Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Mannen min jobber borte fra mandag morgen til torsdag kveld. Når helga endelig kommer har han lyst og slappe av og være sammen med oss. Men foreldrene og besteforeldre maser så utrolig mye. Bestemoren trenger hjelpe hele tiden,og det må han bruke timesvis på HVER helg. Jeg mener ikke at han ikke skal hjelpe henne,men når han må være der fire-fem timer hver helg,så blir det i meste laget. Kommer han ikke så ringer hun og gråter i telefonen.. Foreldrene hans kan jo likesågodt hjelpe til med disse tingene. Men de har overhodet INGEN forståelse for at han faktisk har et liv utenom de. Før han møtte meg,var det jo lettere og hjelpe til osv. For da hadde han kun seg selv å tenke på. Han har jo sagt fra mange ganger at han har dårlig tid,men det går jo ikke inn. Hva skal vi gjøre??
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Har det samme problemet her, bare at her er det min familie som er de verste. Mannen min jobber 4-3, og de dagene han er hjemme vil han helst bruke på meg, hobbier, venner,sin egen familie osv.. Ikke hjelpe min familie med masse piss. Så her måtte vi rett å slett sette foten skikkelig ned.. Hjalp ikke å snakke med de, men virkelig si klart ifra at det her går ikke mer.. Og at vi bestemmer selv om hva vi vil gjøre.. (Mange ganger lar vi vær å ta tlf og, stygt gjort kanskje, men jeg er så lei av at dem gjør det.. Før han kom inn i bildet var det meg som måtte trå til)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Huff..Bra det hjalp da. Her har han sagt fra flere ganger,og vi syns det er dårlig at foreldrene ikke "hjelper" oss mer,med å si fra til bestemoren. Men moren jo like ille,hun ringer alltid og spør om han skal opp til bestemora. Jeg hadde klikket på de,men mannen min er en mer rolig type. Så får han vel vondt da,når bestemoren gråter og sier at hun bare er til bry..At det blir godt for oss når hun går bort osv. hadde jo hjulpet mye om hun solgte det gigantiske huset sitt,med kjempestor hage! men det skal hun ikke! Det er akkurat som det går inn det ene øret og ut det andre,og jeg er såå lei. HI
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Hvis han er borte fra mandag til torsdagskveld, så tror jeg at jeg hadde fått han til å snakket med dem og sagt ifra at på fredag, fra etter han har sprist frokost med barna og evt levert dem i barnehage e.l, til ca to.tre, så kan han hjelpe dem med evt ting. Fra fredag ettermiddag til søndag er det derimot kun barn og kone som er prioritert. Han har tross alt ikke muligheten ellers. Søndag er det mulighet for en lunch/kaffe sammen med foreldrene/besteforeldrene hans slik at alle kan være sammen, men det er ikke snakk om å gjøre noe annet enn å tilbringe tid. Det er da ingen som kan ha så mye de trenger hjelp til at det ikke kan løse seg på 4-6 timer på en fredag formiddags? Jeg hadde satt foten ned og håpt at han ville gjøre det samme.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Takk for tips,det skal jeg si til han. Håpe virkelig det hjelper! Ordne i hagen tar to-tre timer. Hun har gigantisk hage,og plenen skal klippes,det skal lukes,busker skal fikses også videre.. Det må liksom være perfekt. Så er det handling som tar en times tid. Så småtteri i huset,også skal jo hun prate da. Vi står alltid i gangen nesten en time etter vi har gått,for hun lar oss ikke gå. Eneste problemet som kan dukke opp er at det ofte er kurs og møter på fredager :/ og da blir han hengende etter igjen.. HI
kristanna Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Det høres utrolig slitsomt ut.. De virker utrolig egoistiske,virker som de klarer å ha noe innsikt i andres liv! Håper tipset over funker.
