Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Noen andre som har fåt gjort det?Føler situasjonen blir værre og værre for alle parter her..Det er jo trist for gutten vår som kanskje kunne hatt det "bedre" med "riktig" hjelp.Føler meg missforstått på BUP,er så frustrert og ting tar så lang tiiiiiid.Har stått på i flere år nå.Gutten er blitt 11 år og tiden går,håper ting kan bli bedre snart.(hans far,farfar og oldefar har /hadde ADHD ogs..det kan jo være arvelig også..)Vi har også hatt utredning for aspergers,det var det heller ikke.BUP sier at det er jo noe og hun ene tenker det er ADHD,men at det ikke slår ut på "TESTINGA" da eller?Det lager så mye ufred i familien håper vi alle kan få det bedre snart..BUP går vel etter tabeller og skjema for å stille diagnoser.."FIRKANTA TALL"Har vurdert privatpraktiserende spesialist også,men finner ikke ut av det.. Håper non har tips og råd:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Ja, min gutt ble første gang testet da han var 5 år, og fikk da ingen diagnose. De kunne hverken si det ene eller det andre den gangen.Jeg tror det kom av uerfaren utreder, men det er min tanke. Så presset vi på, og fikk testet igjen da gutten var 7. Da var det ikke lenger tvil, og det var en mer erfaren utreder som gjorde testingen. Barnelegen var av samme mening. Min ble testet på PPT. Så har vi nettopp hatt en retesting fordi ungen er i tenårene nå, og det er mange år siden siste testing. Dette mer for å finne hva som NÅ er de spesifikke problemområdene. Men det var de helt samme testene som sist, bare alderstilpasset.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 ja, første gangen han ble testet var han 7 år./=ikke adhd etter mYYYYYE mas fra meg fikk han en ny vurdering ved 12 årsalder./=adhd uten tvil!! stå på! "mas"! ikke gi deg!! er mine råd..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Håper vi får hjelp..Blir jo psykisk slitsomt for alle dette..takker for svar..
Gjest Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Hei! Stå på og ikke gi deg! Jeg ble selv testet etter myr "mas" som 16 åring. Svaret var helt klart IKKE adhd..? Kurvene var identiske med Adhd resultater, men jeg scoret vist over 148 på ene testen som var en iq test og adhd var noe bare uintelligente hadde... Pluss at de hadde jo sagt hele tiden at jeg hadde ikke Adhd, jeg måtte bare ta meg litt mer sammen...Det var jo flet gutter som hadde adhd..osv. Noen år seinere gjennom en psykolog jeg gikk til ble jeg anbefalt å testes for adhd. Det ble den gangen gjordt et omfattende kartleggingsarbeid, og samtaler med både meg og famile over flere uker. Resultatet var veldig tydelig adhd, det var ingen tvil..-OG iq hadde ingenting med adhd å gjøre iflg. samtlige i teamet som utredet meg siste gangen. Jeg har den dag i dag en del problemer som følge av at jeg altid har blitt krevd at jeg bare skulle ta meg sammen, skjerpe meg, prøve hardere , bare sitte stille og følge med osv. Om jeg hadde fått hjelp tidligere hadde jeg ikke fått så store problemer med å akseptere meg selv. Jeg føler meg ofte verdiløs og udugelig, for det er de signalene jeg har plukket opp fra andre hele oppveksten.. Ble langt dette, og mer en du spurte om, men ikke gi opp,. Barnet ditt trenger at du står på! Om det ikk er adhd men noe annet, så trenger barnet ditt uansett svar på hvorfor det er litt annerledes og tilrettelegging skreddersydd til seg. Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Har fylt ut sjemaer igjen og skal levere.De skulle undersøke om det kunne gjøres en grundigere test ..håper det:)Takker for svarene her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå