Gå til innhold

dårlig fødselsopplevelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det nokon som har hatt ein dårlig fødselsopplevelse på sjukehus, hatt samtale med dei i etterkant og født der ein gong til med god fødselsopplevelse?

Eg hadde ei veldig trasig tid på sjukehuset i forb med fødsel og no skal eg ha barn igjen og er veldig i tvil om eg ønsker å føde der igjen. Er heldigvis så heldig at eg kan velge eit sjukehus som ligg 1,5 time unna.( Det andre ligg 1 time unna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde en fin fødselsopplevelse. Men var misfornøyd med tiden på barselavdelingen. Denne gangen kommer jeg til å si klart i fra om det er noe jeg er misfornøyd med. Denne gangen vet jeg mer og trenger ikke den informasjonen jeg trengte sist, men råder førstegangsfødende til å spørre, kreve eller ytre sterke ønsker dersom de er usikre eller føler seg dårlig behandlet.

 

Jeg kommer til å føde på Bærum Sykehus denne gange også, men håper jeg kan få familierom. Tror det er mye mer hjelp i å ha mannne min der enn en stresset sykesøster/jordmor i ny og ne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde en tøff førstegangsfødsel og var redd og usikker da jeg skulle ha nr 2.

 

Jordmor skjønte dette og sendte inn en melding om at jeg ønsket en "fødselsforberedende samtale" og det fikk jeg 2-3 mnd før termin. Det ble en veldig fin greie - de tok min angst veldig veldig seriøst og jeg følte meg både sett, hørt og ivaretatt etter den samtalen.

 

Når så min 2.fødsel var i gang ble det hele en helt annen opplevelse. Dels fordi vi hadde hatt denne samtalen og lagt en plan for hva vi skulle gjøre underveis hvis problemer oppstod, og dels fordi de hadde "mappa mi" og visste hvordan forrige fødsel forløp. Heldigvis er det denne fine opplevelsen jeg husker nå som jeg venter tvillinger i februar :)

 

Sykehuset var Ullevål - kan ikke få skryte nokav dem. Denne gang har jeg fått plass på Ahus og håper de er like flinke.... :/

 

Anbefaler deg å be om en sånn samtale, legg alle kort på bordet og kjenn på hvordan du føler at de tar i mot deg. I Norge i dag har de veldig fokus på å ikke skremme damer fra fødsel - snarere tvert i mot.

 

Masse lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...