kristanna Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Som de ikke klarer skulle det stå.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Hvis dere går for en løsning som det ble foreslått over her med f.eks noen timer fredag formiddag (som forøvrig likevel høres mye ut, når det er snakk om HVER uke), og f.eks. mannen din får en full dag med møter e.l. så synes jeg at han rett og slett skal AVLYSE de gangene! Det må da for h*****e være andre i familien som kan stille opp litt?? Det er faktisk for mye forlangt at mannen din skal ha ansvaret for bestemors hus og hage, når han har sin egen familie å ta vare på! Hvis ingen andre kan stille opp, så må kanskje bestemor rett og slett vurdere om hun kan sitte med et så stort hus alene....! Høres kanskje litt kaldt ut, og jeg er faktisk FOR at familier skal hjelpe hverandre, men det kan ikke være sånn at man FORVENTER at andre skal stille opp så mye på fast basis.....ærlig talt!! Her må mannen din virkelig sette foten ned!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Hun er sta som et esel,og skal ikke selge det forbanna huset! Har snakket med mannen,og han skal prøve og få foreldrene til å forstå dette litt mer. Sånn at de eventuelt kan hjelpe henne mer,og ikke mase på hennes vegne. Faren til mannen er drittlei hele dama har jeg skjønt,så han skygger helt unna,skylder på ryggplager ol. Dama er 85 år,så hva hun skal med et stort hus,som de ikke er gangavstand til butikken engang,kan man jo lure på.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Det hørtes sliiitsomt ut! Det er til en viss grad litt sånn her også - men ikke på langt nær forventet og ved store jobber så får han betalt (pusse opp bad, skifte tak og sånne ting -tømrermann). Det kunne kanskje vært en ide å sjekke hvor mye de tjenestene mannen din gjør på ukentlig basis faktisk koster å få gjort av andre.. Uten å legge det frem slik at dere forventer å få betalt for det - men sånn at de kanskje skjønner i hvilket omfang dere faktsik hjelper til. Dere er jo bare familie - ikke tjenestefolket i huset!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Dama er 85 år og jeg skjønner dersom hun ikke ønsker å flytte fra hjemmet sitt. Nå har ikke jeg lest alle innleggene her, men jeg har besteforeldre som faktisk aldri krever noenting, bare gir og gir, og jeg er gjerne hos dem og prøver så godt jeg kan å få gjøre ting minst 2-3 ganger i uken, iblant mindre, andre ganger mer. Jeg synes kanskje at det skal tilfalle helgene hele tiden ikke er så veldig ålreit for dere som familie, men kan dere ikke være med da? (eller har dere kanskje ikke barn ennå, det glemte jeg å se etter) Det må da være hyggelig dersom dere som familie satt av noen timer i helgen og dro dit, hjalp til litt, kanskje du kan lage lunsj til dere alle, og når han har jobbet frem til lunsj, og den er inntatt så reiser dere. På den måten får hun hjelp, dere får vært sammen og i tillegg så korter dere ned på antallet timer brukt på dette hver helg. Dersom hun har problemer med det får dere si at dette er en løsning dere har kommet frem til at er den som passer best for dere og at hun jo fremdeles får den hjelpen hun trenger. Trenger hun mer må hun dessverre henvende seg til noen annen.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Takk for flere tips. Hun har masse penger,så hun kunne faktisk leid hjelpen. God ide at vi blir med,men jeg har ikke lyst til å ha det som fast hele tiden. (vi har barn) men ja det hjelper jo litt hvis vi blir med! Noe av grunnen til at det irriterer meg mye er at foreldrene ikke kan gjøre mer. De er veldig spreke begge to,og syns de kunne tatt litt av "byrden" fra oss. Jeg er såklart enig i at de eldre skal settes pris på,og besøke henne er bare koselig. Hvis det hadde gått ann og dratt de bare for å besøke,men det er jo det at 1000 ting skal gjøres. HI
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 Dere får ta en prat med gamla, og komme til et kompromiss. Kan anbefale www.mittoppdrag.no hvis dere velger å sjekke ut litt om andre kan gjøre deler av dette, vi har akkurat brukt det og fått veldig gode tilbud:) (malig, tapetsering, hage, div) Lykke til med gamla i alle fall:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #14 Skrevet 12. september 2009 Og alle klager på at NORGE sliter med omsorgsyrket ??? Det er fordi vi har blitt såå jevlig egoisktiske .Hva om dere blir med til besta ? Så kan dere ha det hyggelig alle sammen og sett hverandre mer .. Dette dreier seg jo om en eldre person som kanskje er ENSOM og det egentlig er derfor hu `trenger `hjelp til så mye hele tida?Kansje hun egentlig er veldig ensom fordi alle hun kjenner er egoister???? OG DET STORE HUSETDERE MENER HUN KUNNE SOLGT ER DET VEL DERE SOM ARVER ... ikke glem det ...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #15 Skrevet 12. september 2009 Hun er på ingen måte ensom,hun har mange venner og god kontakt med naboene. Hun møter folk nesten hver eneste dag. Nei,vi kommer heller ikke til å arve huset. Jeg VIL ikke dit hver eneste helg og være der halve dagen,det syns jeg virkelig ikke er egoistisk av meg! Lørdager og søndager har vi ofte planer og ting vi skal,hun er såklart inkludert. Men ikke HVER helg. HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #16 Skrevet 13. september 2009 Dere som ikke forstår dette problemet. Ville dere syns det vært greit at mannen brukte fire timer der HVER eneste helg,når han var borte fra familien hele uka,hver uke?? Og hadde dere hatt lyst til å tilbringe fire timer der hver eneste helg??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå