Gå til innhold

Kan noen gi meg tips på god og sunn slankemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker ikke å gå på noe diett,men vil spise sunt og godt,å samtidig gå ned i vekt..Har noen noen gode tips,råd og oppskrifter?

Hva kan jeg spise i helgene som snacks og god mat i steden for det som er usunt og mye fett i?

Å hva kan jeg spise til middag,å f. eks mellom måltid?

Setter virkelig pris på svar fra de som har litt peiling på sunn og god mat her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fløte

ost

rømme

creme frech

smør

bacon

kylling

kjøtt

fisk

egg

grønnsaker som vokser over jorden

Spis til du er mett, ikke tell kalorier

styr unna:

brød

ris

pasta

hvitt mel

sukker

lavkarbo.no

Nam! Slankemat som funker!

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå inn på vektklubben.no. Det er Grethe Rode sitt opplegg. Ligger mange flotte oppskrifter der inne + inne på Oppskriftforumet. Jeg følger det opplegger, og har laget masse av den maten. Veldig gode tips til dessert f.eks.

Skrevet

Tusen takk for svar,det skal jeg sjekke ut:)

Skrevet

Hei!

Ikke vær så redd for fett. Fett metter godt, men spis riktig fett og riktig mengde fett. Det er når man skeier ut med fet mat at det setter seg på kroppen. Unngå i all høyeste grad det som er fritert ihvertfall. Flerumettede fettsyrer kan faktisk være slankende i moderate mengder.

Tips:

Wraps eller pitabrød med kylling eller svinestrimler (gjerne marinert/krydret) og masse gode grønnsaker. Bruk kesam som dressing. Ha hvitløk i kesamen hvis du er glad i hvitløk. Da blir det en herlig smak!

Gulrot og dip. (Kesam og holiday dressing)

Fruktsalat er bare deilig og dekker søtbehovet. Her er det bare økonomi og smak som setter grenser. Masse god frukt å velge imellom. Hakk 3 biter mørk kokesjokolade (70%) og strø over. Ha litt vaniljeyoghurt eller vaniljekesam over. Snadder!

Wok kan man lage i alle mulige varianter.

Man kan finne mye god mat på matprat.no Ikke vær redd om det inneholder litt fløte, rømme, smør etc. Det er som regel ikke det alene som gjør at man legger på seg. Det er helheten i kostholdet.

Reduser inntak av brød. lag det da helst selv, slik at du vet hva det inneholder. Man finner mange gode og sunne oppskrifter på nett.

Spis grovris istedet for jasminris f.eks

Bytt ut kjøttdeig, med karbonadedeig. Synd at karbonadedeig i flere tilfeller er dyrere enn vanlig kjøttdeig. Men karbonadedeig smaker MYE bedre.

Omelett med løk, paprika og andre grønnsaker er kjempegodt og næringsrikt. Er et bra mellommåltid, eller som lunsj på grovt brød.

Disse tipsene var kanskje ikke noe nytt for deg, men jeg skriver ned det jeg kommer på. Skal skrive mer om jeg kommer på mer

Skrevet

Takk ennå engang for svar:)

Jeg tar til meg alt jeg kan råd og tips..Setter pris på det:)

Skrevet

Takk ennå engang for svar:)

Jeg tar til meg alt jeg kan råd og tips..Setter pris på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...