slags veier. :-)
Maisie Skrevet 13. september 2009 #11 Skrevet 13. september 2009 Vi holder på å selge vår Simo kombi. Pga vekten, ja. For meg er vognen altfor tung å drive og trille og dytte på. Selv på slake oppoverbakker får jeg vondt i bekkenet av den. Vi har noen trappetrinn opp til leiligheten, men har ikke mulighet til å sette igjen vogna og bare ta med bagen inn. Hele vogna må inn. Det er også en belastning. Ellers er vogna god å trille, stødig og alt det der. Bare vekten som gjør at jeg ikke kan bruke den lenger.
Magandang anak ko Skrevet 13. september 2009 #12 Skrevet 13. september 2009 Dersom du ikke kan trille vogna rett inn i gangen din hadde jeg ALDRI valgt en tung vogn som Simo. Kombibagen til Simo veier litt den også, spesielt med baby, pose osv oppi. De aller fleste nye trehjulinger har duobag'er som veier neste ingenting. Feks. Quinny, Oth, Bugaboo osv. Jeg har selv Quinny duobag, og den veier ikke mange hundre grammene og har bærehåndtak så den er lett å bære med seg. Hva du mener med minikalesje skjønner jeg ikke. Dersom du er fast bestemt på en Simo, ville jeg heller kjøpt en softbag å satt oppi vogna for så å bære med meg softbagen opp trappene. Det koster noen hundrelapper for en softbag.Jeg hadde selv en kombivogn ala Simo, og solgte den etter en mnd fordi den var altfor tung i bruk. Jeg måtte dra den ut av bilen, klarte ikke å løfte den ut pga vekten.
twoboys & a girl Skrevet 13. september 2009 #13 Skrevet 13. september 2009 Sist hadde jeg og søsteren min vinterbarn, å av vogner valgte hun simo og jeg hadde emmaljunga. Begge er store, stødige bagvogner med plass til pose. Simoen er endel tyngre, blir løsere i fjerningene etterhvert og den var litt bredere ved hjulene. Men bagdelen er lettere å ta løs ved at den vare er lagt oppi sittedelen. Selene kan være litt vanskelig å montere, men det er bare å gå på en av butikkene som selger å få hjelp. Emmaljunga duo edge har mange fine finesser, og er en lettere vogn. Nettingen er fastmontert i kalesjen. Bagdelen har lufteventil nede, og når du setter den ned så kan du bruke den som vugge. Sittedelen setter du på plass når du har fjernet bagdelen. Kjøpte bilstol og feste som jeg brukte å montere på vognen. Mange som ikke liker de vognene fordi de er så store, og at de ikke ser så moderne ut. Anbefaler de begge, men du burde prøve de i butikken slik at du kjøper en vogn som passer for deg:o)
Trillet Skrevet 13. september 2009 #15 Skrevet 13. september 2009 Jeg hadde Simo kombi til jenta vår. Fikk henne i april. Vi har en meget lang og bratt oppkjørsel, men det gikk helt fint. Jeg visste jo ikke om noe annet uansett, så for meg ble den akkurat så tung som den skulle være. Har vært kjempefornøyd me vogna. Den er stor og god. Jenta vår er nå 2 år og kan enda ligge i den (selv om hun nå nekter å sove i vogna) Nå får vi nummer 2 i oktober og skal bruke samme vogna til han også. At vogna er tung tenker jeg blir ekstra trim i bakken opp til huset. Og jeg trillet hver dag og planlegger å gjøre det denne gangen også. Selv om det er snø og slapsevær ute!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. september 2009 #16 Skrevet 13. september 2009 vi kjøpte simo kombi i 2006 til jenta vår. Er kjempe fornøyd. i brukte mye den beggen når vi var hos folk. Bærte henne berre inn i den å lot henne såve å kose seg oppi der alene. Når vi skulle på påsketur en uke så brukte vi beggen som seng. Vi skal bruke samme voognen nå når vi får nr.2 om 2 mnd. Det eneste vi skal gjøre er å butte en del på vognen som gjør at den tipper litt fremover slik at hode ligger litt nede. Det kostet oss 300 kroner. Så det er ikke å snakke om. Den er vind og vanntett, i det hele tatt en god vogn
Turtelduen Skrevet 13. september 2009 #17 Skrevet 13. september 2009 Hadde simo. og gode solide vogner er de! Jeg likte dem fordi jeg kunne ta bagen med, og med kalesje. Men da jeg byttet til Quinny XL Freestyle har min simo kombi bare ligget pakket vekk, ubrukt etter bare en unge... Quinnyen har kalesje, og faktisk så er den bagen like "lett" som simo sin bærebag... Litt større er den i str, men ikke til noe hinder. Men det er smaksak da, litt av grunnen til at jeg elsker quinnyen er fordi jeg kan holde en unge i armene samt styre vogna, og da er det lettere å kanskje like den vogna bedre i de andre tingene og... Men da jeg hadde simo, var det den beste. Lykke til i vognjungelen, evig mas det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå