Tyra79 Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Vaskemaskinen har streiket helt. Den er 10 år gammel, så sånn sett var det vel bare snakk om tid. Hadde likevel satset på at den skulle vare noen mnd til, sånn at vi kunne fått spart oss opp litt mer. Jeg sjekket litt på nettet, og fant et alternativ. Da vi bor LAAANGT unna alt som er av sivilt liv, dro mannen ut på tur for å kjøpe denne nye. Da han ankom butikken, mente han at den "så så simpel ut" og valgte dermed å ikke kjøpe denne. Jeg har jo ikke sett maskinen, men mente utfra beskrivelsene burde den funke fint for en famile på 5. Det var en Bosch. Beskrivelsen var omtrent slik: "Denne vaskemaskinen har energiklasse A-10% som gjør at den bruker mindre energi enn vanlige klasse A maskiner. Den har stor dør med 140° åpningsvinkel. Den er brukervennlig og du kan velge alle 5 programmer ved hjelp av en enkel knapp. Det er også flere trinn med vannsikkerhet i tilfelle det oppstår feil. Pris: 3995kr" Et annet alternativ var denne, også til 3995kr: "Vaskemaskin i Electrolux Global Design med 1200 o/min og 5kg kapasitet. Energiklasse A." Et siste alternativ var denne til samme prisen som de to andre: "Gorenje WA50149 vaskemaskin gir gode vaskeresultater med lavt energifirbruk. På skjermen får du kontinuerlig informasjon om gjenstående tid og andre ting. Maskinen har en stor dør på 33 cm slik at det er enkelt å ta klærne ut og inn. Den brukervennlige vaskemaskinen har spesialprogrammer for skånsom vasking og funksjon for utsatt tid." I butikken mente de at vi trengte vaskemaskiner opp i 10000kr klassen. Er dette tillfelle, eller ønsker bare butikken at vi skal bruke mer penger?? Noen som kjenner til de ulike modellene og eve kan komme med innspill?? Har som sagt ikke kjøpt vaskemaskin på over 10 år, så ALLE innspill mottas med STOR takk!!
Gjest mphs Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Vi har en vaskemaskin til ca. 4000 kr som vi kjøpte på Elkjøp for 5 år siden. Så langt er den reparert 3 ganger og går den en gang til blir det ny vaskemaskin. Da vil jeg tenke grundig gjennom hvilken vi skal ha.
vildejenta Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Har en whirlpool maskin som er 4år gammel, ga 3500kr for den, vasker stort sett 5-6 maskiner i uka, den fungerer helt topp enda, har aldri reparert noe på den.. Selgeren mente vi MÅTTE ha miele maskin til 10 000, men det hadde vi ikke råd til, det er sikkert gode maskiner, men vi har ikke behovet for det.. uheldig kan man være med både dyre og billige maskiner, så jeg mener ikke det er nødvending med maskin til 10 000kr..
Gjest mphs Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Ja. Mente ikke at vi kommer til å kjøpe en maskin til 10 000 kr for det tror jeg ikke er nødvendig. Men at jeg skal sjekke grundig rundt før vi kjøper en ny. Slik HI prøver på nå.
vildejenta Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Innlegget mitt var ikke rettet til ditt innlegg mphs Ville bare få fram min erfaring, lønner seg vel kanskje å kjøpe litt kjente merker.. men feil kan jo oppstå på både billige og dyre maskiner, så om man trenger vaskemaskin for normalt bruk så mener jeg at det ikke er nødvendig å kjøpe en maskin til 10 000kr.. Har intrykk av at selgere alltid prøve å få solgt noen av de dyreste produktene..
Magandang anak ko Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 * vaskeklasse A * minimum 1400 omdreininger * helst 6 eller 7 kg vaskekapasitet * Flest mulig programmer (ull, silke osv) Da kan du vaske plagg som egenlig skal håndvaskes. * Kjempefordel med display så du vet hvor lang tid vasken tar og resttid hvis du skal noe sted osv. * Et kjent merke Er du ute etter en maskin som holder lenge, er Miele best i klassen. De enkle maskinene til Miele kan man få fra 5000 kr og oppover. En maskin slik jeg har beskrevet over her får man for 4000 kr og oppover dersom man leter etter maskiner på salg osv. Foruten mer en 5 kg vaskekapasitet er de andre kriteriene jeg har satt opp mer eller mindre standart på de kjente merkene. http://www.elprice.no/hvitevarer/vaskemaskin/zanussi-vaskemaskin-1400omdr-6kg-zwg6145 http://www.elprice.no/hvitevarer/vaskemaskin/whirlpool-vaskemaskin-1400omdr-awoe9740 Her er et par eksempler på greie billige maskiner. Hvis dere ønsker å legge litt mer penger i det, anbefaler jeg AEG-makinene.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Vår whirlpool holdt i underkant 5 år før vi måtte reparere den for egen regning 2 ganger. Kjøper ikke det igjen!
Solbollatilmamma Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Min maskin har alt det overnevnte og jeg tror vi betalte 7000,- for den. Siden vi likevel skulle bruke flere tusen på ny maskin, kunne vi like gjerne legge i 2000 ekstra å få den maskina vi ville ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå